וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון קבע סופית: אשר פלמר ובנו נרצחו בפיגוע

משרד הביטחון קיבל את ממצאי המשטרה המאשרים כי התהפכות רכבם של אשר ויהונתן פלמר ליד חברון, נגרמה עקב פיגוע חבלני. השניים יוכרו כנפגעי פעולות האיבה. המשפחה: ”מקווים שיופקו לקחים"

משרד הביטחון קיבל הבוקר (רביעי) את ממצאי חקירת המשטרה אודות האירוע במהלכו נהרגו אשר הלל פלמר ובנו התינוק יהונתן בציר עוקף חלחול ביום שישי האחרון.

לפי הממצאים, נקבע באופן סופי כי התהפכות הרכב נגרמה כתוצאה מפיגוע חבלני, לאחר שנקבע כי אל הרכב יודו אבנים. ממשרד הביטחון נמסר כי זמן קצר לאחר שהתקבלו הממצאים הועבר המידע למשרדי הביטוח הלאומי, על מנת שההרוגים יוכרו כנפגעי פעולות האיבה.

עוד בנושא:
הדיווח הראשוני: אב ובנו נהרגו בתאונה ליד חברון
נציגת המדינה אישרה כי מדובר בפיגוע - וחזרה בה
משפחת פלמר לתא"ל אלון: "מיהרתם לקבוע שהייתה תאונה"
המשטרה: "נמצאה אבן במכונית שהתהפכה ליד חברון"
תופעה בגדה: פלסטינים מיידים אבנים מכלי רכב
אשר פמר ובנו יהונתן הובאו למנוחות

"מהרגע הראשון היה ברור לנו כי מדובר בפיגוע רצחני", אמר בתגובה אהרון פרץ, גיסו של אשר פלמר ואחיה של אשתו, "סוף סוף, לאחר טלטלות קשות שהמשפחה עברה בשבוע האחרון, המדינה המשטרה ומשרד הביטחון הפנימו כי אשר ויהונתן נהרגו בפיגוע. צר לנו מאוד שהמערכת העבירה אותנו מסכת ארוכה של קשיים בחוסר הודאות והספקות שהביעו על נסיבות האירוע". עוד הוסיפו כי "ההודעה הרישמית של המדינה איננה מנחמת אותנו, מכיוון שאשר ויהונתן אינם, אולם אנו מקווים שהמערכת הביטחונית תפיק את הלקחים מהאירוע הזה ותמנע את הפיגועים הבאים ואת ההלוויות הבאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סוף סוף, לאחר טלטלות קשות שהמשפחה עברה בשבוע האחרון, המדינה המשטרה ומשרד הביטחון הפנימו כי אשר ויהונתן נהרגו בפיגוע". אשר ויונתן פלמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פלמר ובנו נהרגו כאשר מכוניתם התהפכה ביום שישי האחרון על כביש 60, סמוך לכפר חלחול, צפונית לחברון. תחילה סברה המשטרה כי מדובר בתאונת דרכים, אולם הגישה בקשה לבצע נתיחה שלאחר המוות על מנת לחקור לעומק את הנסיבות, על אף התנגדות המשפחה. בית המשפט סירב לבקשה, והמשטרה הגישה בעניין עתירה לבג"ץ.

בעתירה הסבירה המשטרה כי ישנם ממצאים המעידים על כך שמדובר בפיגוע, במהלכו יודו אבנים אל רכבם של השניים וכך איבד פלמר את השליטה על הרכב והתהפך. בין הממצאים היו אבן עם כתמי דם שהתגלתה במכונית, וכן קרע בכיסוי המושב שנגרם, על פי החשד, מפגיעת אבן. עוד מסרה המשטרה כי עדיין ישנם ניסיונות לאתר את אקדחו של פלמר, שככל הנראה היה ברשותו בזמן התהפכות הרכב, אולם לא נמצא בנרתיקו. עוד צוין כי מקום התהפכות הרכב, סמוך לכפר חלחול במקום המכונה "אתר הארכיאולוגית", מוכר היטב לצה"ל ולמשטרה כשטח שבו אירעו מקרים רבים של השלכת אבנים לעבר כלי רכב ישראליים.

בתוך כך, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון, ביקר אמש בבית משפחת פלמר. בני המשפחה תקפו את אלון, ואמרו - "הדם של יונתן ואשר עוד לא יבש, ואתם מיהרתם לומר לכולם שמדובר בתאונת דרכים". אלון התנצל בפניהם על ההודעה הראשונית לפיה מדובר בתאונת דרכים, אולם בני המשפחה לא קיבלו את הסבריו. "כיצד ייתכן שאתם אומרים שחיילים היו עדים להתרחשות, והיו במרחק קצר מהמקום, ולפניהם הגיעו למקום שלושים פלסטינים שהספיקו לקחת את האקדח האישי של אשר", אמרו בני המשפחה.

בביקור התייחס אלון גם לטענות לפיהן האירוע "טויח" על מנת למנוע פעולת תג מחיר בימים המתוחים של העצרת באו"ם. "לא הייתה כוונה לשקר או לטייח את האירוע, ומבחינה מבצעית אנו מתייחסים לזה כפיגוע", אמר אלון. לדבריו, "כוח שהיה במקום דיווח שלא היה יידוי אבנים, אך כבר באותו יום לא ידענו לשלול כי היה יידוי אבנים. אנחנו מתייחסים לזה כפיגוע ועושים את כל המאמצים למנוע אירוע מסוג כזה". הוא הוסיף כי "עדיין מתנהלת חקירת שב"כ ומשטרה. אני מכחיש שהייתה לנו כוונה לשקר או לטייח, אך היינו צריכים לומר שהאירוע נמצא בבדיקה".

לפניות לכתבים: יהושע - joshjosh@walla.com,
אמיר - amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully