וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל נ"ט שוגר מלבנון ונפל בשטח ישראל - צה"ל תקף בתגובה

בתגובה לירי הטיל, שהתפוצץ בכפר רג'ר על הגבול, הצבא פתח בירי ארטילרי לאזור השיגור. לא היו נפגעים ולא הועברו הנחיות מיוחדות לעורף. לפני הירי טען חיזבאללה כי ישראל משתלטת על שטחים לבנוניים, אך גורם ביטחוני טען כי ארגון פלסטיני אחראי לשיגור

שר החוץ האיראני עבד אל-להיאן בגבול לבנון. 28 באפריל 2023/ללא

טיל נ"ט שוגר הבוקר (חמישי) משטח לבנון לעבר ישראל ונפל בכפר רג'ר שעל הגבול. בתגובה לשיגור, צה"ל תקף בירי ארטילרי את האזור שממנו שוגר. לא היו נפגעים ולא הועברו הנחיות מיוחדות לעורף. לפני השיגור הוציא חיזבאללה הודעה, שבה טען כי ישראל משתלטת על החלק הלבנוני של הכפר וקרא לרשויות ולאזרחי לבנון לפעול כדי למנוע זאת. ארגון הטרור תיאר זאת בתור "התפתחות מסוכנת". לפי גורם ביטחוני, חוליה פלסטינית אחראית על השיגור, ומערכת ההתרעה לא הופעלה בעקבותיו.

תחילה, עלה מדיווחים ראשוניים כי שוגרה רקטה שנפלה בשטח לבנון. עם זאת, גורם צבאי טען כי זה היה פיצוץ מוקש. בנוסף, לאחר מכן, מסרו דובר צה"ל וצבא לבנון כי לא בוצע אף שיגור לשטח ישראל, אך כעבור כשעה צה"ל חזר בו והודיע כי זו הייתה פצצת מרגמה שנורתה משטח לבנון. גורם צבאי הסביר כי מערכות מכ"ם לא זיהו את השיגור, והנושא נבדק. שעות לאחר מכן, הודיע גורם ביטחוני כי מדובר בטיל נ"ט ולא בפצצת מרגמה.

גורם צבאי העריך כי מדובר בחוליה פלסטינית שהגיבה למבצע "בית וגן" בג'נין. הגורם הסביר כי "מתפתחת מתיחות חדשה בגבול לבנון". לדבריו, "תושבי הכפר החליטו לגדר אותו על דעתם עצמם. אנחנו מעריכים שזה נובע מהעובדה שהוא הפך להיות מוקד תיירות עבור ישראלים שמכניס הרבה כסף. בחיזבאללה לא אוהבים את המהלך וטוענים שמדובר בסיפוח שטח לבנוני לישראל. חשוב להדגיש שמדובר בהחלטה של אנשי הכפר ולא צעד הישראלי".

גדר הגבול בין ישראל ללבנון בכפר רג'ר

7 בספטמבר 2022. מיכאל גלעד, פלאש 90
גדר הגבול בין ישראל ללבנון/פלאש 90, מיכאל גלעד

מוקדם יותר השבוע העבירו פעילי חיזבאללה העבירו את אחד משני האוהלים באזור המריבה מול הר דב, מהשטח הישראלי לשטח הלבנוני. אוהל אחד נותר בשטח הישראלי ומאויש על ידי חמושים של הארגון. במערכת הביטחון מעריכים כי חיזבאללה מחפש דרך למנוע עימות פיזי בשטח, ולהעביר גם את האוהל השני לשטח הלבנוני.

לפני כשבועיים פורסם כי נציגים של יחידת קשרי חוץ בצה"ל העבירו ליוניפי"ל תלונה על הרחבת עמדה של חיזבאללה לשטח ישראל בגזרת הר דב שבגבול לבנון. גורם ביטחוני סיפר אז כי הועבר מסר דיפלומטי וצבאי, כי במידה ולא יפנו את העמדות שהוקמו על הגבול תתבצע פעולה הנדסית לפנות את המרחב. הוא הוסיף כי אין כוונה להשלים עם הפרובוקציה, ומדובר בעוד פעולה מתגרה של חיזבאללה שבתקופה האחרונה לא מרוצה מהקמת מכשול בגבול בשטח הישראלי ומלבה הפגנות והפרות סדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תחנת דלק נפעה מטילים ששוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023. שלומי גבאי
תחנת דלק שנפגעה מרקטה ששוגרה לגליל המערבי מלבנון. אפריל 2023/שלומי גבאי

בחודש אפריל, בערב חג הפסח, נורו פצצות מרגמה לעבר מטולה ו-34 רקטות שוגרו משטח לבנון לעבר הגליל המערבי. אזעקות נשמעו ברחבי האזור, תחילה באזור היישובים שלומי ובצת ובהמשך בכל רחבי הגליל המערבי ובנהריה. 25 מהם יורטו על ידי כיפת ברזל, וחמישה נפלו בשטח וגרמו נזק למבנים.

בתגובה לירי פתח צה"ל במתקפה בלבנון, שם תקף מטרות של חמאס. סבב הלחימה בגזר הצפונית נמשך כמה ימים. בהודעה שמסר אז דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully