וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות למורשעים בהשתתפות ב"חתונת השנאה": "המחישו מסר מסית"

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 16:39

200 שעות לתועלת הציבור הוטלו על דוב מורל וטל נווה, 4 חודשי עבודות שירות על יהוידע סוכי ושמואל פיין, ו-5 חודשים על דניאל פינר. החמישה השתתפו בחתונה שבה דקרו את תמונת הפעוט הפלסטיני עלי דוואבשה שנרצח על ידי יהודי. מורל: "מבקש סליחה מהמשפחה"

בווידאו: "חתונת השנאה": עבודות שירות לחמישה משתתפים שהורשעו בפרשה/רוני כנפו

בית משפט השלום בירושלים גזר היום עבודות שירות ושעות לתועלת הציבור על חמישה בני אדם שהואשמו בהסתה לאלימות, גזענות וגילוי הזדהות עם ארגון טרור במהלך השתתפותם ב"חתונת השנאה" לפני שבע שנים.

השופט איתן קבע קבע כי דניאל פינר ירצה חמישה חודשי עבודות שירות, יהוידע סוכי ושמואל פיין ארבעה חודשי עבודות שירות ודוב מורל וטל נווה יעשו 200 שעות לתועלת הציבור. בכוונת עורכי דינם של המורשעים שמיוצגים על ידי ארגון "חוננו" לערער על גזר הדין.

דוב מורל, אחד המורשעים, מסר לאחר גזר הדין: "אני מבקש סליחה מבני משפחת דואבשה. מה שעשינו היה מעשה מכוער".

פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
חתונת השנאה, ארכיון/צילום מסך, חדשות 10

"מידת הפגיעה בערכים המוגנים היא גבוהה", ציין השופט בגזר הדין. "כפי שנקבע בהכרעת הדין מדובר בהפגנת שמחה בקשר של רצח של חפים מפשע באירוע טרור. במהלך הריקודים והשירים הנאשמים המחישו את המסר המסית בעל תוכן רלוונטי הקורא לנקמה, תוך שהוא מניפים את תמונות הנרצחים, מניפים כלי נשק ובקבוקים שנחזו להיות בקבוקי תבערה".

בחודש שעבר נגזרו ארבעה חודשי עבודות שירות על יקיר אשבל, שהיה החתן באירוע. על אדם נוסף שהשתתף בחתונה, צבי זלטקין, הוטלו 180 שעות שירות לתועלת הציבור.

עוד בוואלה!

9 שנים אחרי התיעוד: גזרי דין בפרשת "חתונת השנאה"

לכתבה המלאה
"חתונת השנאה": עבודות שירות לחמישה משתתפים שהורשעו בפרשה 11 במאי 2023. רוני כנפו
"הפגנת שמחה על רצח חפים מפשע". המורשעים בחתונת השנאה/רוני כנפו

החתונה המדוברת אירעה בדצמבר 2015, אז תועדו החוגגים רוקדים עם סכינים וכלי נשק, כשאחד מהם דוקר את תמונתו של הפעוט עלי דוואבשה, שנרצח בפיגוע בדומא כמה חודשים קודם לכן. בפיגוע נרצחו גם הוריו, לאחר שמחבל יהודי השליך על ביתם בקבוקי תבערה והצית אותו.

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו שייצג בתיק תקף את החלטת בית המשפט ואמר: "אנו נבחן את הכרעת הדין וגזר הדין. בכוונתנו להגיש ערעור. מדובר בהכרעת דין שלא מתכתבת עם נסיבות האירוע. גם גזרי הדין לא מתכתבים עם מעשי הנאשמים ועם חלוף הזמן הרב מעת האירוע. בית המשפט שאמור להיות מנותק מרעשי רקע נגרר אחר האווירה הציבורית. אנו מצרים על המצב שבו המשתייכים למגזר מסוים לא יכולים לצפות שיתקיים הליך משפטי הוגן בענייינם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully