וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שנים לאחר היעלמות מדלן: חיפושים באתר הנופש

צוותים של משטרת פורטוגל ושל הסקוטלנד יארד חידשו את מאמצי החיפוש בפראיה דה לוז, פורטוגל. הם יעזרו בכלבים וברדארים חודרי-קרקע. "מגוחך, לא היה פה אף אחד שחפר בורות"

צילום מסך

לאחר דיווחים רבים במהלך שבע השנים האחרונות בנוגע לפריצת דרך בחקירת היעלמותה של הילדה הבריטית מדלן מק'קאן, צוותים של משטרת פורטוגל והמשטרה הבריטית הגיעו היום (שני) לאתר הנופש פראיה דה לוז בפורטוגל, והחלו בחיפושים חדשים בשטח. הכוחות ככל הנראה יעזרו בכלבים וברדאר חודר-קרקע, בחיפוש אחר ראיות חדשות בתיק המסתורי.

הצוותים מצפים לזהות שינויים וחפירות בקרקע, באזור הנמצא במרחק של כ-300 מטרים מדירת הנופש שבה שהתה הילדה עם הוריה בשנת 2007. הצוותים יחלו בחיפושים ממוקדים בהתאם לממצאים הראשוניים באזור הפתוח, ששטחו של כשלושה מגרשי כדורגל והוא מוקף בווילות.

עוד בוואלה! חדשות:
צרפת: 4 נעצרו בחשד שגייסו פעילים למלחמה בסוריה
הסיפור האפל של שבוי המלחמה האחרון באפגניסטן
ברקע פרשות השחיתות: מלך ספרד מוריש את הכתר לבנו

משטרת פורטוגל והסקוטלנד יארד חופרים בפראיה דה לוז, פורטוגל. רויטרס
צוותי משטרת פורטוגל באתר, היום/רויטרס

לפי הדיווח ברשת BBC, תריסר שוטרים בריטים יפקחו על מאמצי החיפוש בשטח, שבעבר שימש כשדה כרוב, אולם כעת אינו בשימוש ומכוסה בעשבים ושיחים שגדלו בו עם השנים. אזור זה נבחר לתחילת החיפושים בשל קרבתו לאתר הנופש, ולפי דיווחים על חשוד שנצפה צועד בכיוונו, אוחז בילדה קטנה, בליל היעלמותה של מדלן.

תושב האזור בן 77, הגר בסמוך לשדה בו נערכים החיפושים ב-13 השנים האחרונות, טען כי מאמצי החיפוש "מגוחכים". לדבריו, "המשטרה כבר הייתה כאן בעבר. כולנו עזרנו לחפש באזור שלושה או ארבעה ימים אחרי שזה קרה". הוא הוסיף: "אני מטייל פה עם כלבי כל יום, ולא היה אף אחד שחפר בורות".

סטוארט דרמונד, תושב סקוטלנד בן 68 הנוהג לנפוש בפראיה דה לוז באופן קבוע, אמר: "כל כך חבל שלקח זמן כה רב להגיע לשלב הזה. המקומיים אמרו לי שהם ממש רוצים להמשיך הלאה". לטענתו, "בכל פעם שמשהו קורה, אתר הנופש חוזר לאור הזרקורים, אולם לא מהסיבות הנכונות".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
משטרת פורטוגל והסקוטלנד יארד חופרים בפראיה דה לוז, פורטוגל. רויטרס
אנשי הסקוטלנד יארד נערכים לחיפוש, היום/רויטרס

בחודש שעבר, אישרו בסקוטלנד יארד כי הצוותים החוקרים את היעלמות הילדה יחלו בחפירות במקום, לאחר הסכמת הרשויות בפורטוגל. לפני שבועיים, הצוותים מסרו כי יחל "שלב משמעותי של פעילות בשטח". הבריטים הגישו בקשה לבצע חיפושים בשני אתרים נוספים, אולם זו טרם אושרה על ידי הרשויות המקומיות.

החקירה הרשמית בפורטוגל נסגרה בשנת 2008, אולם נפתחה מחדש על ידי הצוותים בבריטניה בשנת 2011. שלושה גברים זוהו כחשודים העיקריים בפרשה. לפי הדיווחים, מדובר בכנופיית פורצים שפעלה באתר הנופש, והחשד הוא שהם חטפו את הילדה, שהתעוררה בזמן שפרצו לבית הוריה.

משטרת פורטוגל והסקוטלנד יארד חופרים בפראיה דה לוז, פורטוגל. רויטרס
האזור היה שדה כרוב. החיפושים, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully