וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "ביצענו ניסוי מוצלח בשלושה טילים חדשים"

סגן מפקד כוחות היבשה בצבא איראן אמר כי הניסוי התקיים במהלך תרגיל שדימה מצב של מלחמה, וכי הטילים מתוצרת שונה מאלה שיש כעת בידם. "בזכות זה, לא יעזו לפלוש אלינו"

איראן ממשיכה להפגין שרירים: בעוד שבעולם עסוקים כעת באיום הצבאי מצד צפון קוריאה, מודיעה היום (שבת) טהרן על ניסוי מוצלח בשלושה סוגים של טילי קרקע-קרקע חדשים. לפי ההודעה בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס", מדובר בטילים שיוצרו על ידי הצבא והתעשיות הביטחוניות של הרפובליקה האיסלאמית. לפי ההודעה, הניסוי התבצע לאחרונה במסגרת תרגיל צבאי המדמה מצב של מלחמה.

סגן מפקד כוחות היבשה האיראני, הגנרל קיומרס היידארי, סירב לפרט באילו טילים בדיוק מדובר, אולם ציין כי "טילי הקרקע הללו שונים מטילי הפאג'ר ונאזעאת 10" – אשר בהם בוצע ניסוי קודם בחודש שעבר. לדבריו, "איראן תחשוף נגמ"ש מדגם חדש במהלך המצעדים הצבאיים לרגל יום הצבא ב-18 באפריל".

כחלק מהניסיון להתחמק מביקורת עולמית, חזרו גורמים איראנים והדגישו כי כל התרגילים והאימונים הצבאיים של הכוחות המזוינים נועדו רק למטרות הרתעה. "כאשר האויבים רואים שהכוחות שלנו עוסקים במשחקי מלחמה וכשהלוחמים עם יד על ההדק – הם לא יעזו לפלוש לגבולותינו", אמר לאחרונה מפקד בצבא היבשה, גנרל ראזה פורדסטן.

קואליציה אזורית מול איראן?

השבוע נודע כי ארצות הברית פועלת לגיבוש קואליציה אזורית שתהווה חזית מול איראן, הדוהרת להשגת נשק גרעיני. זאת, לאור הדשדוש במגעים הדיפלומטיים מולה. כך טען גורם במערכת הביטחון בשיחה עם וואלה! חדשות. על פי הגורם, המגעים שנועדו ליצור ציר משותף לישראל, טורקיה, ירדן ומדינות המפרץ עומדים במרכז ביקוריו התכופים באזור של שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי. מטרת הציר היא לשמש גוש התומך באפשרות של החרפת הסנקציות נגד משטר האייתוללות, או במקרה קיצוני יותר - בתמיכה גם בתקיפה צבאית. האמריקאים מתכננים שטורקיה תהיה הגורם המרכזי בציר המדובר, אשר יעסוק בשלוש סוגיות אזוריות בוערות – האיראנית, הסורית והמשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

חיילים של משמרות המהפכה משגרים טיל "שיהאב" במהלך תרגיל ליד העיר קום, אירן, 28 יוני 2011. ISNA,Ruhollah Vahdati, AP
"התרגילים והאימונים הצבאיים של הכוחות המזוינים נועדו רק למטרות הרתעה". חיילים איראנים/AP, ISNA,Ruhollah Vahdati
  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully