וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם דאעש שנמלט: "חבריי המחבלים בדרך לאירופה"

בראיון נדיר לסי-אן-אן, חשף עריק מ"המדינה האיסלמית" כי המערביים הרבים שהצטרפו לשורות הארגון "מוכנים להילחם נגד מדינותיהם". "הוצאת העיתונאי להורג - מסר למוסלמים באירופה"

לוחם שערק מכוחות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה חשף באופן נדיר בפני כתבת CNN בביירות מידע פנימי מתוך שורות הארגון האיסלאמיסטי שמאיים על עיראק, סוריה – ועל מדינות רבות במערב. "מרגע שלוחמים מערביים מצטרפים לדאעש, הם מגדירים את ארצות המקור שלהם כמדינות כופרות, ומוכנים להילחם נגדן", סיפר הלוחם, שסירב להזדהות, בראיון שפורסם היום (חמישי).

הוא הזהיר כי "הלוחמים המערביים עשויים לפעול במדינותיהם כשיחזרו לשם". לאחרונה, בריטניה העלתה את רמת הכוננות במלחמה בטרור, במטרה לפעול נגד מוסלמים קיצוניים שעלולים להצטרף לארגון, או כאלה שיצאו ללחימה בעיראק ובסוריה, ושבו לאירופה.

מסע הכיבוש של דאעש - כותרות אחרונות:
אויב ממודר ומבוצר: האתגרים הצבאיים של אובמה בחיסול דאעש
חברו של העיתונאי שהוצא להורג: "ידעתי שלא ישרוד"
ניצל מטבח של דאעש: "זרקו מאות למשאיות וירו בהם"

מורדים סורים בעיר א-רקה שבצפון סוריה. ספטמבר 2013. רויטרס
פחד רב בקרב התושבים - שלא יכולים לעזוב. מורדים סורים בא-רקה, סוריה/רויטרס

"המטרה, כפי שמוצגת למצטרפים החדשים, היא הקמת מדינה איסלאמית בתחומי העולם הערבי", סיפר, "ולאחר מכן – במדינות נוספות". הערכות שונות מתייחסות לכמה אלפים ממדינות המערב שכבר הצטרפו לשורות הארגון, ולדברי העריק, שטוען כי הוא עדיין מאמין באידאולוגיה הקיצונית של דאעש, המטרה היא לקלוט רבים נוספים.

הוא הסביר כי הבחירה בלוחם מערבי שהוציא להורג את העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי אינה מקרית. "המטרה הייתה להראות שאירופי, או אדם מערבי, הוציא להורג אמריקני", הסביר, "כך שהם יוכלו להציג לראווה את חברי הארגון המערביים, ולמשוך אנשים נוספים מחוץ לסוריה, לגרום להם להרגיש שהם חלק מאותה מטרה – ושגם הם יכולים לתמוך בדאעש במדינותיהם".

הלוחם סיפר כי הוא היה מוצב בעיר א-רקה, שהפכה למעוז האיסלאמיסטים בסוריה. שם הוקמה המפקדה המרכזית של הארגון, והעיר הפכה חוליה קריטית בשרשרת אספקת הנשק ללחימה בעיראק. לשם גם מגיעים לוחמים אירופים ואמריקנים רבים מיד לאחר הצטרפותם לארגון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דאעש. AP
"מוכנים לשוב בקרוב למערב, ולהביא איתם את המלחמה". לוחמי דאעש בעיראק/AP

ברחובות העיר, ניתן לראות לוחמי דאעש בכל פינה, מוכנים לפעול נגד אזרחים שמפרים את החוק האיסלאמי הנוקשה. רבים מוצאים להורג בכיכרות העיר, וניתן לראות "כופרים" מוענשים במלקות ובהכאות. העריק סיפר כי יש פחד רב בקרב התושבים, אך דאעש אינו מאפשר להם לעזוב את העיר. פילוסופיה, מוזיקה וספורט נאסרו לחלוטין, מאחר שהם מוגדרים ככפירה באיסלאם.

רבים מהלוחמים צפויים לשוב למדינותיהם לאחר תקופת לחימה בסוריה. לדברי העריק, "הם מוכנים לשוב בקרוב למערב, ולהביא איתם את המלחמה".

הבריטי שהוציא להורג את העיתונאי האמריקני: "חזרתי, אובמה"

ביום שלישי, פרסמו אנשי "המדינה האיסלאמית" סרטון שבו נראים האיסלאמיסטים הסונים מוציאים להורג את העיתונאי היהודי-אמריקני, סטיבן סוטלוף, בן 31. האדם שערף את ראשו הוא ככל הנראה אותו לוחם בריטי, שרצח את העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, בסרטון שפורסם לפני כשבועיים.

בסרטון נראה סוטלוף פונה למצלמה ואומר: "שמי סטיבן ג'ואל סוטלוף. עכשיו אתם בוודאי יודעים מי אני ומדוע אני מופיע בפניכם". הוא המשיך ופנה לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, ואמר: "מדיניות החוץ שלך, של התערבות בעיראק, נועדה לשמור על חיי אמריקנים ועל האינטרסים של ארה"ב. אז מדוע אני צריך לשלם בחיי בשל ההתערבות הזו? האם אינני אזרח אמריקני?".

"ביזבזת מיליארדים מכספי המסים שלנו", ממשיך סוטלוף בהודעה שהוא מקריא למצלמה. "איבדנו אלפי חיילים שלנו במערכה הקודמת נגד 'המדינה האיסלאמית'. היכן טמון האינטרס של העם האמריקני בהצתה המחודשת של המלחמה הזו?".

עיתונאי סטיבן ג'ואל סוטלוף בידי דאעש. יוטיוב, צילום מסך
"היכן טמון האינטרס של ארה"ב במלחמה הזו?". הסרטון בו נראה סוטלוף מוצא להורג/צילום מסך, יוטיוב

בסרטון נראה גם רעול פנים - ככל הנראה עבד אל-מאג'ד עבד אל-בארי, האזרח הבריטי שהוציא להורג העיתונאי ג'יימס פולי - אומר: "חזרתי, אובמה. חזרתי בגלל מדיניות החוץ שלך השחצנית שלך כלפי המדינה האיסלאמית, ובגלל ההתעקשות שלך להמשיך להפציץ באמרלי, בזמאר ובסכר מוסול חרף האזהרות החריפות שלנו. אובמה, אין לך מה להרוויח אלא את חייו של אזרח אמריקני נוסף. ככל שהטילים שלך ימשיכו להכות באנשינו, הסכינים שלנו ימשיכו לשחוט את צווארם של אנשיך".

בהמשך, איים רעול הפנים להוציא להורג גם בן ערובה בריטי שלדברי הארגון שמו הוא דיוויד היינס. הוא הזהיר את ממשלות העולם להתרחק מ"אמריקה, שותפתו של השטן נגד 'המדינה האיסלאמית'".

לוחם דאעש מודיע על כיבוש שדה התעופה של אסד ברקה. רויטרס
לוחם דאעש מודיע על כיבוש שדה התעופה הסמוך לעיר א-רקה, לפני כשבועיים/רויטרס
חגיגות בעיר טבקה עם כיבוש שדה התעופה הסמוך על ידי דאעש, סוריה. רויטרס
אזרחים מניפים את דגל "המדינה האיסלאמית" באזור העיר א-רקה, סוריה/רויטרס
חגיגות בעיר טבקה עם כיבוש שדה התעופה הסמוך על ידי דאעש, סוריה. רויטרס
חגיגות בעיר טבקה עם כיבוש שדה התעופה הסמוך על ידי דאעש, סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully