וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוער הישראלי: נוטים לימין, מעדיפים את ליברמן

30.8.2011 / 0:02

הסרת הסגר על עזה? נסיגה ממזרח ירושלים? ויתור על הגולן? סקר מקיף שנערך בקרב תלמידי י"ב מגלה כי הנוער נוטה בבירור ימינה. "העמדות קיצוניות הרבה יותר מאשר של מפלגת ישראל ביתנו"

סקר חדש שמפורסם אתמול (שני) חושף עמדות פוליטיות מפתיעות של בני הנוער בארץ, ומגלה כי הצעירים העומדים בחלקם לפני גיוס לצה"ל, מקצינים את דעותיהם לכיוון הימין. בסקר שנערך עבור "כנס העיר לחינוך" המתקיים זו השנה השישית בחיפה, נדגמו 1,000 בני נוער העולים לכיתה י"ב או שסיימו כיתה י"ב. מדובר בסקר מתוך פאנל אינטרנטי של iPanel והוא נותח על ידי פרופ' קמיל פוקס, מהמחלקה לסטטיסטיקה וחקר ביצועים באוניברסיטת תל אביב.

פני הנוער בישראל - כתבות נבחרות:

ישיבה הרחיקה תלמידים כי למדו לתואר ראשון
תלמידים ישראלים גרפו מדליות באולימפיאדת פיזיקה
מחאה: "טסט עולה כמו 4 שיעורי נהיגה רגילים"
גאון בתיכון: תלמידים התחרו על המצאת השנה
נוער בסיכון: חוצים כבישים ומדברים חופשי בנייד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר מגלה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, 17% מהמשתתפים היו בוחרים בשר החוץ ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לתפקיד ראש הממשלה. העיתונאי יאיר לפיד זוכה ל-13% מקולות הבוחרים ואילו ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו היה נהנה מתמיכה של 8% בלבד.

למעלה ממחצית מבני הנוער היו מממשים את זכות ההצבעה. 26% מהם היו בוחרים ליכוד, 23% קדימה, 22% היו נותנים את הקול למפלגת ישראל ביתנו ו-5% בלבד היו מצביעים למפלגת העבודה. בסקר עלה עוד כי 38% מבני הנוער אינם מרוצים מתפקודו של בנימין נתניהו כראש ממשלה ושאר הנשאלים, מרוצים מתפקידו או שעדיין לא גיבשו עמדה בנושא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר העלה עוד כי מרבית בני הנוער מחזיקים בעמדות פוליטיות המזוהות בצורה ברורה עם מפלגות הימין. 75% מהם מתנגדים להסרת הסגר הימי על עזה, ואילו 60% סבורים כי עדים לישראל לוותר על הסכם שלום עם הפלסטינים, במקרה שהוא יכלול החזרת שכונות ערביות בירושלים. 83% מבני הנוער מעדיפים לוותר על הסכם שלום עם סוריה, במידה שהוא יכלול ירידה מרמת הגולן.

פרופ' פוקס התייחס לנתוני הסקר ואמר לוואלה! חדשות כי "חשוב להדגיש שהסקר נערך לפני פרוץ גל המחאה העכשווי, אך גם בהינתן העובדה הזאת, המגמה הימנית מפתיעה. ממצאי הסקר מוכיחים שעמדות הנוער ימניות וקיצוניות הרבה יותר מאשר של מפלגת ישראל ביתנו, לדוגמה".

עוד אמר פרופ' פוקס כי "מפתיע לראות שהדעות הפוליטיות של בני הנוער נוטות רק לצד אחד במובהק, לימין. הממצאים בנוגע למעמדו הציבורי של נתניהו בקרב הנוער, מאוד דומים לנתונים בקרב האוכלוסיה הכללית וכאן אין ממש הפתעה. הדעות הפוליטיות של בני הנוער נוטות להתמתן ככל שעוברות השנים".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

בואו לדבר על תוצאות הסקר בפייסבוק

עדכון ראשון: 20:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully