וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד, ימינה, הציונות הדתית ורע"ם הצביעו במשותף על הקמת ועדות זמניות בכנסת

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 23:30

בהצבעה חזר עבאס לשתף פעולה עם הליכוד ונתניהו בתמורה להקמת הוועדה לענייני החברה הערבית שהוקמה עבורו. בכך, סיכל לפחות זמנית, את הניצחון שהשיג גוש מתנגדי נתניהו בשבוע שעבר, כשהצביע במליאה נגד הצעת הליכוד על הרכב הוועדה המסדרת

בווידאו: מיקי זוהר מודיע על הקמת ועדה לענייני ערבים/צילום: ערוץ הכנסת

נציגי הליכוד, המפלגות החרדיות, הציונות הדתית, ימינה ורע"ם בוועדה המסדרת הצביעו היום (שני) על מינויים של שלושה סגנים ליו"ר הכנסת, ולאחר שבועיים בהם הכנסת הייתה משותקת לחלוטין היא צפויה לחזור לפעילות. בתפקידים יכהנו יעקב מרגי מש"ס, מתן כהנא מימינה ויו"ר רע"ם מנסור עבאס.

לשלושה צפוי להצטרף גם נציג גוש מתנגדי נתניהו, ויו"ר הכנסת יריב לוין. ההרכב צפוי לשבת בנשיאות הכנסת שלה סמכויות ותפקידים הנוגעים להתנהלותה השוטפת של הכנסת. ההצעה שאושרה היא הצעת הליכוד בהתאם לדיל שסוכם מוקדם יותר עם עבאס, ובמסגרתו אישרה הוועדה המסדרת גם את הקמת הוועדה לענייני החברה הערבית בכנסת שבראשה יעמוד עבאס.

בנוסף, הוועדה אישרה גם את הקמתה של ועדת הכספים הזמנית בראשה יעמוד ח"כ משה גפני, ואת ועדת החוץ והביטחון בראשה תעמוד ח"כ אורנה ברביאי (יש עתיד), והיא האישה הראשונה שתעמוד בראשות הוועדה בתולדות הכנסת. האישור הסופי של כלל ההצבעות בוועדה תלוי בהצבעה נוספת במליאת הכנסת.

הוועדה המסדרת, 26 באפריל 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הוועדה המסדרת, היום/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בפתח הדיון הודיע יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר כי מעבר לוועדות כספים וחוץ וביטחון, הוא מציע להקים ועדה זמנית נוספת שתקרא ועדה לענייני ערבים. לדבריו, הוועדה תוסמך לדון בכל הנושאים השייכים לחברה הערבית.

הוועדה נולדה במסגרת סיכום בין הליכוד ליו"ר רע"ם, בתמורה לכך שנציג רע"ם יצביע עם הליכוד על סגני יו"ר הכנסת והקמת הוועדות הזמניות. מטרת המהלך היא כדי שהליכוד ישיג רוב בנשיאות הכנסת שמכריעה בדיונים המתנהלים בכנסת ובהליכי החקיקה עד להקמת הממשלה, אבל גם לאותת לגוש מתנגדי נתניהו כי עבאס הצביע נגד הליכוד בהצבעה על הקמת הוועדה המסדרת אך כעת שב לשתף פעולה עם הליכוד.

עוד בוואלה!

משחקי הכסאות והתיקים האסטרטגיים: המוקשים והפערים בדרך לממשלת בנט-לפיד

לכתבה המלאה
הוועדה המסדרת, 26 באפריל 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
עבאס בוועדה המסדרת, היום/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

זאת ועוד, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' קיבלה מהליכוד נציגות בוועדת הכספים בתמורה לכך שתצביע עם רע"ם בעד הקמת הוועדה לענייני ערבים.

סמוטריץ' אמר על חלקו בדיל בין הליכוד לרע"ם בכנסת כי "אין דיל. יש ניסיון שהכנסת תתחיל לתפקד, יש חוסר אחראיות בצד השני עם דרישות מופרכות. היו ניסיונות להגיע להבנה בין הגושים. היו הצעות סופר הוגנות אבל לצערי הרב הצד השני של המפה סרב. בהעדר הסכמות, נתפרו הסכמות עם ימינה ורע"ם".

לדבריו, "מדינת ישראל מחויבת מתוקף ריבונותה לטפל בענייניה האזרחיים של החברה הערבית, אני לא רואה כל פסול להקים ועדה שתעסוק בעניינים כאלה ולא רואה פסול בשיתוף פעולה עם נציגיה הערבים, אבל לא מוכן שיהפכו לשותפים לגיטימים בממשלה, כי הם חותרים למדינה אסלאמית גדולה על חורבות מדינה יהודית. מי שחושב שתהיה כאן מכירת חיסול, טועה. אנחנו נעמוד בפרץ".

חברי הכנסת מחו על שם הוועדה, ועל כך שהיא נוספה לסדר היום דקות אחדות לפני תחילת הדיון. זוהר הבהיר כי זאת תהיה "ועדה לענייני החברה הערבית". ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ) תקף "מה זה צריך להיות, מי הגדיר את הדבר הזה?", לכך זוהר השיב "אפשר להגיד עלי הכל, אבל בטח לא גזען". פריג' המשיך וביקר בחריפות "תתביישו לכם, חזרתם 50 שנה אחורה. זאת גרסה שנייה לחוק הלאום".

הוועדה המסדרת, 26 באפריל 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
טיבי בוועדה המסדרת, היום/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

סמכות הוועדה לענייני ערבים תהיה לדון בנושאים כמו מיגור הפשיעה והאלימות, תכנון ובנייה וחינוך השכלה ורווחה בחברה הערבית, וכן ב"נושאים כלליים הקשורים לרשויות המקומיות בחברה הערבית" ו"סוגיות הנגב בחברה הערבית". עבאס צפוי להיות זה שיעמוד בראשה.

הדיונים בוועדה המסדרת המתקיימים היום נועדו להביא לאישור הכנסת את הרכבן של ועדות הכנסת הזמניות ומינוי סגנים ליו"ר הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully