וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הבינלאומי: נבחן את אירועי משט המרמרה

14.5.2013 / 21:50

התובעת של בית הדין בהאג הודיעה כי תערוך בדיקה ראשונית סביב אירועי השתלטות לוחמי שייטת 13 על הספינה. זאת לאחר פנייה מטעם איי קומורו, שעל שמה נרשם אחד מכלי השיט במשט

חרף ההתנצלות הישראלית והניסיון להשיב את היחסים עם טורקיה לתקינותם, הודיעה הערב (שלישי) התובעת של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כי תפתח בבדיקה ראשונית סביב אירוע המשט לעזה במאי 2010. בהצהרה שפרסמה, הסבירה התובעת כי מחובתה לפתוח בבדיקה בעקבות פנייה שהתקבלה מאיי קומורו, המדינה השוכנת באוקיינוס ההודי, אשר על שמה נרשם אחד מכלי השיט במשט.

חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
תשעה אזרחים טורקים נהרגו. ההשתלטות על המרמרה/רויטרס

"משרדי יערוך בדיקה ראשונית כדי לקבוע אם קיים בסיס לפתיחה בחקירה", אמרה התובעת, פאטו בנסודה, בתגובה לפנייה, שהועברה באמצעות משרד עורכי דין טורקי. יצוין, כי מספר מועט ביותר של בדיקות ראשוניות הוביל בעבר לחקירה מלאה. גם במקרים אלה, לרוב לא הוגשו כתבי אישום.

במהלך המשט לעזה השתלטו לוחמי שייטת 13 על הספינה "מאווי מרמרה". במהלך ההשתלטות נהרגו תשעה אזרחים טורקים. רק לאחרונה, כשלוש שנים לאחר התקרית ובעקבות שיחה טלפונית שבמהלכה הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצלות בפני ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על האירועים, החלו הצדדים במאמצים להשבת היחסים בין ירושלים לאנקרה למסלולם.

בנימין נתניהו מול רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
לאחר כמעט שלוש שנים, ישראל התנצלה. ארדואן ונתניהו/רויטרס

בשבוע שעבר גיבשו נציגי ישראל וטורקיה טיוטה להסכם פיוס בין המדינות. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בתום פגישה ממשוכת שהתקיימה "באווירה טובה" במשרד החוץ בירושלים, הגיעו צוותי העבודה לטיוטה מוסכמת, "אולם נדרשות הבהרות נוספות לגבי נושאים ספורים". עוד נמסר כי "הצדדים מצפים להגיע להסכמה בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully