וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיבה טובה: "סנדק ההרואין" הבורמזי מת בגיל 80

לו סינג האן נודע כאחד מברוני הסמים הגדולים בעולם, היה מבוקש בארה"ב ואף חמק מעונש מוות. הוא הובא למנוחות בארון זכוכית בטקס בביתו במיאנמר, בנוכחות בכירים מהממשלה

לו סינג האן, שנודע כאחד מברוני הסמים הגדולים של מיאנמר (בורמה לשעבר), ושכונה על ידי הממשל האמריקני "הסנדק של ההרואין", מת בסוף השבוע האחרון בגיל 80, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. ב-2008 הטילה ארצות הברית סנקציות כלכליות על עסקיו של לו, לאחר שהואשם במימון משטר האימים של החונטה הצבאית ששלטה במדינה.

הלווייתו של לו, שנחשב במשך עשורים לאחד מסוחרי ההרואין הגדולים בעולם, נערכה בטקס פרטי בבית משפחתו. סיבת המוות לא ידועה. נמסר כי גופתו של ברון הסמים הוצגה בארון זכוכית. בין המנחמים הרבים שהגיעו לטקס ההלוויה נכחו בכירים מהממשלה ואנשי עסקים מקומיים.

לו סינג האן, ברון הסמים של מיאנמר, 2007. AP
הואשם במימון משטר האימים של החונטה הצבאית במיאנמר. לו/AP

בשנות התשעים ייסד לו יחד עם בנו את תאגיד הענק "אסיה וורלד", ששימש חברת קש לעסקי הסמים של המשפחה. עד מהרה נמנו השניים עם הצמרת העסקית במדינה, וזכו במכרזים להפעלת נמלים ולבניית כבישים מהירים. לו, שמעורבותו בענף הסמים החלה בשנות השישים, קיבל מהחונטה הצבאית היתר לסחר באופיום ובפרט בהרואין. זאת בתמורה לסיוע שהעניק למיליציה בהנהגתו של הדיקטטור נה ווין במאבקה בקומוניסטים במחוז קוקאנג.

ב-1973 נעצר לו בצפון תאילנד והוטל עליו גזר דין מוות, לאחר שהורשע בסיוע לצבא מורדים במדינתו. הוא הועבר למיאנמר, ושם "הומתק" עונשו למאסר עולם. ואולם, הוא שוחרר ב-1980 במסגרת חנינה כללית. הוא הותיר אחריו אישה, ארבעה בנים, ארבע בנות ו-16 נכדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully