וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "התנגדתי לעסקת שליט בעבר, חמאס יצא מחוזק"

יו"ר האופוזיציה אמרה כי לא הביעה את דעתה בטרם ההצבעה על אישור העסקה בממשלה, כיוון שהבטיחה לנעם שליט כי לא תעשה כן. לטענתה, את שחרור יתר האסירים יש לתאם עם אבו מאזן כדי לחזקו

בהתבטאות ראשונה מאז העסקה לשחרור גלעד שליט, אמרה הבוקר (ראשון) יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, כי העסקה רק חיזקה את חמאס, וכי בשלב השני שלה על ישראל לחזק את אבו מאזן. לבני אמרה כי "גם אלה שתמכו בעסקה מבינים שהשורה התחתונה היא שחמאס התחזק. העובדה היא שכשהיינו בממשלה הקודמת ועמדה בפנינו עסקה דומה, החלטנו שלא משחררים וזו החלטה נוראה ואיומה".

לבני אמרה כי הבטיחה לאביו של גלעד, נעם שליט, כי לא תתבטא בגנות העסקה טרם אישורה: "בחרתי לא לצאת נגד והיום אני מדברת ביום שאחרי מתוך האינטרסים של ישראל לא רק להישאר חזקה, אלא גם להגיע להסדר".

לבני התייחסה לשלב השני בעסקה, בו ישוחררו 550 אסירים נוספים, ופנתה לראש הממשלה: "אם כבר החלטת לשחרר אלף אסירים, אל תתאם את זה עם חמאס או האחים המוסלמים, אלא עם אבו מאזן. 550 אסירים עוד לא שיחררת. תתאם אותם מול הגורמים הפרגמטיים. זה האינטרס הישראלי".

לבני המשיכה ואמרה כי "ישראל מאבדת היום את כושר ההרתעה שלה, כשחמאס יורה מעזה היא לא מסוגלת לפעול נגדו כפי שעשתה בעבר והגורמים הקיצוניים באזור וחמאס מתחזקים לאחר העסקה. ממשלת ישראל צריכה להבין שמדובר ב'משחק סכום אפס' - ככל שחמאס מתחזק היכולת להגיע להסדר קטנה יותר. מבחינת החברים בממשלה שלא רוצים הסדר, חיזוק חמאס הוא אולי לא עניין נורא כל כך, אך אני מאמינה בהסדר. התרגשתי יחד עם משפחת שליט וכל עם ישראל למראה גלעד החוזר הביתה, מדובר היה בפצע פתוח שטוב שמאחורינו אך העיסוק היום צריך להיות בעתיד".

עוד באותו נושא
לבני בלונדון: "אפשר לבקר ללא חשש ממעצר"
לבני: "נתניהו נמצא בריאליטי, לא הכל בסדר"
לבני לעיתון טורקי: המשבר - מהתנהגות אמוציונלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully