וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר במדריד, צמצום התקהלות בדנמרק: אירופה מהדקת את הגבלות הקורונה

יותר מ-850 אלף תושבי בירת ספרד יאלצו להישאר בבתיהם ולצאת רק במקרים חיוניים, בעוד שמקרי התחלואה במדינה, שנפגעה באורח הקשה ביותר ביבשת, ממשיכים לזנק. גם בבריטניה והולנד החמירו את מגבלות התנועה וההתקהלות, ובבריטניה הבהיר ג'ונסון: "גל שני הוא בלתי-נמנע"

בווידאו: נשיאת מחוז מדריד מכריזה על הגבלות תנועה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

החל מיום שני, יותר מ-850 אלף תושבים באזור מדריד יאלצו להתמודד עם הגבלות תנועה והתקהלות מחמירות במסגרת המאבק בהמשך העלייה בתחלואה בקורונה ברחבי אירופה. בספרד נרשם המספר הגבוה ביותר של מקרי הידבקות בנגיף ביבשת כולה, ובירתה נחשבת שוב למחוז שנפגע בצורה הקשה ביותר.

לקראת החורף, גל שני של קורונה מתקרב למדינות רבות בחציו הצפוני של כדור הארץ. ארגון הבריאות העולמי הזהיר מפני הסכנה, בעוד אנשים רבים מתחילים לעבור לחללים סגורים עם שינוי העונות.

"יש הרבה עבודה לעשות כדי למנוע אירועי הדבקה, להוריד את המשך התחלואה ולהגן על פתיחת מוסדות חינוך ועל האנשים הפגיעים ביותר באוכלוסייה שלנו", אמר ראש שירותי החירום של הארגון, ד"ר מייק ראיין.

תושבים עוטים מסיכות במדריד, 18 בספטמבר 2020. AP
בירת ספרד במוקד התחלואה ביבשת. תושבים עוטים מסיכות במדריד/AP

בצרפת נרשם שיא במספר המאומתים היומי בנגיף מאז פרוץ המגיפה עם 13,215 מקרים - זינוק של 3,000 בתוך פחות מ-24 שעות. בין הנדבקים גם שר האוצר ברונו לה מר, שהודיע שנמצא חיובי לנגיף אך אינו סובל מתסמינים. כמה ערים, בהן מרסיי וניס, מהדקות את המגבלות.

עוד בוואלה!

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: אירופה עומדת בפני גל קורונה חמור

לכתבה המלאה
אנשים עוטים מסיכות מול מגדל אייפל בפריז, 14 בספטמבר 2020. AP
מהדקים את המגבלות. אנשים עוטים מסיכות מול מגדל אייפל בפריז/AP

בבריטניה אובחנו אתמול 4,322 מקרי הידבקות חדשים ו-27 מקרי תמותה מקורונה - המספר הגבוה ביותר מאז 8 במאי. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הזהיר כי בשלב זה, גל תחלואה שני הוא "בלתי-נמנע". חלקים מרחבים בצפון אנגליה נתונים כעת בסגר.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מבקר במעבדה באוקספורד, 18 בספטמבר 2020. AP
גל שני הוא בלתי-נמנע. ג'ונסון מבקר במעבדה באוקספורד/AP

הגבלות מחמירות הוטלו גם באזורים אחרים באירופה. בדבלין קראו להימנע מנסיעות לא הכרחיות, ומסעדות מורשות לקבל לקוחות בחלל הפתוח בלבד. בדנמרק צמצמו את ההתקהלויות הציבוריות ממאה בני אדם ל-50, והורה למסעדות וברים לסגור בשעה מוקדמת. ברייקיאוויק בירת איסלנד האטרקציות התיירותיות והפאבים נסגרים במהלך סופי השבוע.

בהולנד צפויים להדק את מגבלות התנועה בשישה מחוזות וערים ברחבי המדינה, בהם אמסטרדם ורוטרדאם. גם ביוון מחמירים את ההנחיות במחוז אתונה.

מה המצב בספרד?

לפי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס, בספרד ישנם יותר מ-625 אלף מקרי הידבקות בקורונה. לדברי הממשלה, שיעור ההדבקה באזור מדריד גבוה יותר מפי שניים משיעור ההדבקה הארצי הממוצע.

החל מיום שני 37 אזורים במחוז ייכנסו לסגר. תושבים יורשו לעזוב את בתיהם רק כדי ללכת לעבוד, לבית הספר או לקבלת טיפול רפואי. מפגשים חברתיים באזור יוגבלו לעד שישה בני אדם, הפארקים הציבוריים ייסגרו ועסקים מסחריים יסיימו את פעילותם עד השעה 22:00.

"יש 37 אזורים שבהם ההדבקה גבוהה מאוד, יותר מאלף מקרים לכל מאה אלף איש ב-14 הימים האחרונים", אמרה נשיאת מחוז מדריד איזבל דיאז איוסו. "באזורים אלה במיוחד יש צפיפות אוכלוסין גבוהה. מעל הכול, אנחנו צריכים צעדים כדי להבטיח שהבידודים נשמרים".

נשים עוטות מסיכות במדריד, 18 בספטמבר 2020. רויטרס
מפגשים חברתיים יוגבלו. נשים עוטות מסיכה במדריד/רויטרס

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, אזורים אלו נחשבים לעניים ביותר בבירת ספרד. התושבים שם חשים נטושים וחוששים כי המגבלות החדשות יפגעו בפרנסתם.

ואייקאס שבדרום המחוז הוא אזור בו מתגוררים תושבים עם הכנסה נמוכה מהממוצע בספרד, אוכלוסיית מהגרים גדולה ואחד משיעורי ההדבקה הגבוהים ביותר במדינה. מארי פז גונזלס, גמלאית תושבת המקום, סיפרה כי מערכת הבריאות בוואייקאס משותקת. "הם גורמים לנו להמתין כאן, בצפיפות עם תורים בכל מקום", תיארה גונזלס. "אנחנו נטושים... הם הותירו אותנו בידיו של האל".

חמישית מהמיטות בבתי החולים המקומיים תפוסות על ידי חולי קורונה. ספרד הייתה בין המדינות באירופה שנפגעו באורח הקשה ביותר במהלך הגל הראשון, אז איבדו יותר מ-30 אלף אזרחים את חייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully