וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פובליציסט יהודי-אמריקאי: "להחרים את נתניהו"

בתגובה ל"חוק החרם", קרא ג'פרי גולדברג, "העיתונאי המשפיע ביותר בתחומים הנוגעים לישראל", להחרים את ראש הממשלה הישראלי, ולא להזמינו לכנסי ארגונים יהודיים. "החוק - בריונות"

האם "חוק החרם" יוליד חרם על ישראל – מצד יהודים? ג'פרי גולדברג, פובליציסט מוכר שאף הוכתר בעבר כ"עיתונאי המשפיע ביותר בתחומים הנוגעים לישראל", פרסם השבוע טור במגזין "האטלנטיק", בו קרא ליהודי ארצות הברית להחרים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשל החוק השנוי במחלוקת שעבר בכנסת. בטור כתב גולדברג כי "החוק נועד להשתיק ישראלים המבקשים להביע את חופש הביטוי שלהם. אני מתנגד לכל חרם כלפי ישראל – אבל טרם החלטתי מה דעתי באשר לסחורות שמקורן בהתנחלויות. אבל אפילו אם מתנגדי החרמות צודקים, הדרך הישראלית תמיד הייתה להחליף רעיונות רעים ברעיונות טובים יותר".

"חוק החרם" - כותרות אחרונות:
ברוב של 47 מול 38: הכנסת אישרה את חוק החרם
הפגנה בת”א: ”אני מחרים התנחלויות, תעצרו אותי”
שמאל וגם ימין - יהודי ארה”ב נגד חוק החרם

לדברי גולדברג, לא מדובר ברעיון טוב יותר, כי אם "דוגמה בריונית לעריצות הרוב". גולדברג מציין כי הוא משוכנע שבג"ץ יבטל את החוק, אבל מוסיף כי עד אז, מוטב יהיה אם יהדות ארצות הברית "תחרים" את הפוליטיקאים הישראלים – לרבות הבכיר שבהם. לדבריו, על הארגונים היהודיים לסרב לארח בכנסיהם את המנהיגים הישראלים.

"נתניהו לא אמיץ כדי לעמוד מול מיעוט במפלגתו"

התגובות לא איחרו לבוא: לאחר פרסום הטור, ציין גולדברג כי קיבל "תגובות טיפשיות", אותן הוא מבקש לחלק לשתי קבוצות: שונאי-ישראל, המברכים אותו על הצטרפותו לחוגיהם, וגם תומכי ישראל – שהאשימו אותו בבגידה. אל הקבוצה הראשונה פנה גולדברג ואמר: "אני בסך הכול רואה ראש ממשלה ישראלי שאינו אמיץ די כדי לעמוד מול מיעוט במפלגתו שלו. אני אוהב את ישראל". בעוד שלאלו שניסו להגן על החוק, אמר גולדברג: "תמשיכו להותיר עצמכם בחשכה. אתם כנראה נהנים מזה. מאז 1948, ישראל שמרה על חופש הביטוי של אזרחיה – לא משנה מה היה להם לומר. זו הסיבה שבישראל יש את העיתונות החופשית בעולם, זו הסיבה שחברי כנסת ערבים יכולים לצעוק על ראש הממשלה מבלי שיירו בהם. חופש הביטוי הישראלי, אפילו בזמן מלחמה, הוא אחת הסיבות להתגאות במדינת ישראל. בואו לא נהרוס את הרקורד הזה".

גם אם לא קראו להחרים, בקרב הארגונים היהודיים בארצות הברית לא נרשמה התלהבות עם אישורו של "חוק החרם", בלשון המעטה. "אנחנו מאוכזבים שהחוק הזה עבר", אמר בשבוע שעבר הרב סטיב גוטאו, ראש המועצה היהודית ליחסי ציבור, המשמשת כארגון הגג של כל קבוצות השתדלנות היהודיות בארה"ב. בראיון לסוכנות הידיעות היהודית JTA הוסיף גוטאו כי "החוק אכן קורא תיגר על הדמוקרטיה, ואני מקווה שבית המשפט העליון יפעל בנושא".

גם ב"ליגה נגד השמצה", מתחו ביקורת על החוק. "ההחלטה למנוע בחוק קריאות לחרם - מתועבות ומזיקות ככל שיהיו - עושה 'שירות דב' לחברה הישראלית", אמר ל-JTA מנכ"ל הארגון, אייב פוקסמן. "אנחנו מקווים שבית המשפט העליון הישראלי יתערב בעניין ויישב את הבעיות". פוקסמן הוסיף כי הוא מודאג שגם אם בית המשפט יבטל בסופו של דבר את החוק, נזק מסוים כבר נגרם לישראל, במישור התדמיתי: "עושים פה משחק פוליטי בנושא שגורם נזק לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully