וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת הפנים הבריטית: "נכפיל המאמצים למיגור האנטישמיות"

בכינוס של קהילות יהודיות שנערך בלונדון לזכר הרוגי הפיגועים בפריז, אמרה תרזה מיי: "מעולם לא חשבתי שאראה את היום שבו יהודים יחששו להישאר במדינה". "לא לתת גם לגילויים הקטנים ביותר של אנטישמיות להשתרש"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

בריטניה חייבת להכפיל את מאמציה "למגר את האנטישמיות" – כך הכריזה היום (ראשון) שרת הפנים של הממלכה המאוחדת, תרזה מיי, באירוע של ועד שליחי הקהילות היהודיות שנערך בלונדון, לזכר ההרוגים בפיגועי הטרור בפריז, וארבעת ההרוגים במרכול הכשר במזרח הבירה הצרפתית. "מעולם לא חשבתי שאראה את היום שבו חברי הקהילה היהודית יחששו להישאר במדינה", הוסיפה.

דבריה מגיעים על רקע העלאת כוננות בכוחות הביטחון הבריטיים, מחשש למתקפה נגד מוסדות של הקהילה היהודית בלונדון ובערים אחרות. מיי הבהירה כי על הרשויות לפעול נגד הזינוק "המזעזע" בגילויי אנטישמיות, והוסיפה כי היא "מודאגת מאוד" מתוצאותיו של סקר שפורסם לאחרונה, לפיו 45% מהציבור הבריטי הסכים עם אמירות אנטישמיות.

עוד בוואלה! חדשות:
חיילים בבלגיה, כוננות בבריטניה: חשש מטרור נגד יהודי אירופה
המחבלים מפריז נטמנו בחשאי; חובבי נשק בארה"ב שיחזרו את הטבח
הצרפתים והמוסלמים בצומת דרכים: התמודדות עם אתגרים חדשים-ישנים

שרת הפנים של בריטניה תרזה מיי בכינוס של ועד שליחי הקהילות היהודיות, לונדון. רויטרס
"אני יהודי". תרזה מיי ואריק פיקלס, היום/רויטרס

לטענתה של שרת הפנים, האנטישמיות בממלכה המאוחדת התגברה מאז מבצע "צוק איתן" והלחימה ברצועת עזה בקיץ האחרון. היא הוסיפה כי הפיגוע ב"היפר כשר" הפריזאי הוא "תזכורת מצמררת לאנטישמיות, לא רק בצרפת, אלא גם להלך הרוח האנטישמי שאנחנו רואים, לצערנו, במדינתנו".

"לגישה הזאת בהחלט אין שום מקום בבריטניה, ועלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת למגר אותה", אמרה. "אני יודעת שיהודים רבים במדינה חשים פגיעים או מרגישים חשש, או פוחדים על משפחותיהם, על ילדיהם ועל עצמם".

השר לענייני קהילות, אריק פיקלס, נשא אף הוא דברים באירוע, ואמר כי חינוך, תנועות נוער ועמותות הם הדרך לפעול נגד אנטישמיות. הוא הוסיף כי הממשלה חייבת להפגין "דריכות מתמשכת, ולא לתת גם לגילויים הקטנים ביותר של אנטישמיות להשתרש". לדבריו, לא מדובר במתקפה רק על הקהילה היהודית, אלא "על כולנו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שוטר מניח פרחים בזירת הפיגוע במרכול "היפר כשר" בפריז, ינואר 2014. GettyImages
שוטר מניח זרים לזכר הורגים הפיגוע ב"היפר כשר", פריז/GettyImages

ביום שישי, המשטרה בבריטניה העלתה את רמת הכוננות ברחבי המדינה לדרגה הרביעית מתוך חמש מחשש למתקפת טרור. כמו כן, תוגברה השמירה סביב מוסדות השייכים לקהילה היהודית ובתי ספר יהודיים במדינה. במסגרת העלאת הכוננות, יצויידו השוטרים, שלרוב אינם חמושים, בטייזרים, על מנת למנוע אפשרות של תקיפה בכלי נשק קר. גורם במשטרה אמר כי "אנו נמצאים בעירנות מירבית לפני שמשהו יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully