וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מפגינים נגד מורסי בקהיר; השופטים שובתים

24.11.2012 / 17:51

אל מחאת האלפים הצטרפו השופטים במדינה, שהודיעו כי ישובו לעבוד רק אם סמכויות הנשיא לא יורחבו. מפלגות בפרלמנט קראו לצאת לרחובות, ו"האחים המוסלמים" מתכננים הפגנת נגד

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

ההתנגדות לנשיא מצרים, מוחמד מורסי, עולה מדרגה: מועדון השופטים במצרים הודיע היום (שבת) כי הוא פותח בשביתת מחאה בכל בתי המשפט ומשרדי התביעה, בעקבות החלטת הנשיא השבוע להרחיב את סמכויותיו, כך שיהיה חסין לביקורת שיפוטית. סוכנות הידיעות המצרית דיווחה כי מועדון השופטים באלכסנדריה הודיע שהעבודה תושעה בכל בתי המשפט ומשרדי התביעה, עד אשר מורסי יחזור בו מהחלטותיו.

בנוסף, קראו היום מפלגות שונות בפרלמנט לצאת להפגנות תמיכה בקהיר ביום שלישי ולמחות על הרחבת הסמכויות של הנשיא. "אנו עומדים בצומת מכריע בו הברירה היא בין השלמת המהפכה או נטישתה", הצהירה מפלגת דוסטור הליברלית בדף הפייסבוק שלה.

לאחר שכמאה בני אדם נפצעו אתמול במהומות ברחבי המדינה ונמשכו אל תוך הלילה, הבוקר שרר שקט יחסי בכיכר תחריר בקהיר. עם זאת, בכמה מוקדים אירעו עימותים בין מתנגדי מורסי לבין כוחות הביטחון, בין היתר ליד האוניברסיטה האמריקאית בבירה, שם השליכו מפגינים אבנים לעבר שוטרים. השוטרים פיזרו את המפגינים בירי גז מדמיע ורימוני הלם. גם אתמול עשתה המשטרה שימוש בגז מדמיע בכיכר תחריר, סמל ההתקוממות נגד חוסני מובארק, קודמו של מורסי. המפגינים האשימו את מורסי בכך שנטל לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ואף הקימו מאהלים במקום.

האחים תומכים

אל מול ההפגנות ההמוניות של הימים האחרונים, קראה תנועתו של מורסי, "האחים המוסלמים", לערוך ביום שלישי הקרוב עצרות ענק בקהיר לתמיכה בנשיא. בהודעה שפורסמה בדף הפייסבוק שלה, קראה התנועה גם למלא את כיכרות הערים לאחר תפילת הערב מחר.

אתמול הביעה ארצות הברית דאגה מצעדיו האחרונים של מורסי, ימים ספורים לאחר ביקורה של מזכירת המדינה הילרי קלינטון בקהיר לצורך גיבוש הסכם הפסקת האש בין ישראל וחמאס. "ההחלטות וההצהרות האחרונות של מורסי מעוררות דאגה עבור אזרחים מצרים רבים ועבור הקהילה הבינלאומית", אמרה דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד.

עוד אמרה נולנד: "הוואקום החוקתי במצרים יכול להיפתר רק על ידי אימוץ חוקה שתכלול איזונים ובלמים, ותכבד את החירויות הבסיסיות, זכויות הפרט ושלטון החוק, בהתאם להתחייבויותיה של מצרים". נולנד קראה לרגיעה והפצירה בכל הצדדים לפעול יחד. "אנו קוראים למצרים לפתור את המחלוקות ביניהם בנוגע לסוגיות חשובות אלה בדרכי שלום ובאמצעות דיאלוג דמוקרטי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully