וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכז הבינתחומי שבו למד סוטלוף: "דאעש לא אנושי"

העיתונאי בעל האזרחות הישראלית למד בעבר במוסד שבהרצליה. עם היוודע דבר הוצאתו להורג בידי "המדינה האיסלאמית", ספד לו פרופ' אוריאל רייכמן: "המקרה מזכיר מול מי חייבת האנושות לעמוד"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

המרכז הבינתחומי בהרצליה פרסם היום (רביעי) הודעת צער על מותו של סטיבן סוטלוף, העיתונאי היהודי-אמריקני בעל האזרחות הישראלית שהוצא להורג בידי "המדינה האיסלאמית" (דאעש). סוטלוף, בן 31, למד בין השנים 2008-2005 בחוג לממשל בבית הספר הבינלאומי שבמוסד.

"במעשה הזה הוציא עצמו ארגון הג'יהאד המוסלמי הזה מכלל משפחת האנושות. הרצח של סטיבן מחק את החסינות שחברת בני התרבות מעניקה לעיתונאים גם בתקופות לחימה, לשם ההגנה על האמת וחופש הביטוי", ספד לסוטלוף פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי. "הטרור עומד נגד ערך החירות. אנו נמשיך לחנך ולהיאבק נגד תופעות אלה ולא ננטוש את ערכי החירות והסובלנות. מקרה הרצח של סטיבן מזכיר לנו שוב מול מי חייבת האנושות לעמוד, אך הוא גם מלמד על ערכים של סובלנות, אנושיות, חיפוש אחר הצדק וחופש הביטוי. המרכז הבינתחומי אבל על מותו הטראגי של סטיבן ומשתתף ביגון המשפחה".

מסע הכיבוש של דאעש || סיקור מיוחד:
אובמה: נשפיל ונשמיד את דאעש, לא ניכנע לאיומים
בגלל דאעש: בישראל חוששים מהתקרבות ארה"ב לאיראן
ליידי אל-קאעדה: המחבלת המסוכנת ביותר בעולם

העיתונאי האמריקני סטיבן סוטלוף - מנאמה, בחריין - אוקטובר 2010. EPA, מערכת וואלה! NEWS
נכד לניצולי שואה שלמד בישראל. סוטלוף/מערכת וואלה! NEWS, EPA

סוטלוף הוא נכד לניצולי שואה שהיגרו לפלורידה. הוא גדל במיאמי והתחנך בבית ספר יהודי. הוא למד ערבית ורחש חיבה רבה לתרבות הערבית. לפני שלמד בבינתחומי למד סוטלוף באוניברסיטת מרכז פלורידה בשנים 2004-2002. הוא לקח קורסים בעיתונאות, שיפר את ידיעת הערבית שלו וכתב עבור עיתון הקמפוס, אך הפסיק את הלימודים בשנה השלישית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוטלוף ליד לוחם דאעש, כפי שצולם לפני מותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת סוף הלימודים, החל סוטלוף להתבטא בדבר רצונו לצאת למזרח התיכון. "הוא ידע שזה מסוכן. הוא בהחלט ידע, אבל זו הייתה התשוקה שלו", סיפר שותפו לחדר בקמפוס, אמרסון לוטסיה למקומון במיאמי. "הוא היא אדם שאוהב לספר סיפורים, וזה מה שהוא הוא עשה שם". לפי "הוועד להגנת עיתונאים", סוטלוף נעלם ב-4 באוגוסט 2013 בגבול בין טורקיה לסוריה. הוא שהה במשך שנתיים במזרח התיכון ודיווח עבור כמה כלי תקשורת בולטים. מאמרים פרי עטו התפרסמו במגזינים "טיים" ו"פוריין פוליסי", ובאתר "כריסטיאן סיינס מוניטור".

קרוביו וחבריו של סוטלוף שהתכנסו אמש בבית המשפחה בפיינקרסט, פרבר של מיאמי, תיארו אותו כאדם סקרן ומתחשב. העיתונאית יסמין אל-טלאווי, שאף היא סיקרה את המשבר בסוריה, סיפרה כי סוטלוף היה "בחור ביישן ומתוק". לדבריה, סוטלוף לא היה "סתם עוד עיתונאי-חזית או מכור למלחמות", אלא אדם ש"דאג לקולגות ולחברים, כי היה אכפת לו מאנשים".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully