וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על איראן: "עדיף להיות לבד ולהישאר בחיים"

רמי שני

5.10.2013 / 13:48

יו"ר ועדת החוץ והביטחון התייחס להתחממות ביחסים בין איראן לארה"ב ואמר כי אינו קונה את החיוכים של רוחאני. על הפלסטינים: "הקהילה הבינלאומית מרחיקה את הסיכוי לשלום"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (שבת) להתחממות ביחסים בין ארצות הברית לאיראן וחיזק את עמדתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיה אין להאמין לאיראנים. "חייבים להסתכל על העובדות ולא על החיוכים", אמר ליברמן באירוע שבתרבות בבאר שבע. "אין רבע סימן להאטת תכנית הגרעין. עם כל ההערכה לחיוכים של רוחאני, אני לא קונה את זה".

ארה"ב אמנם הביעה תקווה כי תוכל להגיע עם איראן להסכם תוך שלושה עד שישה חודשים, אך שר החוץ לשעבר הביע עמדה ברורה לפיה על ישראל להישאר מחוץ לשיחות. "עדיף להיות לבד ולהישאר בחיים מאשר להתקפל ולהתפוצץ באוויר עם כולם", אמר ליברמן. "אנחנו לוקחים בחשבון שבסוף ישראל תישאר לבדה ואנו ערוכים לתת את התשובות. גם כשהפצצנו את הכור בעיראק היינו לבד. החיוך זה כיסוי לתרמית. כרגע יש חיוכים ונכונות של המערב לקנות את החיוכים במקום לשלוח אניות מלחמה".

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. רמאללה, מאי 2013. AP
אין סיכוי להסדר? אבו מאזן וקרי ברמאללה/AP

ליברמן הביע ספקנות גם באשר לחתימת הסכם עם הפלסטינים, בתיווך אמריקני. "צריך להגיד לקהילה הבינלאומית להפסיק לבלבל את המוח ולהתערב בסכסוך שיש לנו עם הפלסטינים", אמר. "כל התערבות של הקהילה הזאת רק מרחיקה את הסיכוי לשלום. שילכו להתערב במקום אחר ולא יפילו עלינו את התסכולים מהכישלונות במקומות אחרים". ליברמן הדגיש את התנגדותו רבת השנים להסדר והסביר שמראש אמר כי אין סיכוי להגיע להסדר בתוך חצי שנה: "אמרתי שאני לא מאמין במסלול הזה. גם אם אחזור למשרד החוץ לא יהיה לי חלק בכך כי אני לא מאמין בו".

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לאיחוד של מפלגתו ושל הליכוד לקראת הבחירות האחרונות ואמר כי בחודש נובמבר יתכנסו השתיים ויחליטו אם להמשיך את השותפות ביניהן. על הבחירות בירושלים אמר: "חשוב לי מאוד שננצח בבחירות המקומיות בירושלים עם משה ליאון. ניר ברקת הוא איש קטן ונוכל שישב חמש שנים עם ש"ס וישראל ביתנו. ברגע שלא תומכים בו, הוא קורא לנו אינטרסנטים. המוטו שלו זה זלזול והתנשאות".

לקריאה נוספת
חמינאי: ”ארה”ב לא אמינה ונשלטת על ידי הציונים”
האמריקנים רוצים נפט איראני: ”פוטנציאל עצום”
נתניהו: ”אסור לעולם להתפתות לתרגיל האיראני”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully