וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: משרד הביטחון מוכן לשקול קיצוץ בתקציבו

שר הביטחון הכריז כי משרדו לא יישאר אדיש נוכח המחאה על יוקר המחיה: "במסגרת עסקת חבילה אמיתית, גם משרדי ייתן את חלקו". על המשך הירי מעזה: "אם יכריחו אותנו, נעשה מה שצריך"

שר הביטחון אהוד ברק הכריז הבוקר (ראשון) כי במסגרת עסקת חבילה אמיתית ורצינית, כלשונו, שתתמודד עם המצב החברתי, גם משרדו ייתן את חלקו. בראיון לקול ישראל סירב השר ברק לנקוב בסכומים או בנושאים שיקוצצו, אך ציין כי "משרד הביטחון לא יעמוד מהצד".

עוד בנושא:

קיצוץ בביטחון לטובת רווחה? גנץ: "נקבל כל גזירה"
דיווח במצרים: "קהיר מנעה מישראל להתנקש בהניה"
הפסקת אש? רקטת גראד נפלה ממערב לבאר שבע

ברק התייחס גם להמשך הירי מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום וטען כי מבחינת ישראל, כל האפשרויות עומדות על הפרק. לדבריו, "אני לא רוצה לפרט מה נעשה, אבל לא נירתע משום דבר, כולל דברים שאנחנו לא אוהבים לעשות. אני לא מתגעגע לחזור לשלוט בעזה, אבל אם יכריחו אותנו נעשה כל מה שצריך. אנחנו לא חוששים משום דבר".

ברק דיבר גם על היחסים המתוחים עם קהיר, אולם סירב להתייחס לפרסומים לפיהם מצרים מנעה מישראל לחסל את ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה. בנוגע למתרחש בסיני, אמר ברק כי "מאז המשבר האחרון, אישרנו למצרים מספר פעמים להכניס גדודי חיילים לסיני. לאלה שלא זוכרים אני אזכיר שמדובר בשטח שהוא בערך פי שלושה משטח מדינת ישראל כולה. הדבר הזה דרוש למצרים באופן זמני, על מנת להבטיח שצינור הגד לא יתפוצץ ושהמאבק בטרור שמשותף לכולנו יתקיים".

על האפשרות שהסכם השלום עם מצרים ייפגע, אמר השר ברק כי "ההסכם הזה חשוב מאוד למצרים. אני יודע שההכרה הזאת קיימת אצלם. אני מעריך שכל הנהגה תצטרך לקחת את זה בחשבון. אבל מזרח תיכון כמו שראינו כיצד הוא התפתח, מישהו יכול לנבא מה יהיה בעתיד? כנראה שלא". שר הביטחון ציין שוב שבכוונת מערכת הביטחון להצטייד בתשע סוללות של מערכת כיפת ברזל בתוך שנתיים ורבע ובמקביל להאיץ את בניית הגדר בגבול המצרי.

בנוגע למתרחש במקומות אחרים באזור אמר ברק כי "סופו של נשיא סוריה אסד יהיה כמו של קדאפי. טורקיה משמיעה אזהרות ברורות ומדינות בליגה הערבית משכו את שגריריהן ולכן יש לו סיבות טובות לדאגה עמוקה. אני נוטה לחשוב שנפילתו של אסד תהווה מכה קשה לציר של חיזבאלה-אירן-חמאס. עם זאת, אני חושב שבסוריה, בניגוד למצרים, קיים סיכוי קטן יותר שהאחים המוסלמים יתפסו את השלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully