וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בולסונארו החוצה": מיליונים הפגינו במרפסות בברזיל בשל התפשטות הקורונה

תושבים רבים בסאו פאולו וריו יצאו לחלונותיהם כדי למחות נגד הנשיא ולדרוש את התפטרותו, בשל התנהלותו במשבר. אחרי שכינה את המגיפה "היסטריה" וזלזל בהנחיות, נאלץ בולסונארו לשנות כיוון, כשכמה מחברי ממשלו חלו בעצמם

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מיליוני אזרחים בברזיל הפגינו הלילה (חמישי) נגד התנהלות הנשיא ז'איר בולסונארו במגיפת הקורונה, כשהם חובטים בסירים ובמחבתות במרפסות בערים סאו פאולו וריו דה ז'נירו. זו הייתה המחאה הגדולה ביותר נגד ממשלו של הנשיא הימני קיצוני עד היום. יותר מ-500 מקרי הידבקות בנגיף אותרו בברזיל, בהם שני שרים. ארבעה אנשים מתו.

בולסונארו, שדחה בתחילת המשבר נקיטת אמצעי זהירות נגד הנגיף וכינה זאת "היסטריה" ו"פנטזיה", נבדק בעצמו פעמיים, אך אמר שבשני המקרים התוצאות היו שליליות. עם זאת, 14 אנשים שנסעו איתו לפלורידה כדי לפגוש את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התגלו כחולים.

ההפגנות הרועשות החלו במהלך הצהרה טלוויזיונית של הנשיא בשעות אחר הצהריים, ואז התחדשו ביתר שאת בהמשך הערב, תוך שיתוף פעולה. דיירים במגדלי מגורים ובבתים ברחבי ברזיל הלמו בסירים ריקים, הדליקו וכיבו את האורות וצעקו "בולסונארו החוצה!". הבורסה בברזיל התרסקה אתמול ב-10%.

תושבי ריו דה ז'ניירו מוחים ממרפסת ביתם נגד נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו על אופן התמודדות הממשל עם נגיף הקורונה 18 במרץ 2020. רויטרס
ההפגנה הגדולה ביותר נגד הממשל. מחאה במרפת בריו נגד בולסונארו, הלילה/רויטרס
תושבי ריו דה ז'ניירו מוחים ממרפסת ביתם נגד נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו על אופן התמודדות הממשל עם נגיף הקורונה 18 במרץ 2020. רויטרס
תושבי ריו דה ז'ניירו מוחים ממרפסת ביתם נגד נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו על אופן התמודדות הממשל עם נגיף הקורונה 18 במרץ 2020/רויטרס

בולסונארו השתמש בנאומו הטלוויזיוני כדי להכריז על צעדי חירום שנועדו לבלום את התפשטות הנגיף, ועל חבילת סיוע כספית לתמיכה במשק ובמשפחות בעלות הכנסה נמוכה. לצד שריו הבכירים, שכולם עטו מסיכות, הנשיא הודה ב"חומרת" המגיפה, אך הוסיף: "אני רוצה להרגיע את העם הברזילאי, איננו יכולים להרשות לעצמנו להיכנס להיסטריה".

עם זאת, הוא הודה כי ככל הנראה יש מקרים רבים נוספים שלא נכללו בסטטיסטיקה הרשמית. ממשלת ברזיל גם אמרה כי היא תבקש מהקונגרס להכריז על מצב חירום בגלל התפרצות הקורונה, שגבתה את חייהם של יותר מ-8,000 איש, אך זה לא פייס את המפגינים.

עוד בוואלה!

דיווחים בברזיל: בולסונארו חלה בקורונה אחרי שנפגש עם טראמפ

לכתבה המלאה
נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו עוטה מסכת פנים בדרכו למסע"ת בהובלתו בברזיליה 18 במרץ 2020. רויטרס
זלזל בהנחיות. בולסונארו עם מסיכה, אתמול/רויטרס

ביום ראשון נמתחה ביקורת על בולסונארו על כך שיצא מהבידוד העצמי שלו כדי להתערות עם אלפי תומכיו שצעדו במחאה נגד הקונגרס ומערכת המשפט. זאת, אחרי שמשרד הבריאות הזהיר קודם לכן מפני התקהלויות המוניות.

בכאב ראש נוסף עבורו, בנו של הנשיא, אדוארדו, שהוא גם חבר קונגרס שהתלווה לפגישה עם טראמפ, תקף את סין - שותפת הסחר המרכזית של ברזיל, שעוד לפני משבר הקורונה לא הצליחה להתאושש כלכלית.

"זאת אשמתה של סין והחירות היא הפתרון", כתב בולסונארו בן בטוויטר, כשהשווה את התפקיד של סין בהתפרצות המגיפה לזה של ברית המועצות בעת אסון צ'רנוביל.

נשיא ברזיל הוסיף כי הוא שוקל לסגור את כל הגבולות היבשתיים, בהמשך לסגירת הגבולות עם ונצואלה, מחשש להתפשטות הנגיף ולהגברת הלחץ על מערכת הבריאות. סגירת הגבול עם ונצואלה לא תקפה להעברת סחורות או סיוע הומניטרי שאושר קודם לכן על ידי גורמי רפואה. לפי הצו, האיסור על כניסת אזרחי ונצואלה למדינה עשוי להתארך מעבר ל-15 הימים המקוריים.

במגבלה נוספת על התנועה מעבר לגבול, רשות התחבורה היבשתית ANTT השעתה למשך 60 ימים את כל שירותי האוטובוס הבינלאומיים. שבע ערים השכנות לסאו פאולו, המטרופולין הגדול ביותר בברזיל, הודיעו שהן ישביתו בהדרגה את שירותי התחבורה הציבורית החל מ-29 במרץ והלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully