וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפריצה לשגרירות: 4 דיפלומטים חזרו לקהיר

פנחס וולף

19.9.2011 / 20:13

משרד החוץ אישר שארבעה אנשי סגל ישראלים חזרו לקהיר, וכי הם עובדים מביתם וטרם שבו למתחם, אליו פרצו מפגינים זועמים בסוף השבוע שעבר. אתמול דווח שישראל מחפשת מיקום חדש לשגרירות

ארבעה דיפלומטים שפונו משגרירות ישראל במצרים לאחר שמפגינים זועמים פרצו את חומותיה בסוף השבוע שעבר, שבו היום (שני) לקהיר. משרד החוץ בירושלים הודיע כי הארבעה הגיעו לבירה המצרית, אך לפי שעה יעבדו מביתם "וינקטו אמצעי זהירות", ולא יחזרו למתחם הדיפלומטי בשכונת גיזה. עוד נמסר כי עם חזרתם של הארבעה לקהיר, יוכלו כמה דיפלומטים שנותרו במצרים לשוב לישראל לחופשת התרעננות קצרה.

עוד על הפריצה לשגרירות בקהיר
”פתיחת השגרירות בקהיר תתעכב, הרחוב עדיין זועם”
השגריר בקהיר שיחזר: ”חשבתי שהם ילכו עד הסוף”
מבצע במצרים: ”הורד את דגל ישראל - קבל דירה”

גורמים מדיניים אמרו הערב לוואלה! חדשות כי משרד החוץ פועל בהקדם האפשרי כדי לאפשר את הפעלתה מחדש של הנציגות הדיפלומטית בבירה המצרית.

מפגינים שורפים את דגל ישראל מחוץ לשגרירות קהיר. רויטרס, רויטרס
מפגינים מצרים מחוץ לשגרירות הישראלית בקהיר. הסגל טרם שב למקום ועובד מביתו/רויטרס, רויטרס

אמש דווח כי משלחת ביטחונית ישראלית באה בשבוע שעבר לקהיר, כדי לאתר מיקום חדש ובטוח יותר לשגרירות הישראלית בעיר. העיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, דיווח מפי "מקורות מצריים הימנים" כי המשלחת הייתה בפרברי קהיר. כיום שוכנת השגרירות בשכונת גיזה בלב העיר. המקורות ציינו בפני כתבי העיתון כי "טרם נוצרו תנאים לפתיחתה החדשה של השגרירות, בעיקר משום שישראל לא התנצלה על הרג החיילים המצרים בגבול ישראל-מצרים לפני כחודש", וכי "הרחוב המצרי עדיין זועם". עוד הוסיפו המקורות כי למרות הפריצה לשגרירות ולמרות הסכנה שבפניה עמדו עובדי השגרירות, בקהיר נחושים לשכנע את ישראל להותיר את השגרירות בבירה המצרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully