וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בניו דלהי: צווי מעצר נגד שלושה אירנים

לאחר שעצרה חשוד מקומי, דיווחה משטרת הודו כי 3 חשודים נוספים, אירנים, נמלטו מהמדינה ליעד לא ידוע, ונדרשת עזרת האינטרפול באיתורם. חשוד בפיגוע בבנגקוק: "הייתי בחופשה"

הקשר האירני הולך ונחשף: שלושה אזרחים אירנים חשודים במעורבות בפיגוע בשגרירות ישראל בניו-דלהי, בירת הודו, בו נפצעה לפני כחודש טל קורן-יהושע, אשת דיפלומט ישראלי - כך הודיעה הבוקר (חמידי) המשטרה המקומית, על פי דיווחי כלי התקשורת בהודו. על פי הדיווחים, המשטרה זיהתה שלושה אזרחים אירניים כחשודים במעשים, בנוסף לחשוד שכבר נעצר בשבוע שעבר - ובית המשפט הוציא נגדם צווי מעצר.

מקור משטרתי הודי מסר לסוכנות AP כי על פי צו בית המשפט בדלהי, השלושה - שזוהו בשמות חוסאן אפשאר, עלי מהדי סאדר ומוחמד רזא אבולגשמי - חשודים כי היו מעורבים בפיגוע, בו הוצמד מטען לרכב של השגרירות הישראלית, ונמלטו מיד לאחר מכן מהמדינה ליעד לא ידוע. לדברי המקור, הודו צפויה כעת לבקש מהמשטרה הבינלאומית, אינטרפול, סיוע בלכידתם.

פיצוץ מכונית בדלהי, ישראלית נפגעה, פברואר 2012. AP
זירת הפיגוע בניו דלהי/AP

החשוד היחיד עד כה במעורבות בפיגוע - סייד מוחמד קזמי, אזרח הודו שהזדהה כעיתונאי הודי שעובד עבור כלי תקשורת אירני - נעצר בשבוע שעבר, כשלושה שבועות לאחר הפיגוע. קזמי, על פי דיווחי התקשורת ההודית, נעצר לאחר שחקירת המשטרה העלתה כי הוא עמד בקשר עם החשוד המרכזי, האיש שהצמיד את מטען החבלה לרכבה של יהושע-קורן ב-13 בפברואר, נמלט מהמקום וטרם נתפס. מקורות המקורבים לחקירה מסרו לרשת IBN ההודית כי לפי החשד, קזמי סייע למחבל בכך שעקב עבורו אחר תנועות הדיפלומטים הישראלים הנכנסים לשגרירות ויוצאים ממנה.

מלזיה: החשוד בפיגוע בבנגקוק מכחיש כל קשר

ארבעה בני אדם בסך הכל נפצעו בפיגוע בניו דלהי, בהם יהושע-קורן, נהג השגרירות ועוד שני עוברי אורח. ישראל האשימה את אירן באחריות לפיגוע, כמו גם בפיגוע שסוכל במקביל בטביליסי בירת גרוזיה, אולם אירן מכחישה כל מעורבות לפיגועים, ואף טענה כי ישראל היא העומדת מאחוריהם, במטרה להכפישה. יום אחרי הפיגועים, נחשפה גם מזימה של חוליית טרור אירנית לפגוע בשגרירות ישראל בבנגקוק בירת תאילנד, וכמה מחבריה נעצרו. גם במקרה הזה מכחישה אירן כל קשר.

חקירת המשטרה בתאילנד קבעה כי ישנו קשר מובהק בין ההתארגנות שנחשפה גם לפיגועים בניו דלהי ובטביליסי. בד בבד, נחשפה במהלך החודש האחרון גם מזימת טרור של אירן וחיזבאללה באזרבייג'ן, שאתמול אף נמסר כי חבריה תכננו לפגוע בשגרירויות ישראל וארה"ב. גם במקרה ההוא, אגב, נעצר עיתונאי אירני.

בתוך כך, נערך הבוקר במלזיה דיון בבית המשפט בבקשת תאילנד להסגיר אליה את מסעוד סדקאת-זאדה, אחד האזרחים האירנים החשוד בתכנון מתקפת הטרור בבנגקוק, שנעצר לאחר שברח למדינה השכנה. בדיון הכחיש סדקאת-זאדה את כל החדשות, וטען כי שהה בתאילנד במסגרת חופשה, ולא היה מעורב באירועים.

פרקליטו המלזי של החשוד, נשואה חוסיין, אמר כי מרשו טוען כי הגיע למלזיה לצורך רכישת חלקי רכב, ובמהלך שהותו במדינה יצא לחופשה בעיירת החוף פטאיה בתאילנד, ושב למלזיה. "הוא פגש שם הרבה אירנים, צילם תמונות ואמר לכולם שלום", טען הסנגור, בהתייחסו לקשר בין מרשו לחשודים האחרים. "הוא לא הכיר איש מהם קודם, והוא לא זוכר אף אחד. הוא הופלל על ידי התמונות".

בית המשפט קבע דיון נוסף בבקשת ההסגרה ל-16 באפריל, עד אז אמורות להתקבל ראיות נוספות מתאילנד, בדמות צילומים וסרטונים ממצלמות אבטחה. הוריו של סדקאת-זאדה נכחו בדיון היום, אולם סירבו לשוחח עם עיתונאים.

טרור גלובלי נגד ישראל - עוד כותרות:
אזרבייג'ן: "22 תכננו פיגוע נגד שגרירות ישראל"
חשוד ראשון בפיגוע בדלהי: עיתונאי עם קשר לאירן
בנגקוק: נעצר חשוד ש"המתין ליד שגרירות ישראל"
התמונה חושפת: הפצצות בבנגקוק הוסתרו במקלטי רדיו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גם זו חופשה. שלושת החשודים מההתארגנות מבלים עם נערות ליווי בבנגקוק, בתמונה שפורסמה בתקשורת התאילנדית/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully