וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

62 תומכים לעומת 14 מתנגדים: מליאת הכנסת אישרה את ההסכם עם בחריין

10.11.2020 / 19:15

בתום דיון ארוך הצביעו רוב הח"כים בעד הסכם הביניים בין המדינות לכינון יחסים דיפלומטיים, בעוד חברי הרשימה המשותפת התנגדו. זאת לאחר ששתי המדינות חתמו על ההסכם, ועל מזכרי הבנות בתחומים שונים. נתניהו הודה לטראמפ: "שביידן והאריס ברכו על ההסכמים האלה"

בווידאו: נתניהו אומר בדיון על ההסכם עם בחריין שמעגל השלום יתרחב/צילום: ערוץ כנסת

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) את הסכם "כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין מדינת ישראל וממלכת בחריין". ההסכם אושר בתום שעות ארוכות של דיון, ברוב של 62 ח"כים שהצביעו בעד ההסכם לעומת 14 מתנגדים - חברי הרשימה המשותפת.

המדינות חתמו בחודש שעבר על הסכם ביניים לכינון יחסים דיפלומטיים. מלבד ההסכם, נציגי המדינות חתמו גם על שמונה מזכרי הבנות בתחומים שונים, בהם תעופה, חקלאות והשקעות.

הסכם הביניים הוא שלב בדרך בין "הצהרת השלום" שנחתמה בבית הלבן ב-15 בספטמבר בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף א-זיאני, לבין חתימה על "חוזה שלום" כולל. ההסכם המרכזי שנחתם הוא כינון יחסים דיפלומטיים ופתיחת שגרירויות.

אישור הסכם השלום עם בחרין 10 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
אישור ההסכם עם בחריין, הערב/אתר רשמי, -

בפתח הישיבה, ראש הממשלה נשא נאום, שבמהלכו השיב לביקורת שנמתחה על הזנחת קשריו עם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, התייחס לחילופי הממשל, בירך על הסכמי השלום, והתעמת עם חברי הכנסת הערבים.

נתניהו הודה "לידידנו הגדול", נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, "על התמיכה האדירה שהוא נתן לישראל" וציין את המהלכים וההישגים במהלך כהונתו, וכן גם ברך "שביידן והאריס ברכו על ההסכמים האלה".

עוד בוואלה!

אחרי 25 שנות חיזור, השלטון בבחריין החליט לגלות תעוזה

לכתבה המלאה

בעניין הסכמי השלום עם מדינות ערב, נתניהו תקף תחילה את הרשות הפלסטינית. "אם נהיה תלויים בסרבנות הפלסטינית להרחבת השלום, נצטרך לחכות עוד שנים רבות. אבל דווקא הסכמים אלה יכולים להביא להתפכחות הפלסטינים ולוויתור על הדרישות הקיצוניות שלהם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully