וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההאזנות: מרדוק ויתר על רכישת "סקיי"

הלחץ הלך וגדל, ואחרי שגם דייוויד קמרון אמר ש"כדאי ש'ניוז קורפ' יפסיקו להתעסק במיזוגים ויתמקדו בעשיית סדר בבלגן שגרמו עם העיתונים שלהם", הבינו בתאגיד שההשתלטות לא תצא לפועל "באקלים הנוכחי"

נכנע ללחץ: תאגיד התקשורת הבינלאומי "ניוז קורפ" שבבעלות המיליארדר רופרט מרדוק הודיע אחר הצהריים (רביעי) כי הוא מוותר על ניסיונו להשתלט על קבוצת השידור הבריטית BSkyB, המפעילה את ערוצי הכבלים השונים של "סקיי". לפעי ההצעה שהוגשה לפני שנה, התאגיד היה אמור לרכוש 60.1% מהקבוצה, שהוא כבר מחזיק ב-39.1% ממנה. בעקבות ההודעה על ביטול המכירה, החלה מניית BSkyB לצנוח בבורסה של לונדון.

פרשת ההאזנות - כותרות אחרונות:
מרדוק זומן להעיד בפרלמנט על ההאזנות
חשד: גם גורדון בראון נפל קורבן להאזנות סתר
ניוז אוף דה וורלד נפרד: "תודה לכם, ולהתראות"
נעצר העורך לשעבר של "ניוז אוף דה וורלד"
פרשנות: End of the World / בירנית גורן

רופרט מרדוק נכנס עם רכבו לבניין מערכת ה"ניו אוף דה וורלד" שבבעלותו, בעודו קורא את הגיליון האחרון אי פעם של העיתון, 10 ביולי 2011. רויטרס
מרדוק במכוניתו בלונדון, מעלעל בגיליון האחרון של "ניוז אוף דה וורלד", שלשום/רויטרס

בהודעה על ביטול הרכישה, אמר סגן יו"ר "ניוז קורפ", צ'ייס קארי, כי "האמנו שהרכישה תיטיב עם שני הצדדים, אבל די ברור כעת שלא ניתן להמשיך ברכישה באקלים שנוצר. 'ניוז קורפ' תישאר בעלת מניות מחויבת לטווח הארוך של BSkyB. אנו גאים בהצלחתה, ובתרומה שלנו להצלחה זו".

בבריטניה נשמעו בימים האחרונים קריאות רבות נגד הרכישה, בגלל שערוריית הענק בה מסובכים העיתונים הבריטיים של "ניוז קורפ", בהם ה"סאנדיי טיימס" והצהובון "ניוז אוף דה וורלד", שנסגר השבוע בעקבות הפרשה. במערכת הפוליטית נערכו למנוע את הרכישה, והממשלה אף הצטרפה להצעת האופוזיציה בעניין זה. בדברים שנשא היום בפרלמנט, אמר ראש הממשלה דייוויד קמרון - שבעבר קידם את רכישת סקיי בידי מרדוק - כי "כדאי ש'ניוז קורפ' יפסיקו להתעסק במיזוגים, ויתמקדו בעשיית סדר בבלגן שהם גרמו עם העיתונים שלהם".

בדבריו בפרלמנט גם הודיע קמרון רשמית על מינוי ועדת החקירה לבדיקת הפרשה, שכללה מלבד האזנות הסתר לפוליטיקאים, ידוענים ונפגעי טרור, גם תשלומי שוחד בסך עשרות אלפי ליש"ט לקציני משטרה תמורת סיפורים בלעדיים. קמרון הודיע כי מינה את השופט בריאן לבסון לראש הוועדה, שתוכל לזמן עדים תחת שבועה, והוסמכה לבחון לעומק את מערכת היחסים בין כלי התקשורת, המשטרה ופוליטיקאים. מסקנות ראשוניות של החקירה, לדבריו, יוגשו בתוך שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully