וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מאיימת בווטו: "נגד כל החלטה על סוריה"

על רקע המגעים הנמשכים על הצעת הגינוי, הודיע דובר משרד החוץ הרוסי כי מוסקבה מתנגדת לכל החלטה בנושא סוריה במועצת הביטחון, היות ש"המצב בסוריה אינו מהווה סיכון בינלאומי"

הווטו בדרך: בעוד שבמרכז האו"ם בניו יורק נמשכים המגעים על החלטת מועצת הביטחון לגינוי שלטונות סוריה בגין הדיכוי האלים של ההתקוממות העממית במדינה, הודיעה רוסיה אחר הצהריים (חמישי) כי היא מתנגדת באופן עקרוני לכל החלטה של המועצה בנושא סוריה - ובכך בעצם הבהירה כי במידה והצעה כזו תועלה לדיון, היא תממש את זכות הווטו המוקנית לה מתוקף היותה חברה קבועה במועצה, ותכשיל אותה.

המהומות נמשכות בסוריה - כל העדכונים:
טורקיה: 1,000 פליטים הגיעו מסוריה בתוך יממה
פליטים מסוריה: ירו עלינו ממסוקים והרעילו את הבארות
האם חיזבאללה מתערב במהומות בסוריה?
אסד עבר את הגבול / בועז ביסמוט

פליטים נמלטים משטח סוריה לשטח טורקיה, 8 ביוני 2011. רויטרס
פליטים נמלטים מצפון סוריה לשטח טורקיה, אתמול/רויטרס

לצד סין, הייתה רוסיה עוד קודם המתנגדת הבולטת להחלטת הגינוי, אך כעת היא מבהירה לראשונה פומבית כי הסירוב הוא מוחלט. "רוסיה מאמינה שהמצב בסוריה אינו מהווה סיכון בינלאומי", אמר דובר משרד החוץ הרוסי, אלכסנדר לוקסביץ', בתדרוך לעיתונאים במוסקבה, לאחר יממה של דיונים אינטנסיביים בהצעת הגינוי שהגישו במשותף בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל. לדבריו, אין צורך להעלות את הנושא למועצת הביטחון, "ובוודאי שלא לאמץ בה החלטה כלשהי".

ההודעה הרוסית מגיעה על רקע המשך הדיווחים על דיכוי המפגינים בסוריה, כשבימים האחרונים הדגש הוא בצפון המדינה, ובעיקר בעיר ג'יסר א-שוג'ור הסמוכה לגבול טורקיה. היום הודיעה טורקיה כי ביממה האחרונה הגיעו לשטחה יותר מ-1,000 סורים שנמלטו מאימת כוחות הביטחון, המעלים את מספר הפליטים הסורים שנמצאים בטורקיה ל-1,600. במקביל, המשיכו לדווח עדי ראייה על כוחות של אלפי חיילים ושיירות של טנקים הממשיכות לפשוט על הערים בצפון המדינה.

נציבת זכויות האדם באו"ם, נאבי פילאי, קראה היום לסוריה לעצור את "ההתקפה על אזרחיה". היא קראה לדמשק לאפשר ל"צוות לבדיקת העובדות" של האו"ם להיכנס למדינה ולחקור את האירועים, ביניהם גם האירוע ביום שני האחרון בג'יסר א-שג'ור, שם לטענת הרשויות הסוריות נהרגו 120 חיילי צבא במארב של חמושים מקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully