וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מטוס צבאי אמריקני נאלץ לנחות באיראן

על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט", מטוס שהיה בדרכו חזרה מאפגניסטן כשעליו כמאה אמריקנים הוסט ממסלולו ונאלץ לנחות בדרום איראן. גורמים אמריקניים: "בטוחים שהמצב ייפתר במהרה"

מטוסי קרב מסוג F/A-18 ממריאים מנושאת המטוסים ג'ורג' וושינגטון במפרץ הפרסי לתקיפת יעדי דאעש בעיראק. 11 באוגוסט 2014. AP
מטוס של צבא ארצות הברית במפרץ הפרסי/AP

מטוס שנחכר על ידי כוחות מערביים באפגניסטן מחברת התעופה "פליי דובאי" נאלץ לנחות הערב (שישי) בבנדר עבאס, איראן - כך דווח ב"וושינגטון פוסט" מפי גורמים רשמיים המעורים בפרטי התקרית. זאת, לאחר שהרשויות באיראן ביקשו לבחון את נתיב הטיסה, שיצא מהבסיס האווירי בבגראם לעבר דובאי.

"חמינאי אישר לשתף פעולה עם ארה"ב נגד דאעש בעיראק"

פקחי טיסה איראניים יצרו קשר עם המטוס, כשעליו כמאה אמריקנים וייתכן שגם שני קנדים, וביקשו ממנו לשוב לאפגניסטן ולהגיש מחדש את נתיב הטיסה הנכון. בשלב זה, הטייסים מסרו כי אין למטוס מספיק דלק על מנת לשוב על עקבותיו, והם התבקשו לנחות.

גורם אמריקני מסר כי הרשויות בטהראן הבהירו כי על המטוס לנחות "או שיוכרח לנחות". עם זאת, גורמים אמריקניים הבהירו כי הטייסים הנחיתו אותו, ללא הזנקת מטוסי קרב איראניים.

דוברת מטעם שגרירות איחוד האמיריות הערביות בוושינגטון מסרה כי היא מודעת לתקרית אך אין בידיה מידע נוסף בנושא. על פי הדיווח, גורמים רשמיים בארצות הברית מסרו כי המניע למעשה קשור למסלול הטיסה של המטוס האמריקני. כמו כן, הביעו הגורמים ביטחון בכך שהמצב ייפתר במהרה.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
דיווח: ישראל הפציצה מתקן בלבנון; פעיל חיזבאללה נהרג
ארה"ב אישרה: חיסלנו את מנהיג א-שבאב בסומליה
הפסקת אש באוקראינה: "לא הקץ לדרישות הבדלנים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully