וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש מתכנן פיגועים ברכבת התחתית בארה"ב ובפריז"

25.9.2014 / 18:55

ראש ממשלת עיראק אמר בשיחה עם כתבים בניו יורק כי התכנית של ארגון "המדינה האיסלאמית" נחשפה לאחר מעצרם של כמה פעילים במדינה: "המידע נראה אמין". ארה"ב: לא מכירים את הדיווח"

רויטרס

(תיעוד: תקיפת כוחות הקואליציה במזרח סוריה)

ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, חשף היום (חמישי) כי יש בידיו דיווחים מודיעיניים שלפיהם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מתכנן לבצע פיגועים במערכות הרכבת התחתית בפריז ובארצות הברית. עם זאת, גם הבית הלבן וגם גורמים בכירים בממשל האמריקני טענו כי אין בידי ארה"ב מידע התומך בדבריו של אל-עבאדי ובצרפת טרם התייחסו לכך.

"היום, בזמן שאני כאן, קיבלתי דיווחים מדויקים מבגדאד על כך שנעצרו כמה אנשים, ועל כך שישנן רשתות בתוך עיראק שמתכננות לבצע את ההתקפות", סיפר אל-עבאדי בשיחה עם כתבים אמריקניים בניו יורק. "ביקשתי שמות, ביקשתי תאריכים, וכן, מהפרטים שיש בידיי, זה נראה אמין".

בניגוד לדבריו של אל-עבאדי, הבית הלבן מסר כי הוא אינו מודע לתכנית. "נצטרך לבחון את הראיות שיש בידי עמיתינו בעיראק", מסרה דוברת הבית הלבן, קייתלין היידן. כמו כן, שני גורמים בכירים בוושינגטון מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי אין בידי הממשל ראיות לכך שאכן מתוכננות התקפות מסוג זה על אדמת ארה"ב. בנוסף לכך, גורם אחר בקונגרס אמר כי המחוקקים לא תודרכו לגבי פיגועים במערכות הרכבת התחית בערים במדינה.

נציב משטרת ניו יורק, ויליאם בראטון, אמר אמש שהמחלקה הגדילה את נוכחות המשטרה ברכבת התחתית וברחובות העיר לאחר אזהרתו של ראש ממשלת עיראק מפני איום פוטנציאלי על הרכבת מצד קיצונים איסלאמים. עם זאת, בארון וראש העיר, ביל דה בלאסיו, ביקשו להרגיע את תושבי העיר ואמרו שלא קיים איום ספציפי ואמין למערכת הרכבת התחתית או לעיר באופן כללי. "אנו משוכנעים שתושבי ניו יורק בטוחים", אמר דה בלאסיו במסיבת עיתונאים בתחנת הרכבת התחתית במנהטן.

מפריז טרם נמסרה תגובה, אך כבר אתמול הודיעו הרשויות על הגברת הכוננות במדינה בעקבות השתתפות המדינה בתקיפות מטרות דאעש בעיראק ובשל הוצאתו להורג של אזרח המדינה על ידי ארגון המסונף ל"מדינה האיסלאמית" באלג'יריה.

המאבק ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
תיעוד נדיר: הנשים של דאעש בסוריה ממצלמה נסתרת
המערכה נגד דאעש: הכורדים הדפו מתקפה בסוריה
רוחאני: "התקיפות נגד דאעש בסוריה יביאו לטרגדיות"

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש הממשלה המיועד של עיראק, חיידר אל-עבאדי, 11 באוגוסט 2014. רויטרס
"מהפרטים שיש בידיי, זה נראה אמין". ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי/רויטרס

דאעש איים לפגוע במדינות המשתתפות בקואליציה נגדו, כשהלילה נהרגו לפחות 14 פעילים של הארגון בתקיפות מהאוויר של ארה"ב ומטוסי קרב של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות יעדים של דאעש בבצפון-מזרח סוריה. לפי דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, כלי הטיס תקפו 12 מטרות של "המדינה האיסלאמית", שתוארו כבתי זיקוק נפט ניידים ושמהם מניב הארגון הקיצוני כשני מיליון דולר ביום.

מטרת המתקפה האווירית, השלישית במספר עד כה, הייתה לפגוע ביכולת של הארגון לממן את עצמו. "אנחנו בטוחים מאוד שפגענו במה שכיוונו אליו וכי הסבנו את הנזק שרצינו", אמר קירבי לאחר ההערכות הראשונות של מידת הנזק שגרמו ההפצצות לארגון.

דאעש. AP
איימו לפגוע במדינות החברות בקואליציה נגדם. לוחמי דאעש בסוריה/AP

גל התקיפה הנוסף אירע כמה שעות ספורות לאחר ישיבה מיוחדת של מועצת הביטחון האו"ם, שהתכנסה אמש בראשותו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, בנושא התמודדות הקהילה הבינלאומית עם איום דאעש. במהלך הישיבה, קיבלו המדינות החברות החלטה פה אחד הקובעת כי על כל המדינות החברות באו"ם לקבוע חוקים נגד הצטרפות אזרחיהן ללחימה לצד ארגונים חמושים, או גיוס אחרים למטרה זו.

מטוסי  F-18E של צבא ארצות הברית שהשתתפו בתקיפה נגד דאעש בסוריה. רויטרס
מטוסים אמריקניים מדגם F-18E שהשתתפו בתקיפות בסוריה/רויטרס

זאת, במסגרת התגובה הבינלאומית לפעילות הארגון בעיראק ובסוריה, ודיווחים על אלפי לוחמים זרים שהצטרפו לשורות הארגון. 15 המדינות החברות במועצת הביטחון קבעו כי יש לקבוע חוקים במסגרתם יוטל עונש פלילי חמור על הצטרפות לארגונים חמושים במדינות אחרות, במטרה "למנוע ולדכא" את גיוסם של לוחמים זרים.

לשון ההחלטה מציינת כי "נוכחות לוחמים זרים מגבירה את עוצמת העימות ואת משכו, ועלול להציב איום חמוש למדינות המקור שלהם, כמו גם למדינות בהן הם עוברים". על פי הערכות מודיעיניות, לוחמי דאעש מגיעים מיותר מ-70 מדינות ברחבי העולם.

ברק אובמה בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לדאעש. רויטרס
מועצת הביטחון של האו"ם החליטה פה אחד על עונש חמור למי שיצטרף לדאעש. אובמה בישיבת המועצה, אתמול/רויטרס

המדינות החברות באו"ם מחויבות "למנוע כניסה או מעבר בשטחן" של לוחמי טרור, בהינתן קבלת "מידע אמין" על כוונותיהם של הגורמים, ועל פי אמנת האו"ם, ניתן יהיה להטיל סנקציות על המדינות המסרבות לפעול כן.

כמה מדינות אירופיות, בהן צרפת ובריטניה, כבר הכריזו על נקיטת צעדים למניעת הצטרפות אזרחיהן ללחימה לצד ארגוני הטרור. אתמול דווח כי הפרלמנט הבריטי, הנמצא בפגרה, יכונס לדיון חירום בנוגע לתקיפות הבריטיות בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully