וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאל העם שיאפשר לפוטין לשלוט עד 2036 ייערך בעוד חודש

1.6.2020 / 18:35

אחרי שנדחה מאפריל בשל התפרצות הקורונה, נשיא רוסיה הודיע על תאריך חדש בטענה שניתן יהיה לקיים את ההצבעה בבטחה, אף שמספר הנדבקים ממשיך לרשום שיאים. אם יאושרו התיקונים בחוקה, יוכל פוטין להמשיך 12 שנים נוספות בקרמלין עם תום הקדנציה הנוכחית שלו ב-2024

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע היום (שני) כי משאל העם על שינויים בחוקה שיאפשרו לו לשלוט עד 2036 יתקיים ב-1 ביולי, על אף שהמדינה ממשיכה לרשום שיאים חדשים במספר הנדבקים בנגיף הקורונה.

במהלך שיחת וידאו עם גורמי ממשל, אמר פוטין כי קצב ההתפשטות של נגיף הקורונה ברוסיה הואט כך שניתן לקיים באופן בטוח את ההצבעה וכי בחודש שנותר יינקטו אמצעים נוספים לבלימת ההתפרצות. אם השינויים יאושרו, יוכל פוטין לכהן 12 שנים נוספות לאחר תום המנדט שלו ב-2024. משאל העם היה אמור להיערך ב-22 באפריל, אולם נדחה בשל התפשטות הווירוס.

גורמי הממשל אמרו לפוטין כי המצביעים יוכלו להצביע במשך ששת הימים הקודמים ל-1 ביולי כדי לצמצם את הצפיפות בקלפיות. בנוסף לכך, הם אמרו שבכמה קלפיות ניתן יהיה לקיים את ההצבעה בחוץ כדי שתהיה בטוחה יותר.

אף שההתפשטות הואטה, מספר המקרים ברוסיה הוא השלישי בגובהו בעולם, עם כמעט 415 אלף נדבקים. היא ממשיכה לרשום עלייה מתמדת במספר המקרים החדשים, עם יותר מ-9,000 ביממה האחרונה, אך למרות זאת, במוסקבה הבירה נרשמו היום הקלות בסגר שהוטל לפני יותר מחודשיים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשיחת ועידת הנהגת ועדת הבחירות המרכזית של רוסיה, 1 ביוני 2020. רויטרס
בדרך להאריך את שלטונו. פוטין, היום/רויטרס

משאל העם החוקתי היה בראש סדר היום הפוליטי של פוטין מאז שיזם את השינויים בחוקה בינואר. על פי החוק הנוכחי, פוטין לא יוכל להתמודד שוב ב-2024 בגלל מגבלת קדנציות. השינויים יאפסו את הספירה, כך שהוא יוכל להתמודד על שתי קדנציות נוספות בנות שש שנים כל אחת.

פוטין בן ה-67 נמצא בשלטון מאז שנת 2000, ושלטונו הוא ארוך יותר מכל שליט אחר במדינה מאז הדיקטטור הסובייטי יוסיף סטלין. לצד משאל העם, גם מצעד הניצחון השנתי בכיכר האדומה נדחה מהחודש שעבר בשל הקורונה, והוא יתקיים בהמשך החודש.

עוד בוואלה!

פוטין: עברנו את שיא הקורונה, מצעד יום הניצחון יתקיים בחודש הבא

לכתבה המלאה

הנשיא ניסה להדגיש את החשיבות שבהצבעה על משאל העם, ואמר כי "החוקה מהווה את הבסיס לחיי ארצנו וחיי ילדינו והיא תקבע את הערבויות המשפטיות העיקריות ואת הערבויות המרכזיות ליחסים, חברה ועבודה וכן את יסודות האינטראקציה שלנו עם שותפים בינלאומיים".

שינויים חוקתיים אחרים שיעלו להצבעה יחזקו עוד יותר את מוסד הנשיאות ויבליטו את החוק הרוסי על פני הנורמות הבינלאומיות. זה משקף את הכעס של הקרמלין על בית הדין האירופי לזכויות אדם וגופים בינלאומיים אחרים שפסקו פעמים רבות נגד רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully