בשבוע האחרון חווינו בישראל גל קשה של מקרים שבהם תינוקות נשכחו על ידי הוריהם בכלי רכב לוהטים, ומתו. בתגובה, הודיעה אתמול (שלישי) הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים על פתיחתו של קמפיין הסברתי להורים על מנת להעלות את המודעות לנושא.
אולם, מתברר שגם מעבר לים, בארצות הברית הרחוקה, נאלצים להתמודד עם התופעה המטרידה. סרטון חדש שהועלה לרשת מתעד קמפיין שנועד להעלות את המודעות לנושא שכחת תינוקות וילדים קטנים במכוניות.
בסרטון נראית אישה מדברת בטלפון הסלולרי במהלך נסיעה. לאחר שהיא עוצרת את המכונית, וחונה בחניית מרכז מסחרי גדול, היא יוצאת החוצה ונועלת אותו עם שלט רחוק. המצלמה מתמקדת בשלב זה בידיה של האישה כדי להמחיש את העובדה שהיא לא נועלת את הרכב באופן ידני, דבר שגורם לה לא לשים לב לכך שתינוקה נשאר בפנים.
האם מהלכת בנחת במרכול, שולחת מסרונים ומדברת עם מכרה, בעוד הפעוט יושב ומזיע בכלי הרכב. בשלב מסוים מבחין אחד מעוברי האורח בחניה בפעוט שיושב מחוסר הכרה בכיסאו. הוא מקיש על החלון בניסיון להעירו. משהוא מבין כי פעולתו אינה משיגה את התוצאה המקווה, הוא שובר את החלון עם מוט מתכת, מוציא את הפעוט החוצה, משכיב אותו על רצפת האספלט ומנסה להנשים אותו. האם מוזעקת החוצה ונחרדת למראה בנה השוכב מחוסר הכרה, כנראה ללא רוח חיים, על הקרקע. בסופו של דבר, מגיעים כוחות הצלה שאוספים את הפעוט המת לנגד עיניהם של האנשים ההמומים ששהו בסביבה, ומעלים אותו על האמבולנס.
אתמול, כאמור, נפתח גם בישראל קמפיין רשת חדש. הקמפיין יהיה בשני מישורים: אחד, הסבר על התופעה ועל ההתנהגות הרצויה של הורים בהתנהלות עם ילדיהם, והשני, פרסום טכנולוגיות שיכולות לסייע להורים להימנע ממקרים כאלה. הקמפיין יעלה בתחנות הרדיו ובסרטונים ביוטיוב באתרי הרשות. "באמצעים שעומדים לרשותנו, אנחנו מתכוונים לעשות את המקסימום שניתן", אמר מנכ"ל הרשות רון מוסקוביץ' לוואלה! חדשות.
בנוסף, שר התחבורה הודיע כי פנה לפני כשבועיים למכון התקנים בבקשה לגבש תקן ישראלי למערכת אלקטרונית מיוחדת שתתריע על שכיחת ילדים בכלי הרכב, והורה לאנשי משרדו לזרז את הליך גיבוש התקן הישראלי במכון התקנים. זאת במטרה להביא לאישורו המהיר ולאפשר את התקנת המערכת בכלי הרכב בהקדם האפשרי. ממשרד התחבורה נמסר כי השר סיכם היום עם ראש הממשלה כי המערכת החדשה תיכלל במסגרת הטבות המס והתמריצים הניתנים כיום למערכות בטיחות של כלי הרכב.