וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצים למינויו של עופר וינטר למזכיר הצבאי לראש הממשלה

13.7.2023 / 16:08

לקראת סבב מינויי האלופים, בצה"ל מנסים לגייס את מפקד אוגדה 98 ומפקד חטיבת גבעתי לשעבר למזכיר הצבאי של ראש הממשלה. וינטר עורר כמה סערות במהלך שירותו, כשפרסם בזמן מבצע צוק איתן דף מפקד עם מסרים דתיים וכשננזף על ידי הרמטכ"ל לאחר שקיים שיחה עם רה"מ לשעבר בנט

צילום: אנצ'ו ג'וש, עריכה: טל רזניק

עם סיום כהונתו של האלוף אבי גיל בתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, החלו בצה"ל החיפושים אחר מחליף. גורם ביטחוני מסר היום (חמישי) כי נעשים מאמצים לשבץ לתפקיד את עופר וינטר לתפקיד, אך הוא נמצא כעת בלימודים והנושא טרם הוכרע. עם זאת, לפי מקורות ביטחוניים הרמטכ"ל לא הסכים על המינוי - אך האפשרות התאורטית קיימת.

מועמד נוסף לתפקיד הוא האלוף יהודה פוקס, שיסיים בחודש הבא את תפקידו כאלוף פיקוד המרכז. פוקס זוכה להערכה רבה בלשכת שר הביטחון יואב גלנט ובמטה הכללי על תפקודו במערכה נגד הטרור הפלסטיני. על מקומו כמפקד פיקוד המרכז יתמודדו קצינים רבים.

עופר וינטר, הרמטכ"ל אביב כוכבי ושר הביטחון נפתלי בנט, 2020. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
עופר וינטר לצד ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט והרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

עוד כשהיה מג"ד קידומו של תא"ל עופר וינטר היה מובטח ובצה"ל הניחו שיגיע רחוק. לאחר מכן, וינטר מונה למפקד חטיבת גבעתי ובמהלך מבצע צוק איתן עורר סערה ציבורית עם פרסום דף מפקד ובו סממנים דתיים רגע לפני הכניסה ללחימה.

בקיץ 2016 מונה וינטר לראש מטה פיקוד המרכז, מינו שהתקבל בביקורת לאחר שהעריכו שיתמנה למפקד אוגדה. שנתיים לאחר מכן, מונה למזכיר הצבאי של כמה שרי ביטחון, וב-2020 מונה למפקד אוגדה 98, כששיא התפקיד היה תרגיל רחב היקף ופורץ דרך בקפריסין. שנה לאחר מכן, ננזף על ידי הרמטכ"ל, בעקבות שיחה שקיים עם נפתלי בנט ללא אישור כמקובל - אותו הכיר כשהיה חבר כנסת. מאז קצינים צעירים מוינטר התקדמו לדרגת אלוף, והוא כאמור יצא לחופשת לימודים.

מדובר צה"ל נמסר כי "הקצין נמצא כעת בלימודים מטעם הצבא באוניברסיטת רייכמן במכון למדיניות נגד טרור (ICT)". בצה"ל סרבו להתייחס למועד פתיחת דיון השיבוצים על תפקיד המזכיר הצבאי לראש הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אל"מ וינטר משיב לביקורות: "על אחים לא יורים". צילום מסך
עופר וינטר בזמן היותו מח"ט גבעתי/צילום מסך

בתוך כך, לשיבוץ בדרגת אלוף ממתינים שורה של קצינים בדרגות תא"ל ואלוף, שעשויים להשתבץ לשורת תפקידים, בהם ראש אכ"א, במקומו של יניב עשור שעשוי להתמודד על תפקיד מפקד פיקוד המרכז או בהמשך למפקד פיקוד הצפון. על תפקיד ראש אכ"א מעוניין להתמודד ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה האלוף מישל ינקו שזוכה להערכה רבה מצד הרמטכ"ל ואלופים במטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully