וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר משאל העם בסקוטלנד: שני המחנות בקרב מאסף

לקראת ההכרעה על עתיד בריטניה, תומכי העצמאות ומתנגדיה ינסו לשכנע את המתלבטים, שמספרם נאמד ב-500 אלף, להצביע עבורם. מנהיג הלאומנים כתב מכתב לאומה, והמתנגדים מאמינים שהם ינצחו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לקראת משאל העם הגורלי שיערך מחר ויקבע את עתידה של סקוטלנד, שני המחנות היריבים ינסו היום (רביעי) למשוך אליהם את המתלבטים האחרונים, שמספרם נאמד ב-500 אלף איש. הסקרים האחרונים מצביעים על כך שהתוצאות צמודות מאוד, כשמתנגדי העצמאות זוכים ביתרון קל.

כיצד תיראה סקוטלנד ביום שאחרי העצמאות מבריטניה?

הבוקר שלח ראש הממשלה הסקוטי, אלכס סלמונד, מכתב לתושבים, שבו כתב להם כי "הם מחזיקים בידם בכוח לקבוע את עתיד המדינה ביום חמישי". הוא ביקש מהמצביעים להתרחק ממחלוקות פוליטיות ומסקרים "הפוגעים בקמפיין שערכנו שנתיים, ולסמוך על עצמכם כשאתם הולכים לקלפיות".

הוא הוסיף כי "הדיבורים והקמפיינים לקראת סיום ומה שנשאר הוא אנחנו – האנשים שחיים ועובדים כאן. האנשים שיכולים להצביע והאנשים שאכפת להם. זה הרגע עם הכי הרבה כוח שאי פעם נחזיק בו. העתיד של סקוטלנד בידיכם". את המכתב סיכם בקריאה: "הדבר היחיד שאני מבקש הוא שתקבלו את ההחלטה בראש נקי ועם מצפון נקי".

לקראת משאל העם בסקוטלנד - כל הכותרות
קמרון לסקוטים: "אם תעזבו את בריטניה, זה יהיה לנצח"
המלכה אליזבת לסקוטים: "חשבו על עתידכם"
העתיד של בריטניה עובר בכיס של הסקוטים

ראש ממשלת סקוטלנד אלכס סלמונד בסיור מוטס בשמי אדינבורו. רויטרס
ראש הממשלה, אלכס סלמונד, לאחר סיור בשמי סקוטלנד, אתמול/רויטרס

במחנה של מתנגדי העצמאות יערכו היום עצרת בגלזגו לתמיכה באיחוד, בראשותם של מנהיג הארגון "עדיף יחד", אליסטר דרלינג, ושל ראש ממשלת בריטניה לשעבר גורדון בראון הסקוטי. דרלינג התראיין הבוקר לרדיו וטען כי הוא מאמין שתוצאות ההצבעה יהיו "לא" לעצמאות, אך הוסיף כי גם "אם אני טועה, אני יודע שעשיתי את המיטב שיכולתי עבור סקוטלנד".

"אני לא הולך לשום מקום, זאת המדינה שלי", הצהיר דרלינג, שהתייחס לאפשרות שבה הלאומנים יזכו במשאל העם. עם זאת, הוא הצהיר כי "לא יצטרף לממשלתו 'חסרת ההיגיון' של סלמנוד, שאינו מייצג את העם". הוא הזהיר גם מפני מחלוקות קשות בחברה הסקוטית בתום משאל העם ללא קשר לתוצאותיו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מנהיג הלייבור אד מיליבנד בעצרת נגד עצמאות סקוטלנד, אדינבורו. רויטרס
נאלץ לבטל סיור בעקבות עימותים בין שני המחנות. יו"ר מפלגת הלייבור, אד מיליבנד, אתמול/רויטרס

יו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה, אד מיליבנד, נאלץ לבטל אתמול סיור שתכנן לערוך בבירה אדינבורו בעקבות עימותים שפרצו בין תומכי העצמאות לבין היוניוניסטים. פעילים משני המחנות ניסו להתקרב אליו בזמן הביקור שלו והוא נאלץ לעזוב את האזור. מיליבנד מתנגד בחריפות לעצמאות סקוטלנד, שם זוכה מפלגתו לאחוזי הצבעה גבוהים.

4.2 מיליון בעלי זכות הצבעה יוכלו להצביע מחר במשאל העם, שעשוי לפרק את האיחוד בן 307 השנים בין בריטניה לסקוטלנד. התומכים בהישארות בבריטניה טוענים כי היפרדות עלולה להוביל לטלטלה כלכלית. המתנגדים, מצדם, מבטיחים ריבונות פוליטית ושגשוג כלכלי.

תומכים בעצמאות סקוטלנד מפגינים בכיכר ג'ורג', גלזגו. רויטרס
תומכי העצמאות בעצרת שנערכה בגלזגו, אתמול/רויטרס
אוהדי ריינג'רס מניפים דגלי בריטניה ומביעים את התנגדותם לעצמאות סקוטלנד, 17 בספטמבר 2014. רויטרס
אוהדי גלזגו ריינג'רס, מביעים את תמיכתם באיחוד, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully