וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייתכן שאירן מנסה להעביר חלקי שיהאב-3 לעזה"

"סאנדיי טיימס" דיווח כי לווייני ריגול ישראלים הצליחו לזהות מטען שאמור לצאת מאירן לרצועה, ובו רקטות פאג'ר-5 מהסוג שנורה למרכז במבצע, וייתכן שגם חלקי טילים בליסטיים

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: תקיפת המפעל בסודן)

לווייני ריגול ישראלים הצליחו לזהות מטען ימי ובו רקטות פאג'ר-5, מהסוג שנורו על-ידי חמאס לעבר מרכז הארץ במהלך מבצע "עמוד ענן", בנמל בנדר עבאס שבאירן, לקראת יציאה אפשרית לעבר רצועת עזה. כך דיווח הבוקר (ראשון) השבועון הבריטי "סאנדיי טיימס". על פי הדיווח, ייתכן שהמטען כולל גם חלקים להרכבת טילים בליסטיים מסוג שיהאב-3, המסוגלים לשאת ראש-קרב במשקל המגיע לאלף קילוגרם, ולפגוע במרכזי אוכלוסיה וביעדים ספציפיים בדיוק רב. על פי מומחים שצוטטו בעיתון, ייתכן שהנשק יגיע לרצועה, במסלול בו משתמשת אירן להעביר נשק לרצועה בדרך כלל – דרך הים האדום, סודן ומצרים.

טילי שיהאב 3 אירנים. Ho, AP
בדרך לעזה? טילי שיהאב-3 בניסוי באירן/AP, Ho

על פי הדיווח, המטען הוכן בשבוע שעבר, בזמן שישראל וחמאס סיכמו ביניהם על הפסקת האש בין הצדדים, בתום שמונה ימים של לחימה אינטנסיבית. עם זאת, הבהיר גורם ביטחוני לעיתון: "ללא קשר להפסקת האש, אנו נתקוף ונשמיד כל מטען ובו אמצעי לחימה שמיועדים לרצועת עזה, ברגע שנבחין בו". מקורות מודיעין ישראליים שצוטטו בדיווח מאמינים כי מרגע שיעזוב את המים הטריטוריאליים של אירן, המטען ילווה בספינות מלחמה אירניות.

תיעוד: צה"ל תקף מצבורי רקטות פאג'ר ברצועה. דובר צה"ל
תקיפת מאגר הפאג'ר במהלך המבצע/דובר צה"ל

לכשיגיע המטען לסיני, טוענים בדיווח, רקטות הפאג'ר יפורקו לארבעה או חמישה חלקים, קטנים מספיק כדי שניתן יהיה להבריח אותם בסיני, ואז יוברחו לעזה דרך מנהרות מהסוג שהפציץ חיל האוויר במבצע "עמוד ענן". כזכור, בתחילת המבצע תקף צה"ל עשרות בורות שיגור של רקטות וטילים ארוכי טווח מסוג פאג'ר 5 ו-8 אינץ'.

יודגש כי בחודש שעבר, לפי פרסומים זרים, הפציצו מטוסי קרב ישראליים מסוג F-15I מפעל ענק לייצור נשק בסודן, שעל פי החשד אירן בנתה בו טילים ארוכי-טווח. בישראל מעריכים, נטען בדיווח, כי מפעל חלופי כבר נמצא בתהליכי בנייה בסודן.

לפי הדיווחים לפני חודש, שמונה מטוסי F-15 - ארבעה שנשאו שתי פצצות במשקל טון, וארבעה שליוו אותם - תקפו את המפעל "ירמוכ", הנמצא בחלקה הדרום מערבי של חרטום. אז דיווח ה"סנדיי טיימס" כי המקור למידע שהוביל לתקיפה הוא מסמך שנמצא בחדרו של בכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח, שחוסל ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully