וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטות במשפטי אזריה ובוכריס יקודמו לערכאה העליונה במערכת הצבאית

18.11.2016 / 13:10

אלוף-משנה אורלי מרקמן ואלוף-משנה מאיה הלר נבחרו לשופטות בבית הדין לערעורים על ידי הוועדה לבחירת שופטים. בין היתר חברים בוועדה ליברמן, שקד, נשיאת העליון נאור והרמטכ"ל

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

(בחודש שעבר: עדותו של רכז הביטחון של ההתנחלות בחברון במשפט אזריה)

הוועדה לבחירת שופטים צבאיים הודיעה היום (שישי) על בחירתן של אלוף-משנה אורלי מרקמן ואלוף-משנה מאיה הלר לשופטות בבית הדין לערעורים – הערכאה העליונה במערכת השיפוט הצבאית. במסגרת הקידום תועלה אל"מ מרקמן, המכהנת כראש ההרכב שדן בתיקו של תת-אלוף (במיל') אופק בוכריס, לדרגת תת אלוף. אל"מ הלר, ראש ההרכב שדן בתיקו של החייל אלאור אזריה, תישאר בדרגתה.

אל"מ מרקמן מכהנת כיום כנשיאת בית הדין הצבאי המיוחד השוכן בקריה בתל אביב, המוסמך לדון בתיקים הנוגעים לעניינם של נאשמים בדרגת סגן-אלוף ומעלה. כיום היא עומדת בין היתר בראש ההרכב שדן במשפטו של תא"ל (במיל') בוכריס. בדיון האחרון בתיק היא הפנתה את הצדדים להליך גישור, שמתנהל בימים אלו בפני השופט בדימוס אילן שיף.

עוד בוואלה! NEWS:
"תיק הפרארי" עדיין פתוח: מדוע לא ניתנת הכרעת דין לאנשי מולנר?
השופט יודה בהטרדה מינית - אך המדינה תסכים שלא יורשע
"האקדח הוא כמו מטאטא": לוחם מג"ב זוכה מהרג חברו

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. מגד גוזני
אזריה בבית הדין הצבאי ביפו/מגד גוזני

אל"מ הלר מכהנת כיום כנשיאת בית הדין הצבאי ביפו, שדן בין היתר במשפטו של לוחם חטיבת כפיר, שמואשם בהריגתו של מחבל פלסטיני מנוטרל לאחר פיגוע בחברון במרץ השנה. משפטו של אזריה נמצא בימים אלו בשלבי הסיום שלו לאחר שהתביעה הגישה את סיכומיה מוקדם יותר החודש.

בראשות הוועדה לבחירת שופטים צבאיים משפטיים עומד שר הביטחון, אביגדור ליברמן. חברים בה גם שרת המשפטים איילת שקד, נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, נשיא בית הדין הצבאי לערעורים אלוף דורון פיילס, ראש אגף כוח האדם אלוף חגי טופולנסקי ונציג לשכת עורכי הדין עו"ד דב גלבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully