וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפס בהתנזרות: התפטר בישופ שצולם עם אישה בביקיני

עוד סקנדל מחדש את הדיון בכנסייה הקתולית בשאלה האם האיסור על כמרים להינשא אינו ארכאי: הבישופ הארגנטינאי בן ה-57 ניסה לטעון שהמצולמת היא "חברת ילדות", אבל בסוף נשבר

עוד מבוכה לכנסייה הקתולית: עוד לא שככו הדי פרשת "ותי-גייט" של הדלפת מסמכים סודיים מהוותיקן, וכבר נאלץ האפיפיור בנדיקטוס ה-16 להתמודד עם סקנדל חדש - הפעם בארגנטינה. הכס הקדוש קיבל אתמול (שלישי) את התפטרותתו של פרננדו מאריה ברגאיו, בישופ בכיר, לאחר שנחשפו תמונות בהן תועד בחוף הים במקסיקו, בפוזות אינטימיות בחברת צעירה בביקיני.

בתמונות שנחשפו על ידי הטלוויזיה בארגנטינה בשבוע שעבר, נראה ברגאיו בן ה-57, המכהן מאז 1997 כבישופ של רובע מרלו-מורנו במחוז הבירה בואנוס איירס, מבלה בבגד ים עם הצעירה, ובאחת מהן הם אף נראים חבוקים בתוך המים. כמרים קתולים אמורים לנדור נדר של התנזרות, ולהימנע מנישואים או מכל קשר רומנטי עם נשים.

בתחילה ניסה ברגאיו לתרץ ולטעון כי הבחורה - בעלת מסעדה גרושה - היא "חברת ילדות" שלו, וכי התמונות "מטעות ועלולות להוביל למסקנות הלא נכונות". אולם לבסוף התרצה, כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת, הודה כי בין השניים שוררים "קשרי אהבה", והסכים לסיים את תפקידו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצולמת היא בעלת מסעדה גרושה. הבישופ ואהובתו מבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בוותיקן אישרו בהמשך כי התפטרותו התקבלה - והיא מצטרפת לשעורייה דומה למדי בה הודח באחרונה גם כומר איטלקי בשם לואיג'י פרנדין בשל "התנהגות בלתי מוסרית חמורה" - קיום יחסי מין עם מיסיונריות שהשתתפו עמו במסע החזרה בתשובה בדרום אמריקה.

רצף השערוריות מעורר מחדש את הדיון בשאלה האם האיסור על כמרים להתחתן אינו ארכאי. האפיפיור דחה באחרונה בתוקף טענות לפיהן ההתנזרות הכפויה היא אחד הגורמים לשערוריות הרבות של התעללות מינית בילדים שנחשפו בשנים האחרונות בכנסייה הקתולית.

לקריאה נוספת:
"האקדח המעשן": הוותיקן הורה להשתיק התעללות
סערה בוותיקן: משרת האפיפיור חשוד בהדלפת מסמכים
באופן חד פעמי: האפיפיור הציע מחילה על הפלות
כה אמר בנדיקטוס: לא תתוודה באייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully