וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות רבנים תומכים בלוינשטיין: לא לתת מקום לתופעות לא מוסריות

20.7.2016 / 21:46

יותר מ-300 רבנים חתמו על גילוי דעת שבו טענו כי ביקורת על הרבנים שיצאו נגד מצעד הגאווה בירושלים היא "ניסיון לסתום פיות". לדבריהם, "החובה לנהוג בכל אדם כבוד אינה סיבה לסילוף האמת"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: שניר דבוש

(בנט: "דברי הרב לוינשטיין אינם דרכה של הציונות הדתית")

יותר מ-300 רבנים, בהם רבני ערים, ראשי ישיבות הסדר וראשי מכינות קדם צבאיות חתמו היום (רביעי) על מכתב תמיכה בראש מכינת עלי, הרב יגאל לוינשטיין, שקרא להומואים "סוטים שמטריפים את המדינה", וברב העיר רמת גן יעקב אריאל, שטען כי ה"בעיה" שהעלה לוינשטיין היא "בעיה אמיתית וצריך להעמיד אותה בצורה נכונה", אף שהסגנון שלו היה "בוטה".

בגילוי הדעת, ציינו הרבנים כי הם "מביעים תמיכה בכל רב שמביע את דעתו ההלכתית והמוסרית הנאמנת לתורה ולחז"ל, ללא משוא פנים וללא התנצלות". לדבריהם, "האהבה כלפי כל אדם מישראל והחובה לנהוג בכל אדם כבוד, אינן יכולות לשמש סיבה לסילוף האמת ההלכתית או ל'עיגול פינות' ביחס למעשים אסורים". הם יצאו נגד "הניסיון לסתום פיות של רבני ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת מצעד הגאווה: בני משפחת שליסל עוכבו לחקירה במשטרה
תלמידי המכינות יצעדו במחאה על דברי הרבנים: "תפיסת עולם חשוכה"
"תלמיד הומו ניסה להתאבד בגלל הרב לוינשטין"; ריבלין: "די להסתה"

גילוי דעת של רבנים בעניין השמעת דעות רבנים בנושא הלהט"ב. ספק 500
"עם ישראל כולו חש את הבריאות הטבעית שבהקמת המשפחה בישראל"/ספק 500

"אנו מודעים היטב לכובד האחריות המוטלת על כתפי הרבנים, ודווקא בשל כך דברים אלו נכונים גם כאשר מדובר בסוגיות קשות ומורכבות", המשיכו הרבנים. "עם ישראל כולו חש את הבריאות הטבעית שבהקמת המשפחה בישראל, ועם כל הכאב על צערם של אנשים פרטיים, יחד עם הרצון להקל ולסייע לכל מי שניתן לסייע לו, כאשר אנו נדרשים לבירור עקרוני, אין מקום למתן לגיטימציה לתופעות ולהתנהגויות הבאות להעלות על נס אורח חיים המנוגד למוסר האנושי ולדרכה של תורה".

בין החתומים על המכתב, רב העיר ירושלים אריה שטרן, רב העיר צפת שמואל אליהו, רב העיר נס ציונה צוריאל אברהם, רב העיר פתח תקווה מיכה הלוי, רב השומרון אליקים לבנון, רב קריית ארבע לשעבר דב ליאור, ראש ישיבת עטרת כוהנים שלמה אבינר, ורבנים בכירים נוספים. ברשימה מופיע גם הרב רמי ברכיהו, הרב של טלמון, שנחשב למועמד מוביל של המפכ"ל רוני אלשיך לרב המשטרה.

הרב שלמה אבינר, רבה של שכונה א' בהתנחלות בית אל, וראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים. עומר מירון
"מביאים גם חוטאים מחוץ לארץ להשתתף בתועבה". הרב אבינר/עומר מירון

במקביל, פרסמו היום הרב אבינר ונשיא ישיבת הר המור הרב צבי טאו, שניים מהרבנים הבולטים בציונות הדתית, מכתב נגד קיום מצעד הגאווה בירושלים. "אנו מוחים על קיום מצעד תועבה בתוך עירנו עיר הקודש ירושלים", כתבו הרבנים. "עוד יותר אנו מוחים על חילול השם הנורא שמביאים גם חוטאים מחוץ לארץ להשתתף בתועבה זו בעיר קודשינו. ועוד יותר אנו מוחים על כך שבפעם הראשונה יש תקציב ממשלתי מכספם של יהודים נאמנים, לעידוד תיירות מתועבת זו בליבו של עולם, עיר עוז לנו. אוי לנו, כסדום היינו לעמורה דמינו".

לוואלה! NEWS הגיעו חלקים משיעור שהעביר השבוע הרב לוינשטיין לתלמידיו ובו הבהיר את עמדתו בפעם הראשונה. הרב לוינשטיין הסביר כי המילה "סטייה" שבה השתמש לא באה ממקום שיפוטי, אלא ממקום של "הגדרה מדעית". לדבריו, "עד שנת 1973 הגדירו פסיכולוגים אמריקנים את הנטיות ההפוכות כסטייה מעולם הטבע. בעקבות לחץ גדול הם נאלצו לשנות את ההגדרות והפסיקו לטעון שזו סטייה, אך מלכתחילה ההגדרה שלהם הייתה שזו סטייה".

לאורך השיעור השתמש הרב לוינשטיין בהגדרה "בעלי נטיות הפוכות" ולא חזר על המילה "סוטים". עם זאת, הקדיש את מרביתה לשירותם של חיילים דתיים בצה"ל. "היום מנסים לכפות על החייל הדתי עולם ערכים שסותר את אמונתו ויהדותו. זו כפייה שאנחנו לא יכולים להסכים לה", אמר. הרב הבהיר: "איני אוהב לכפות את דעתי על אחרים ואיני אוהב שאחרים כופים את דעתם עליי. אני אדם חופשי וחירותי, שלא מוכן שאף אחד יגיד לו מה לחשוב ומה להגיד. לכן, אני חושב שלכל אחד מותר לחשוב ולהגיד מה שהוא רוצה וכל אדם חופשי לעשות כרצונו ואמונתו".

בתגובה לדברי הרבנים שהתפרסמו בימים האחרונים, יוזמה חדשה בפייסבוק קוראת לבוגרי מכינות להגיע בהמוניהם למצעד הגאווה בירושלים מחר. "אנחנו רוצים לבנות חומת מגן מפני הדברים של הרב לוינשטיין", אמר נתנאל גוזלן, בוגר מכינת נחשון, בשיחה עם וואלה! NEWS. גוזלן ושני חבריו, אמיר שדמי ונמרוד גורנשטיין, פתחו עמוד בפייסבוק הקורא לבוגרי מכינות להגיע למצעד הגאווה כדי לחזק את קהילת הלהט"ב, לנוכח הסערה האחרונה.

מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2015. נועם מושקוביץ
"תפיסת עולם חשוכה". משתתפים במצעד הגאווה בירושלים, בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

"החלטנו לצאת באמירה נגדו ונגד מה שהוא מסמל – תפיסת עולם חשוכה", הסביר גוזלן. מחאתם של בוגרי מכינות, ובתוכם גם בוגרי מכינות דתיות וכאלו שלמדו במכינה הקדם צבאית, צמחה דווקא בגלל התגובה הרפה, כלשונם, של מועצת המכינות הקדם צבאיות, שלא מיהרו לצאת נגד דבריו של הרב לוינשטיין, לפיהם הומואים ולסביות הם "סוטים". בין הנימוקים שעולים בשיחה עם בוגרי מכינות קדם צבאיות, ניתן למצוא את הסולידריות בין ראשי המכינות ואת החשש מפני פילוג בין המכינות הדתיות לחילוניות.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שהודיע היום כי לא ישתתף מחר במצעד הגאווה בעיר משום שזה "פוגע ברגשות הדתיים", הסביר היום את עמדתו בנאום שנשא בכנס של חברת WeWork לעולים חדשים בשפה האנגלית בתל אביב. "אני אעשה הכול בשביל שיהיה מצעד גאווה בירושלים אבל צריך להבין שבשביל כמה אנשים ללכת ככה בפרהסיה, ולצעוד ככה, יכול לפגוע ברגשותיהם". עם זאת, לצד סירובו לצעוד, אמר ברקת כי יניח פרח במקום שבו שירה בנקי, שהשתתפה במצעד, נרצחה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully