וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המועצה הזמנית תכריז מחר על שחרורה של לוב"

ניר יהב

22.10.2011 / 0:05

גורם בכיר במועצה הזמנית בלוב אמר כי ראש המועצה מוסטפא עבד אל-ג'ליל יכריז מחר על שחרורה של לוב משלטונו של קדאפי. ההכרזה תיעשה כנראה בעיר בנגזי בה החל המרד, ולא בבירה טריפולי

מועצת המורדים הזמנית בלוב צפויה להכריז מחר (ראשון) על שחרורה של לוב, לאחר הריגתו של השליט המודח מועמר קדאפי - כך מסר גורם בכיר במועצה לסוכנות הידיעות רויטרס. ההכרזה תיעשה ככל הנראה בעיר בנגזי, בה החל המרד שהוביל להדחתו של הרודן ששלט במדינה ביד רמה במשך 42 שנים, ולא בעיר הבירה הרשמית טריפולי.

מותו של מועמר קדאפי - כותרות אחרונות
אלמנת קדאפי: "על האו"ם לחקור את מות בעלי ובני"
תיעוד: מועמר קדאפי בשניות האחרונות של חייו
בעולם מברכים על מות קדאפי: "סוף של כל רודן"
בלוב חוגגים מות קדאפי: "שמחה מעבר לכל תיאור"

המורדים בלוב חוגגים את מותו של מועמר קדאפי. AP
המורדים חוגגים את מותו של קדאפי/AP

לדברי הגורם, את ההכרזה יישא ראש המועצה הזמנית מוסטפא עבד אל-ג'ליל. "ההחלטה התקבלה. הכרזת העצמאות תיערך בבנגזי, ולא בטריפולי", אמר הגורם. גורמים נוספים במועצה טרם אישרו את הדיווח. בנוסף גם חברי הברית הצפון אטלנטית (נאט"ו) צפויים להודיע היום על סיום משימתם במדינה, והסגת כוחותיהם ממנה.

אך לצד החגיגות, ישנם גם כאלה שקוראים לחקירת נסיבות מותו של הרודן. ערוץ טלוויזיה סורי, המזוהה עם אנשיו של קדאפי, פרסם היום כי אלמנתו, ספייה, קראה לאו"ם לחקור את מות בעלה ובנה, מועתסם, אתמול בידי כוחות המורדים. בערוץ גם פורסם כי ספייה הביעה תחושת גאווה על אומץ בעלה וילדיה "שהחזיקו מעמד במשך יותר מחצי שנה מול 40 מדינות ונציגיהן".

במקביל, מתקבלים דיווחים גם על מעשיו של קדאפי לפני מותו, ובהם דיווח לפיו הוא ביקש להתפייס עם המורדים. מקורות בלוב אמרו לרשת "סקיי ניוז" הבריטית, כי אחד מבניו של קדאפי ניסה לגבש הסכם שלום עם המורדים. לדברי המקורות, סעד קדאפי, שהצליח להימלט לניז'ר לפני מספר שבועות, צלצל למנהיג הצבא הבכיר ביותר שנותר בטריפולי והעביר לו את המסר מהרודן המודח. על פי הדיווח, בהודעה נמסר כי קדאפי מכיר בכך שהוא אינו שולט יותר בלוב. עוד נכתב בהודעה כי על הצבא לעבוד יחדיו כדי למנוע כיבוש זר.

(עדכון ראשון: 16:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully