וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי "רבנים לזכויות אדם" הותקפו בשומרון; חשד לתג מחיר ליד רמאללה

חברי הארגון טענו כי הוכו על ידי רעולי פנים בכפר בורין, ופעיל בן 80 פונה לבית החולים. אחת העובדות שחזרה: "הכול היה נורא מהיר ויכול היה להיגמר יותר גרוע". במקביל, בכפר דיר אל-עמאר נמצאו כתובות נאצה על גבי רכבים

צילום: תחקירן "יש דין", עריכה: אסף דרורי

פעילי ארגון "רבנים לזכויות אדם" הותקפו היום (רביעי) כשסייעו לפלסטינים במסיק זיתים בבורין, שבשומרון. לדבריהם, הם הוכו על ידי מתנחלים רעולי פנים שהיו חמושים במוטות ברזל ובאבנים. משטרת מחוז ש"י החלה בגביית עדויות ועצרה לפחות רעול פנים אחד.

חבר הוועד המנהל של הארגון, הרב משה יהודאי, נפצע באורח קל ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא. "אני הייתי עם המתנדבים, פתאום באו כמה מתנחלים שהתחילו לרוץ והקיפו אותי בערך ארבעה חמישה מהם, זרקו עליי אבנים, נתנו לי מכות עם ברזלים ופצעו אותי בראש", סיפר יהודאי. "אמרתי להם 'אני בן 80 תעזבו אותי', אז הם אמרו 'תלך מפה' והלכתי. האש הייתה מאחוריי ואני פחדתי. כואב לי מאוד".

מירה זילברמן, שעובדת גם היא בארגון והייתה הבוקר בבורין, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "בהתחלה הכול היה בסדר, והיה מאוד פסטורלי ונחמד עד שירדו כמה רעולי פנים עם אלות ומוטות ברזל והם עשו שם שריפה בכמה מוקדים והתחילו להרביץ שם לגברים, היה אחד בן 80 פצעו אותו. הוא אמר שהוא בן 80, והצעיר ענה לו שפעם הבאה זה ייגמר ברצח, זה היה נורא". לדבריה, פרצה שריפה גדולה בעקבות הצתות, "אז התחלנו לצאת משם מהר והם ברחו". זילברמן הוסיפה כי "הכול היה נורא מהיר ויכל להיגמר הרבה יותר גרוע".

חבר הוועד המנהל של ארגון "רבנים לזכויות אדם" הרב משה יהודאי מפונה לבית החולים לאחר תקיפה בבורין, 16 באוקטובר 2019. תחקירן "יש דין", אתר רשמי
"אמרתי להם 'אני בן 80 תעזבו אותי'". יהודאי מפונה לבית החולים/אתר רשמי, תחקירן "יש דין"

מנכ"ל הארגון, אבי דבוש, אמר כי "נמשיך לקיים את מסיק הזיתים ונעמוד יחד מול האלימות, הבריונות והגזל. זו התשובה היהודית והמוסרית למשיחיות הקיצונית והאלימה. זו התקווה היחידה לעתיד של שלום וחיים משותפים".

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת גינה את התקיפה. "מחזק את ידיו של משה יהודאי, את רבנים לזכויות אדם ואת כל הפעילים - ערבים ויהודים, הנאבקים יום יום אל מול פשעי המתנחלים והכיבוש", מסר. "אין ספק כי העבריינים כרגיל לא יועמדו לדין, הם הרי ממשיכים את מדיניות נתניהו באמצעים אחרים".

עוד בוואלה!

פגיעת הברק בזיקים: "אלחנן אמר שהוא מפחד ואז כולם עפו"

לכתבה המלאה
פעיל ארגון "רבנים לזכויות אדם" שהותקף בבורין, 16 באוקטובר 2019. תחקירן "יש דין", אתר רשמי
פעיל שהותקף בבורין, היום/אתר רשמי, תחקירן "יש דין"

מוקדם יותר היום, בכפר דיל אל-עמאר באזור רמאללה נמצאו כתובות נאצה על בתים ונוקבו צמיגיהם של כעשרה כלי רכב. תחקירן מטעם "יש דין", ארגון מתנדבים העוסק בזכויות אדם, אמר כי בין הכתובות שנמצאו: "עם ישראל חי" ו"העם הנבחר עוצר את הפגיעה של מחר".

בשבוע שעבר התלוננה משפחה פלסטינית כי הותקפה בעת שעבדה באדמות הכפר דיר אל-עמאר. לפי הארגון הם הותקפו באבנים ואלות על ידי רעולי פנים כששניים מהילדים נפצעו ונלקחו לבית חולים. המשפחה דיווחה על האירוע למינהלת התיאום והקישור הפלסטינית, אך כשהגיעו הכוחות, התוקפים כבר נמלטו.

כתובות נאצה בכפר דיר אל-עמאר שבאזור רמאללה 16 באוקטובר 2019. יש דין, אתר רשמי
כתובות נאצה וצמיגים מנוקבים. דיר אל-עמאר, היום/אתר רשמי, יש דין

בפורום תג מאיר, שנלחם בפשעי שנאה, אמרו כי תג המחיר בדיר אל-עמאר הוא "מעשה טרור" וקראו לשב"כ והמשטרה לפעול בנחרצות נגד פורעי החוק היהודים. "מדוע אין מי שיעצור את תגי המחיר הסדרתיים ואת כנופיות העבריינים הפועלות לילה לילה ביהודה ושומרון?", אמרו בארגון.

בתג מאיר אמרו כי הם "מזועזעים וחרדים" מתקיפת חברי הארגון רבנים לזכויות אדם. הם הוסיפו כי "מתקפה זו היא המשך ישיר לפעולות תג המחיר בימים האחרונים כנגד פלסטינים חפים מפשע. עברייני הטרור היהודי אינם מפלים בין דם לדם, ומה שמתחיל בכתובות גרפיטי וניקוב צמיגים עלול להסתיים בגביית חיי אדם".

(עדכון ראשון: 13:09)

כתובות נאצה בכפר דיר אל-עמאר שבאזור רמאללה 16 באוקטובר 2019. יש דין, אתר רשמי
דיר אל-עמאר, היום/אתר רשמי, יש דין
כתובות נאצה בכפר דיר אל-עמאר שבאזור רמאללה 16 באוקטובר 2019. יש דין, אתר רשמי
דיר אל-עמאר, היום/אתר רשמי, יש דין
כתובות נאצה בכפר דיר אל-עמאר שבאזור רמאללה 16 באוקטובר 2019. יש דין, אתר רשמי
דיר אל-עמאר, היום/אתר רשמי, יש דין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully