וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשב"ס בודקים: כיצד הוחדר האקדח לכלא רימונים?

נציב שב"ס אהרן פרנקו התבטא בנוגע לאירוע החמור בו ירה אסיר העולם שיינביין בסוהרים. הוא אמר כי החקירה מתמקדת באופן בו הוכנס האקדח לכלא - בו אסור לאף גורם להיות חמוש

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר אהרן פרנקו, התייחס הערב (ראשון) לאירוע הקשה בכלא רימונים - במסגרתו ירה אסיר העולם סמואל שיינביין, בן 34, בשלושה סוהרים ופצע אותם בדרגות שונות. פרנקו גם שיחזר את פרטי האירוע, כפי שהעלתה החקירה הראשונית, ופירט מה הם כיווני החקירה האפשריים. בנוסף, הוא חשף כי ההערכה הראשונית היא שהאקדח הוחדר אל תוך כותלי בית הכלא מבחוץ.

כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
גנץ מזהיר: "איראן מחלקת לפידים לפירומנים"
חשד: נהג מונית שירות אנס נוסעות בכמה מקרים
אלה זוכי עיטור הנשיא של 2014; איפה המזרחים?

"האירוע החל בשעה 15:00, כשהופעל מצב מצוקה באגף", סיפר פרנקו. "האסיר נקרא למנהלת האגף כדי להודיע לו על מעבר לאגף אחר, ואז הוא שלף אקדח והחל לירות לעבר אנשי הסגל. מהירי נפגעו שלושה אנשי סגל, יחד עם אסיר שהיה באחד התאים. סוהר, שרץ לעבר מחסן הנשק, הביא עמו רובה מסוג M-16 והצליח לרתק את האסיר, שנכנס לתא שירותים בקומה השנייה, שם הוא נשאר למעשה עד סוף האירוע".

"בזמן שהוא שהה בשירותים", המשיך פרנקו, "הצליחו לחלץ את הפצועים ואת יתר אנשי הסגל מתוך האגף. בשלב זה התחיל להתארגן כוח 'מצדה' של שב"ס, ובהמשך כוחות ימ"מ". בסופו של דבר, בתום משא ומתן שהתנהל עם האסיר, סיפר פרנקו, כוח 'מצדה' הגיב לעברו באש וגרם למותו.

ניצב אהרן פרנקו מגיע להפגנת ענק של חרדים בירושלים כנגד החלטה לאסור את הורי התלמידות מעמנואל- יוני 2010. עומר מירון
האקדח הוחדר פנימה. פרנקו/עומר מירון

רב-גונדר פרנקו עוד סיפר כי הוקמו שני צוותי מקבילים לצורך בירור נסיבות האירוע, ובכללם האופן במסגרתו הצליח שיינביין לשים ידיו על אקדח בתוך תחומי בית הכלא, בו על הסוהרים נאסר לנוע עם כלי נשק. "הקמנו שני צוותי חקירה - האחד, אותו מובילה משטרת ישראל, החוקר את האירוע עצמו ואת השתלשלות האירועים, והאחר של שירות בתי הסוהר, שיבדוק את הדרך במסגרתה הוכנס האקדח לכלא. שני הצוותים מונו בתיאום עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'", הוסיף.

לפני כחודש וחצי: האסיר ניסה לחטוף אקדח

פרנקו טען כי על פי ההערכות הראשוניות, "האקדח הוחדר לתחומי בית הכלא מבחוץ, מכיוון שבמקום לא מסתובבים עם נשקים, ולכן לא הייתה לו דרך להשיג נשק. הדרך שבה הוא הוכנס צריכה להיבדק". בסוף דבריו, אף חשף פרנקו כי שיינביין "נעצר לפני כחודש וחצי על ידי מחוז המרכז לאחר שניסה לחטוף אקדח".

שיינביין, בן 34, הוא יהודי בעל אזרחות ישראלית, שגדל וחי כל חייו בארצות הברית. ב-16 בספטמבר 1997, כשהוא רק בן 17, שיינביין וחברו לכיתה, ארון בנג'מין נידל, הרגו את הצעיר אלפרד טיו במדינת מרילנד, ואז ביתרו ושרפו את גופתו. לאחר שנמלט לישראל, היא סירבה להסגירו לרשויות האמריקניות. הוא נשפט בארץ על הרצח, ונידון ל-24 שנות מאסר. נידל נשפט ונאסר בארצות הברית, והתאבד בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully