וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה קשה": כך נראים יעדי דאעש שהופצצו בסוריה

הפנטגון פרסם סרטון ותמונות של הנזק בעקבות המתקפה האווירית אמש על 12 אתרים ובתי זיקוק שעליהם שלט ארגון "המדינה האיסלאמית". ההפצצות התחדשו הערב. "מוקדם לדבר על ניצחון"

רויטרס

צבא ארצות הברית פרסם אמש (חמישי) את תיעוד התקיפות האוויריות שבוצעו הלילה נגד מתקני זיקוק הנפט שבהם מחזיק ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במזרח סוריה. התקיפות שבוצעו על ידי מטוסי קרב של חילות האוויר של ארה"ב, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות פגעה ב-12 יעדים ובאחת התמונות שפרסם משרד ההגנה האמריקני נראה הרס רב באתר הזיקוק בג'ריבה. התקיפות של כוחות הקואליציה התחדשו ונמשכו גם הערב, כשבמוקד אתרים בדיר א-זור, בחסכה, באל-מיאדין ובאל-בו כמאל.

מסע ההשתלטות של דאעש | סיקור מיוחד
ראש ה-FBI: זיהינו את עורף הראשים של דאעש
"דאעש מתכנן פיגועים ברכבת התחתית בארה"ב ובפריז"
רוחאני מזהיר מדאעש באו"ם: "הקיצוניות היא איום גלובלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה"לפני" וה"אחרי" של אתר זיקוק הנפט בג'רביה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז החלה הפעולה הצבאית נגד דאעש בעיראק בחודש אוגוסט ביצעה ארה"ב לפחות 200 תקיפות אוויריות. מיום שני האחרון החלו התקיפות גם לפגוע ביעדים בסוריה – שם התבסס דאעש באזורי עתירי נפט. באחרונה דווח כי ארגון הטרור הסוני מרוויח עד שישה מיליון דולרים ביום ממכירת נפט מהאתרים שברשותו. עם הכסף הזה הוא מממן את פעילותו הצבאית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

תיעוד התקיפות על ידי הפנטגון

"התקיפות פגעו במתקני זיקוק הפועלים בקנה מידה קטן, ואשר מפיקים בין 500-300 חביות נפט ביום", כך לפי הודעת הפנטגון. דובר הפנטגון האדמירל ג'ון קירבי ציין כי המטרה של התקיפות היא "לא בהכרח להרוג מחבלים", אלא להרוס מתקנים שמממנים את דאעש בשוק השחור. הוא הוסיף שהתקיפות היו אפקטיביות אך לא די בהן כדי להגיע להכרעה. "גם אחרי הפגיעות שהם ספגו, והם אכן ספגו, יש להם עדיין אמצעי מימון", אמר קירבי. "יש להם די מתנדבים. יש להם די נשק וכלי רכב, ואפשרות לנוע באזור". לפיכך, לדבריו, עדיין מוקדם מדיי לדבר על ניצחון על דאעש. "אנחנו בטוחים מאוד שפגענו במה שכיוונו אליו וכי הסבנו את הנזק שרצינו".

מטוסי  F-18E של צבא ארצות הברית שהשתתפו בתקיפה נגד דאעש בסוריה. רויטרס
בכוחות המפציצים השתתפו חילות האוויר של ארה"ב, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות/רויטרס

בתום הלילה הקודם, שבו נהרגו 14 פעילים של דאעש בתקיפות הקואליציה, נמשכה במהלך היום המערכה נגד המורדים הסונים. בשעות הצהריים הפציצו מסוקים של חיל האוויר הצרפתי מטרות בעיראק, כך מסר דובר הממשלה סטפן לה פול. מוקדם יותר הצליחו הכוחות הכורדים "פשמרגה" בצפון סוריה להדוף את התקדמות לוחמי דאעש לעבר העיר קובאני שבגבול טורקיה. לפי עדויות של פעילי זכויות אדם בשטח במקום התנהלו חילופי אש כבדים ונשמעו פיצוצים עזים.

אתמול חשף ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, כי יש בידיו דיווחים מודיעיניים שלפיהם דאעש מתכנן לבצע פיגועים במערכות הרכבת התחתית בפריז ובארה"ב. עם זאת, גם הבית הלבן וגם גורמים בכירים בממשל האמריקני טענו כי אין בידי ארה"ב מידע התומך בדבריו של אל-עבאדי ובצרפת טרם התייחסו לכך.

"היום, בזמן שאני כאן, קיבלתי דיווחים מדויקים מבגדאד על כך שנעצרו כמה אנשים, ועל כך שישנן רשתות בתוך עיראק שמתכננות לבצע את ההתקפות", סיפר אל-עבאדי בשיחה עם כתבים אמריקניים בניו יורק. "ביקשתי שמות, ביקשתי תאריכים, וכן, מהפרטים שיש בידיי, זה נראה אמין".

(עדכון ראשון: 23:10)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתרי התקיפות נגד דאעש בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully