וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויין חשף: סוללת S-300 רביעית נפרסה בסוריה

מתמונות לוויין שצולמו מעל אזור מסיאף עולה כי סוללת טילים רביעית נפרסה במדינה. מערכות ההגנה הועברו מרוסיה בשנה שעברה בתגובה להפלת המטוס בלטקיה שגרמה למשבר בין המדינות. בשבוע שעבר אמר נתניהו: "הבאנו לתיאום הדוק בין חילות האוויר של ישראל ורוסיה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

סוללת טילי S-300 רביעית מתוצרת רוסיה נפרסה באזור מסיאף שבסוריה - כך עולה מתמונות לוויין שצולמו היום (ראשון) על ידי חברת ImageSat. פריסתה של המערכת הרביעית מגיעה חודשיים אחרי הרמתם של שלושת המשגרים הנוספים, שהגיעו בשנה שעברה, במחוז חמאת.

רוסיה השלימה בשנה שעברה את העברת מערכת ההגנה האווירית לסוריה. שר הגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר אז, בחודש אוקטובר, כי יידרשו שלושה חודשים עד להכשרת הצוותים הסוריים להפעלת המערכת ולהפיכתה למבצעית. העברת המערכת התבצעה בתגובה להפלת מטוס הסיור בזמן תקיפת ישראל בלטקיה.

מערכות ההגנה של המשטר הסורי הן אלו שפגעו במטוס האיליושין 22, שעליו היו 15 אנשי צוות רוסים, אך צבא רוסיה הטיל את האחריות על ישראל, שטענה כי בעת התקרית מטוסי חיל האוויר כבר היו במרחב האווירי של ישראל. הפלת המטוס גרמה למשבר בין רוסיה לישראל, שהצליחו להימנע מחיכוכים משמעותיים מאז התערבה מוסקבה במלחמה בסוריה לצדו של אסד לפני שלוש שנים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו הכריע: שדה דב ייסגר הלילה
מות הילד בן ה-9 בבת ים: הפרקליטות תאשר רשימת בכירים בעירייה שיחקרו
מנדלבליט: אין איש מעל החוק, יש להיאבק בדה-לגיטימציה למערכת המשפט

ביום חמישי האחרון, בנאומו בטקס סיום קורס טיס 178, התייחס נתניהו למערכות היחסים של ישראל עם המעצמות. "הבאנו לתיאום הדוק בין חילות האוויר של ישראל ורוסיה", אמר. "וכדי למנוע תאונות, כדי למנוע התנגשויות מיותרות, הקמנו קו חם בין חיל האוויר של ישראל לבין חיל האוויר הרוסי. זה משרת את המטרה הזאת. מעת לעת צריך למנוע תקלות".

"אנו מברכים על היחסים הטובים עם רוסיה, אבל כמובן ברור שהברית המדינית הצבאית הכלכלית הערכית החשובה ביותר שלנו שאין שני לה, שאין שנייה לה, הברית הזאת היא עם ארצות הברית, והיא איתנה מאי פעם", הוסיף נתניהו.

עוד באותו נושא

נתניהו: "עלינו להיות ערוכים להגן על עצמנו - בכוחות עצמנו"

לכתבה המלאה
סוללת S-300 ששלחה רוסיה לצבא סוריה, אוקטובר 2018. אתר רשמי
סוללת S-300 ששלחה רוסיה לצבא סוריה באוקטובר/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully