וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית תכנס דיון חירום על דברי נתניהו בנוגע לרמת הגולן

לבקשת כווית, המדינות הערביות ידונו בדבריו של ראש הממשלה, שטען כי "הגיע הזמן שהעולם יכיר בכך שהגולן יישאר חלק מישראל". מזכ"ל הליגה גינה: "הסלמה שמייצגת הפרה בוטה של החוק הבינלאומי"

צילום: מאיר וקנין, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

הליגה הערבית צפויה להתכנס לפגישת חירום מחרתיים (חמישי), לבקשת כווית, על מנת לדון בדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לריבונות הישראלית ברמת הגולן – כך דווח היום ברשת "אל-ערביה". מזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי כבר גינה את דבריו של נתניהו, וכינה אותם "הסלמה נוספת, שמייצגת הפרה בוטה של החוק הבינלאומי".

פגישה של שרי החוץ של מדינות הליגה הערבית מתוכננת למחר. במהלך פגישה זו, ידונו השרים בהצעת החלטה שצפויה לעלות להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם ביום שישי הקרוב, בנוגע להתנחלויות הישראליות בגדה המערבית. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יגיע למטה האו"ם בניו יורק על מנת לנכוח בהצבעה.

עוד בוואלה! NEWS:
ארצות הברית מגיבה לדברי נתניהו: "רמת הגולן אינה שטח ישראלי"
גרמניה נגד נתניהו: "דבריו על רמת הגולן מנוגדים לדין הבינלאומי"
קריצה לימין או מסר לאסד: מדוע נתניהו העלה שוב את נושא הגולן?

ישיבת  ממשלה רמת הגולן. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"אני מסופק אם סוריה תחזור אי-פעם להיות מה שהייתה". נתניהו בישיבת הממשלה ברמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

בפתח ישיבת הממשלה שנערכה ביום ראשון לראשונה ברמת הגולן, הכריז ראש הממשלה כי "הגיע הזמן שהעולם יכיר בכך שהגולן יישאר חלק מישראל". הוא הוסיף כי לישראל אורבת סכנה מצפון ויש לעמוד על המשמר. "אני מסופק אם סוריה תחזור אי-פעם להיות מה שהייתה", טען. "יש בה מיעוטים נרדפים כמו הנוצרים, הדרוזים והכורדים, שנלחמים בצדק על עתידם ועל ביטחונם. ומנגד, יש בה גורמי טרור, ובראשם דאעש, איראן וחיזבאללה וגורמי טרור אחרים, שרוצים להשליט על סוריה ועל האזור את האסלאם הקיצוני וממנה להמשיך להשליט אותו על שאר העולם".

לגינויים מצד סוריה, ארצות הברית, איראן, גרמניה, חיזבאללה והאו"ם, הצטרפו היום גם האיחוד האירופי ומצרים. שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני אמרה כי "האיחוד האירופי מכיר בישראל בגבולות 67, יהיו מה שיהיו הצהרותיה של הממשלה בנוגע לאזורים אחרים". בוועידה בינלאומית בנוגע לכלכלה הפלסטינית, הבהירה מוגריני כי כל המדינות החברות באיחוד חולקות עמדה זו "עד שייחתם הסכם סופי" בנוגע לאזורים השנויים במחלוקת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, 1 באוקטובר 2015. תקשורת ראש הממשלה,
"יהיו מה שיהיו הצהרותיה של הממשלה". מוגריני ונתניהו/תקשורת ראש הממשלה

דובר משרד החוץ המצרי, אחמד אבו זייד, אמר כי "מצרים מבהירה שדברי נתניהו מהווים הפרה יסודית של החוק הבינלאומי ושל ההחלטות שהתקבלו באו"ם, לפיהם הגולן הוא חלק משטח סוריה שנכבש במלחמת 1967". אמש גינו גם בפרלמנט הערבי, הכפוף לליגה הערבית, את דברי נתניהו, וטענו כי רמת הגולן היא "שטח ערבי כבוש, שהזכות עליו שייכת לעם הסורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully