וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב חסמה את טיקטוק: "ניאבק באיסוף המידע הזדוני של סין"

18.9.2020 / 15:53

אפליקציית הסרטונים הפופולרית תיאסר להורדה עד ה-12 נובמבר לכל המאוחר, בהוראת טראמפ. בנוסף לה, תיחסם גם "WeChat" החל מיום ראשון. הסיבה להוראה, שניתנה כבר באוגוסט, היא החשש לאיסוף נתוני משתמשים. "נשמור על הביטחון הלאומי שלנו"

בווידאיו:טראמפ חתם על צו נשיאותי האוסר על עסקאות עם בעלי אפליקציית "טיקטוק"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ארצות הברית תאסור את השימוש באפליקציות טיקטוק ו-WeChat מטעמי שמירה על הביטחון הלאומי - כך נמסר היום (שישי) שר הכלכלה במדינה, ווילבור רוס. זאת, מחשש לביטחון המידע של המשתמשים ובמטרה "להגן על הביטחון הלאומי של ארצות הברית", כך על פי ההצהרה שמסר רוס. הודעה זאת באה בעקבות צו נשיאותי שניתן באוגוסט, הקורא להגדיר את הורדת האפליקציות כעסקה אסורה.

"בהנחיית הנשיא, נקטנו פעולות משמעותיות למאבק באיסוף הזדוני של סין של נתונים אישיים של אזרחים אמריקנים, תוך קידום הערכים הלאומיים שלנו ונורמות דמוקרטיות, ואכיפה אגרסיבית של חוקים ותקנות אמריקניים", אמר רוס בצהרה שהוכנה מראש.

האפליקציה WeChat תיחסם להורדה במדינה החל מראשון, בעוד טיקטוק צפוייה להיחסם עד ה-12 בנובמבר לכל המאוחר. אולם, למרות זאת, רוס אמר הבוקר בראיון לרשת "פוקס" כי השימוש באפליקציה הסינית עשוי להתאפשר בכפוף להתקנה של אמצעי הגנה מסוימים.

סמל האפליקצייה טיקטוק עם דגלי ארצות הברית וסין. 18 בספטמבר 2020. רויטרס
תיאסר מחשש לביטחון המידע של המשתמשים. "טיקטוק"/רויטרס

מהממשל האמריקני נמסר כי הצו האוסר את השימוש באפליקציות, שהוכרז על ידי טראמפ באוגוסט, "ייאבק באיסוף הנתונים הזדוני של סין על אזרחים אמריקנים".

בעבר הודיע הממשל כי השימוש וההורדה של האפליקציה לצורך תקשורת לא ייחשב עסקה אסורה, אם כי העברת הודעות באפליקציה "עלולה להיפגע באופן ישיר או עקיף" בגלל האיסור. כמו כן, אנשים המשתמשים בה לצורך העברת הודעות לא יהיו כפופים עונשים.

הוראת החסימה של האפליקציות באה בעקבות כניסתו לתוקף של הצו נשיאותי עליו חתם הנשיא האמריקני בתחילת אוגוסט, האוסר על עסקאות עם "בייטדאנס", החברה הסינית שבבעלותה אפליקציית "טיקטוק", וכן בעקבות צו דומה שהוצא נגד "WeChat".

עוד בוואלה!

טראמפ אסר על עסקאות עם בעלת טיקטוק: "עלולה לשמש את סין"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך הצהרה לתקשורת בבית הלבן 8 ביולי 2020. AP
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך הצהרה לתקשורת בבית הלבן 8 ביולי 2020/AP

טראמפ כתב אז בצו כי "האפליקציה עלולה לשמש לפרסום מידע לא מדויק שמועיל למפלגה הקומוניסטית בסין, וארצות הברית חייבת לנקוט בפעולה תקיפה נגד הבעלים של טיקטוק כדי לשמור על הביטחון הלאומי שלנו.

הצווים קראו לשר המסחר של ארצות הברית, וילבור רוס, להגדיר את העסקאות האסורות, בתוך תקופה של 45 ימים. נוסח ההחלטה שקיבל טראמפ מעורפל, אך השאיר את האפשרות לאיסור על הכללת האפליקציות בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל על השולחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully