וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ארה"ב ביידן לוואלה!: לאור האיומים על ישראל אסור לרוץ קדימה עם הרפורמה | בלעדי

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 7:35

הנשיא האמריקני מודאג מהחקיקה היום בכנסת בעניין ביטול עילת הסבירות. בהצהרה מיוחדת אמר ביידן שהצעת החוק שנדונה במסגרת הרפורמה "רק מרחיבה את השסעים בישראל ולא מקטינה אותם". הוא הוסיף כי ההנהגה הישראלית צריכה להתמקד "בגיוס כל האנשים יחדיו לצורך השגת קונצנזוס"

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו"/צילום: לפי סעיף 27 א'

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מודאג מאוד מההצבעה הצפויה היום (שני) בכנסת על החוק לביטול עילת הסבירות, בקריאה שניה ושלישית. בהצהרה שהנשיא האמריקני מסר לי הוא קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לא להתקדם עם החקיקה בנוסח הנוכחי שלה.

למה זה חשוב:

  • הצהרתו של ביידן מגיעה ברגע קריטי - 12 שעות לפני ההצבעה הצפויה בכנסת ובזמן בו הנשיא הרצוג מבצע מאמץ אחרון להשיג פשרה בין הממשלה לבין האופוזיציה לגבי החקיקה בנושא מערכת המשפט.

מה הם אומרים:

  • ביידן אמר לי בהצהרה בלעדית כי מנקודת המבט של ידידי ישראל בארה"ב "נראה שהצעת החוק שנדונה במסגרת הרפורמה המשפטית רק מרחיבה את השסעים בישראל ולא מקטינה אותם".
  • הנשיא האמריקני הוסיף: "לאור היקף האיומים והאתגרים מולם ניצבת ישראל, זה לא הגיוני עבור מנהיגי ישראל לרוץ קדימה עם זה. מנהיגי ישראל צריכים להתמקד בגיוס כל האנשים יחדיו לצורך השגת קונצנזוס".

עוד בוואלה!

פורום העסקים, המונה כ-150 חברות, הודיע על שביתה במשק

לכתבה המלאה
ג'ו ביידן, בנימין נתניהו. Chip Somodevilla\Getty Images, יונתן זינדל\פלאש 90, עיבוד תמונה
ג'ו ביידן, בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, Chip Somodevilla\Getty Images, יונתן זינדל\פלאש 90

מאחורי הקלעים:

  • בבית הלבן ובפנטגון עקבו מקרוב בימים האחרונים אחרי ההודעות של עוד ועוד אנשי טייסי מילואים בחיל האוויר ואנשי מילואים באגף המודיעין וביחידות מיוחדות על כך שישעו את התנדבותם במידה והחקיקה לביטול עילת הסבירות תעבור.
  • האמריקנים מודאגים מההשפעה השלילית של משבר המילואים על צה"ל - גם לאור הפגיעה בהרתעה והעידוד שהדבר עלול לתת לגורמים כמו איראן וחיזבאללה לבצע פרובוקציות וגם לאור שיתוף הפעולה המבצעי המאסיבי בין הצבא האמריקני לצה"ל.
  • לפגיעה בכשירות המבצעית של חיל האוויר הישראלי עלולות להיות משמעויות מבצעיות גם עבור הכוחות האמריקנים בסוריה, בעיראק, במפרץ ובמקומות נוספים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully