וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי נגיף הפוליו התגלו בשפכים מהשרון והשפלה

בבדיקות שערך משרד הבריאות אותרו שרידי הנגיף במתקני טיהור אליהם מוזרמים שפכים מרמלה, לוד, מודיעין ולב השרון. ברהט ובבאר שבע מסתמנת מגמת התייצבות, באשדוד לא נותר זכר

משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) כי שרידי נגיף הפוליו אותרו במרכז טיהור המזרים שפכים מרמלה, לוד, מודיעין ואזורים נוספים בדרום ובאזור לב השרון. מהמשרד נמסר כי אנשיו ימשיכו לבצע ניטור בכל רחבי הארץ ולבדוק ממצאי צואה באזור הדרום. "הציבור יעודכן בכל התפתחות", נמסר בהודעה. משרד הבריאות ביקש להדגיש כי עד כה לא אותר מקרה שבו נמצאו שרידים של נגיף הפוליו בבני אדם.

פוליו - יש סיבה לדאגה? מומחה עונה על שאלות

ביוב, פתחי ביוב, דו"ח מבקר המדינה. שלומי גבאי
ברהט ובבאר שבע הנגיף במגמת התייצבות, באשדוד כבר לא אותר הנגיף/שלומי גבאי

במסגרת הדגימה האחרונה שביצע משרד הבריאות, זוהו שרידי נגיף הפוליו באתרים הבאים: רהט, באר שבע, ערד-כסייפה, תל שבע, ערערה בנגב, תל שוקת, קריית גת, איילון - המרכז שפכים מרמלה, לוד, מועצה אזורית גזר ומודיעין, תנובות -המרכז שפכים מקלנסוואה וישובים נוספים באזור לב השרון וחורשים - המרכז שפכים מאזור חורשים, ג'לג'וליה וכפר ברא. יודגש כי ברהט ובבאר שבע קיימת מגמה של התייצבות מבחינה כמותית של הנגיף, זאת לאחר ששרידים של הנגיף התגלו באזורים אלו כבר לפני כחודש. כמו כן, יצויין כי באשדוד נפסקה הופעת הנגיף במערכת הביוב העירונית.

במשרד הבריאות שבים ומדגישים כי יש להקפיד על כללי ההיגיינה, במיוחד על נטילת ידיים לאחר יציאה משירותים, לפני מגע עם אוכל ולאחר החלפת חיתולים של תינוקות. כמו כן, יש להקפיד על שגרת החיסונים הניתנת בטיפות החלב לילדים עד גיל שש בכל הארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנתונים מתייחסים לחודש יוני האחרון בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש, התגלו לראשונה שרידי נגיף הפוליו בבאר שבע, קריית גת, אשדוד, רהט, ערערה, תל שבע ובמכון טיהור השפכים שוקת שבדרום. עם התגלות התופעה, נמסר ממשרד הבריאות כי "מדובר במצב המצריך ערנות ומחייב היערכות מיוחדת". עוד נמסר כי אנשי המשרד מקיימים התייעצויות שוטפות עם ארגון הבריאות העולמי וכן עם המרכז האמריקני לשליטה והימנעות ממחלות (CDC). כמו כן, נערכה ישיבת התייעצות רחבה בהשתתפות אנשי המקצוע במשרד הבריאות, נציגי הצט"מ (צוות טיפול במגיפות), נציגי הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות וחיסונים ונציגי הוועדה למעקב אחר הפוליו בישראל. בין השאר, כך נמסר, נבחנה שאלת מדיניות החיסון והתאמתו למצב שנוצר. לאחר ההתייעצויות הוחלט לאתר את כל הילדים שאינם מחוסנים מפני פוליו עד גיל שש בכל הארץ ולהשלים את החיסונים, בדגש על אלה המתגוררים בדרום. השלמת החיסונים מבוצעת בטיפות החלב, אשר אמורות לזמן את הילדים שאינם מחוסנים באופן מלא על פי תכנית החיסונים המותאמת לגילם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully