וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: נפסלה מועמדות סלימאן לנשיאות מצרים

ניר יהב

17.4.2012 / 22:40

אחד המועמדים הבולטים במצרים ערער לוועדת הבחירות על פסילתו - ונדחה, יחד עם תשעה מועמדים נוספים שנפסלו. סגן הנשיא לשעבר נפסל כי חסרו לו אלף קולות ברשימת התומכים

אחרי שדנה בערעורים של עשרת המועמדים שפסלה שלשום, החליטה הערב (שלישי) ועדת הבחירות המרכזית במצרים לדחות באופן רשמי את כל עשרת הערעורים של המתמודדים ולפסול באופן סופי את העשרה מהתמודדות לנשיאות. בין המועמדים שנפסלו: סגן הנשיא וראש המודיעין לשעבר עומאר סלימאן, מועמד האחים המוסלמים חיירת שאטר והמועמד הסלפי חאזם אבו איסמעיל. כל העשרה לא יוכלו לערער שוב על ההחלטה.

סלימאן, אשר לפי הסקרים האחרונים היה מנצח אילו הבחירות במצרים היו נערכות היום, נפסל משום שחסרו לו אלף קולות ברשימת התומכים בו שאותה העביר לוועדת הבחירות. הוא התייחס להחלטה ואמר כי הוא "מכבד אותה". תומכיו הביעו צער והדגישו כי "מדובר בהפסד גדול למצרים". שאטר, שנפסל משום שיש בעברו עבירה פלילית שבגינה ישב בכלא המצרי כאסיר פוליטי, האשים את ועדת הבחירות כמי שעשתה שימוש "בשיטות של משטרו של מובארק בפסילתי מהתמודדות בבחירות". תנועת האחים המוסלמים במצרים הודיעה כי מוחמד מורסי, ראש מפלגת "החירות והצדק" השייכת לתנועה, יתמודד בבחירות לנשיאות המדינה במקום שאטר.

אבו איסמעיל, שנפסל משום שאמו מחזיקה גם באזרחות אמריקאית, הביע זעם על ההחלטה ופתח בשביתת-שבת שלא מוגבלת בזמן מול בניין ועדת הבחירות במחאה על ההחלטה. לאבו איסמעיל הצטרפו מאות מתומכיו אשר הודיעו כי לא יעזבו את המקום. מועמדים נוספים שנפסלו על ידי ועדת הבחירות מהתמודדות בבחירות לנשיאות הם איימן נור, מורתדא מנסור, איברהים גריב, אחמד עווד, ממדוח קטב, חוסאם חיירת ואשרף בארומה.

בתוך כך, גורם מצרי בכיר אמר מוקדם יותר לאתר המצרי "אל-אהראם" כי למרות הדיווחים בימים האחרונים על כוונה לדחות את הבחירות, הן צפויות להיערך במועדן, כלומר ב-23-24 במאי - "אפילו אם טרם יושלם ניסוח החוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully