וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשאנז אליזה לרמת גן: שאמה-הכהן הודיע כי יתמודד לראשות העיר

29.8.2018 / 20:50

הח"כ לשעבר סיים את שליחותו כשגריר ישראל ב-OECD ובאונסק"ו ונחת היישר לתוך קמפיין בחירות על ראשות העיר רמת גן. אחרי שדחה הצעות מכחלון ולוי-אבקסיס - הוא מתכוון להתמודד פעם נוספת על התפקיד שאותו הפסיד בעבר. "חילוץ העיר מהמצב שלה לא נופל מאתגר ברמה הארצית"

הכרזה על ההתמודדותו של כרמל שאמה, לראשות עיריית רמת גן, כיכר אורדע, רמת גן. ראובן קסטרו
"העיר משוועת לשינוי". כרמל שאמה-הכהן באירוע, הערב/ראובן קסטרו

חבר הכנסת לשעבר כרמל שאמה-הכהן סיים ביום שלישי האחרון ארבע שנות שליחות בצרפת, שם כיהן כשגריר ישראל ב-OECD, באונסק"ו ובמועצת אירופה. היום (רביעי), חודשיים לפני הבחירות לרשויות המקומיות, הוא הודיע כי הוא מתמודד בשנית מול ראש העיר המכהן ישראל זינגר.

שאמה-הכהן הגיע היום אל קבלת פנים שערכו לו עשרות פעילים ותושבי העיר מול עיריית רמת גן, במידה רבה כדי להתריס מול זינגר. ביום שלישי האחרון העלה המועמד הטרי סרטון לעמוד הפייסבוק שלו מהשאנז אליזה בפריז שבו אמר כי הוא חוזר לרמת גן עם סיום שליחותו - וקורא לציבור להחליף את ראש העיר הנוכחי.

עוד בנושא הבחירות לרשויות המקומיות:
אופוזיציה לוחמת? הסכם שיתוף הפעולה בין העבודה לליכוד בבחירות ברחובות
40% מהתושבים - 1% מהמצביעים: הקולות הנעלמים של ירושלים
"הנושא הכי בוער": בבחירות בעפולה רבים תחילה על "הצביון היהודי"

שאמה-הכהן בסרטון פייסבוק מהשאנז אליזה:

"החזרה היא טבעית לעיר הולדתי שבה גדלתי ומגדל את ילדיי יחד עם אשתי. זוהי גם סגירת מעגל למקום שבו צמחתי ציבורית. שם התחילה הדרך שלי", אמר שאמה-הכהן. לדבריו, טרם חזרתו הוא קיבל הצעות אחרות להצטרף לשתי מפלגות בפוליטיקה הישראלית - כולנו בראשות משה כחלון ומפלגתה החדשה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס. יחד עם זאת, הוא העדיף להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות.

"יש אנשים שאומרים לי שאחרי הכנסת והזירה הבינלאומית הייתי צריך לדלג על רמת גן ולחזור לזירה הארצית", הסביר. "אני באמת חושב שזר לא יבין זאת שהמצב של רמת גן הופך את הסיפור של חילוץ העיר מהמקום שהיא נקלעה אליו לאתגר ענק שלא נופל משום מקום ארצי. העיר משוועת לשינוי, לאנרגיה חדשה ולדרך חדשה".

עוד באותו נושא

איומים, כתבי אישום והתערבות יועמ"ש - המרוץ לעיריית רמת השרון מתחמם

לכתבה המלאה
הכרזה על ההתמודדותו של כרמל שאמה, לראשות עיריית רמת גן, כיכר אורדע, רמת גן. ראובן קסטרו
"בא להקרבה עם אהבה לתושבים". כרמל שאמה באירוע, הערב/ראובן קסטרו

הוא הוסיף כי הוא "מצפה מאנשים שהם היום הרוב בעיר, שלא מרוצים מהמדיניות שהונהגה בשנים האחרונות, להיות מעורבים, להגיע, להצביע ולהעלות את אחוזי ההצבעה. אחת הבעיות היא שאחוז ההצבעה בקרב הציבור האינטרס הישיר בעירייה נמוך מאוד ואפסי. בעצם כך הציבור מפקיר את ההליך הדמוקרטי לקבוצות לחץ ובעלי אינטרס, מה שמביא לעיוות בתוצאות".

על השאלה האם הוא לא מפחד להפסיד שוב אמר: "לצד הוויתור הברור בהחלטה שלי, יש מחיר בהתמודדות ובסיכון. אני בא להקרבה הזאת עם הרבה אהבה לתושבים. אחרי ההפסד הקודם השמש זרחה, ומי שמפחד מהפסד זה רק אחד שלא הפסיד עדיין. גדולים ממני כמו ביבי הפסידו פעם אחת".

הכרזה על ההתמודדותו של כרמל שאמה, לראשות עיריית רמת גן, כיכר אורדע, רמת גן. ראובן קסטרו
תומכיו ופעיליו של שאמה-הכהן, הערב/ראובן קסטרו

הוא הוסיף כי בזמן שליחותו הוא דחה את ההצעה להתמודד על ראשות עיריית רמת גן. מה ששכנע אותו הייתה התארגנות ספונטנית של תושבים שהקימו מטה ואספו תרומות. "נחתתי אתמול בלילה", אמר. "יש עוד חודשיים לבחירות ולכן נארגן קמפיין מאוד צנוע עם תקציב מינימלי. אני בונה על האנרגיות שיש פה שהן טבעיות. יש הרבה מתמודדים השנה, ועדיין, להוביל ברוב הסקרים כשאתה בחו"ל ומבלי שהצהרת שאתה מתמודד, זה מסר חזק מאוד מהציבור".

לפני חמש שנים, בבחירות 2013, התמודד שאמה-הכהן בבחירות לראשות עיריית רמת גן מול ישראל זינגר - והפסיד. במשך תקופה ארוכה הוא התלבט האם לחזור ולהתמודד על ראשות העיר אחרי שזינגר נחקר על ידי המשטרה בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. בחודש שעבר סגרה הפרקליטות את התיק נגד זינגר.

הכרזה על ההתמודדותו של כרמל שאמה, לראשות עיריית רמת גן, כיכר אורדע, רמת גן. ראובן קסטרו
כרמל שאמה-כהן, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully