וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקנדל שמאיים להפיל את הכוכב הרפובליקני העולה

זהו סוף הקריירה של מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, התקווה הרפובליקנית בבחירות? מתכתובות סודיות עלה שאנשיו הורו לסגור גשר מרכזי כדי לנקום ביריב פוליטי וגרמו לפקקי ענק

גשר ג'ורג' וושינגטון המחבר את ניו ג'רזי לניו יורק. ספטמבר 2013. GettyImages
גשר ג'ורג' וושינגטון, מהגשרים העמוסים ביותר בעולם/GettyImages

עם שוך הסערה שהקפיאה את ארצות הברית בימים האחרונים, סערה חדשה, פוליטית הפעם, משתלטת על סדר היום הציבורי האמריקני. "סקנדל הגשר", אשר זכה כבר לשם "BRIDGEGATE", מאיים למוטט את הקריירה הפוליטית של מי שנחשב למועמד הרפובליקני המוביל לבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016.

עוד בוואלה! חדשות:
שר הרווחה לוואלה!: "הזרים - פצצה מהלכת בקרבנו"
גרוניס: "להתנגד לחוקים הפוגעים ברשות השופטת"
צפו: קופי הטרור של הימ"מ בפעולה

הודעות טקסט ודואר אלקטרוני שנחשפו אתמול (רביעי) מוכיחות לכאורה את מעורבותו של כריס כריסטי, מושל מדינת ניו ג'רזי, בהחלטה לחסום בחודש ספטמבר האחרון מספר נתיבים בגשר ג'ורג' וושינגטון המחבר בין ניו יורק לניו ג'רזי, ובכך לגרום לפקקי ענק במקום. הגשר נחשב לאחד העמוסים בעולם ומדי יום נוסעות בו כ-300 אלף מכוניות.

לפי החשד, חסימת הגשר נעשתה במטרה לנקום בראש העיר הדמוקרטי של פורט לי, אשר לא תמך בפומבי בכריסטי בבחירות האחרונות למושל המדינה. פורט לי שוכנת בכניסה לגשר ג'ורג' וושינגטון, בצד של ניו ג'רזי, ופקקי התנועה האדירים שנוצרו בימים בהם נחסמו הנתיבים הביאו לנזקים כלכליים עצומים ולהפרעה אדירה לסדר הציבורי.

כריס כריסטי, מושל ניו ג'רזי, בעצרת ניצחון אחרי שנבחר לכהונה שנייה. 6 בנובמבר 2013. GettyImages
כריסטי בימים שמחים ואופטימיים יותר/GettyImages

באחת ההודעות שנחשפו אתמול, כותבת העוזרת האישית של כריסטי לאחד ממנהלי רשות הנמלים באזור: "הגיע הזמן לקצת בעיות תנועה בפורט לי". כריסטי ואנשיו, אשר הקפידו להכחיש בחודשים האחרונים כל מעורבות בחסימת הגשר, נאלצו ביומיים האחרונים להתמודד עם הראיות החדשות ועם גלי הביקורת שבאו בעקבותן.

במסיבת עיתונאים שערך היום, אמר כריסטי כי הוא "נבוך ומושפל" מהגילויים החדשים, אך טען כי "לא היה לי שום ידע או מעורבות בנושא הזה, אני המום מהטיפשות המוחלטת שנראתה כאן". כריסטי סיפר כי עם הישמע הטענות נגדו בנושא, אסף את אנשי הצוות שלו ושאל אותם האם מישהו מהם יודע דבר על נסיבות חסימת הגשר. "אנשים הקרובים אליי גרמו לי להאמין שאין בסיס להאשמות", אמר כריסטי, "אך טעיתי".

כריסטי הודיע במסיבת העיתונאים כי החליט לפטר את העוזרת הבכירה שלו אשר שלחה את ההודעה המוזכרת לעיל, ונוסף על כך כינה אותה "טיפשה" ו"ערמומית". "אני מאוד עצוב היום", אמר כריסטי, "אדם הקרוב אלי בגד בי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully