וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: צוותי המו"מ של הליכוד והבית היהודי ייפגשו

פנחס וולף

22.2.2013 / 0:01

לראשונה מאז פגישת נתניהו ובנט בשבוע שעבר, ינסו נציגי המפלגות להשיג פריצת דרך שתאפשר את צירוף הבית היהודי לממשלה. "אי אפשר לדבר איתנו על תיקים, אלא קודם על מהות"

צילום: עומר מירון, עריכה: רן מנחם

(צפו בדברי בנט על הרכבת הממשלה בירושלים ביום חמישי)

צוותי המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד ביתנו ושל הבית היהודי ייפגשו בימים הקרובים, ככל הנראה כבר היום (שישי), כדי לנסות ולהביא לפריצת דרך במגעים בין שתי המפלגות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה את צוותו לחתור להשגת הסכם קואליציוני עם הבית היהודי. זו תהיה הפגישה הראשונה בין הצדדים מאז יום שני שעבר, אז נועדו לראשונה מזה חמש שנים נתניהו ובנט.

הפגישה המיועדת מעניינת במיוחד לאור חילופי האשמות בין הליכוד והבית היהודי, וה"התחפרות" של כל צד בעמדותיו. גורמים בבית היהודי אמרו אמש לוואלה! חדשות: "אנחנו מקווים שהליכוד הבין סוף סוף שאי אפשר לדבר איתנו על תיקים - אלא קודם כל על נושאי מהות וקווי היסוד של הממשלה שעבורם נבחרנו". לדברי אנשי הבית היהודי, הם מתכוונים להעלות בין היתר את נושא השוויון בנטל, את הנושא הכלכלי ואת הנושא המדיני. יצוין כי בעקבות מינויה של ציפי לבני, יו"ר התנועה, לתפקיד ראש צוות המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים, אמרו בבית היהודי כי דבר זה יקשה עליהם להיכנס לממשלה.

ח"כ דני דנון (הליכוד ביתנו), התייחס מוקדם יותר אתמול בטקס השנתי לציון הקרב בתל חי למשא ומתן הקואליציוני, ואמר: "ראש הממשלה נתניהו מעוניין בקואליציה רחבה ככל האפשר. אני קורא לנפתלי בנט להיצמד לערכי הימין והמחנה הלאומי ולעמוד בהבטחתו לבוחריו להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. בנט בוא הביתה!". עוד הוסיף דנון כי המתיישבים ביהודה ושומרון הם הטרומפלדורים החדשים.

"אנחנו נמצאים בצומת דרכים היסטורי והכדור נמצא אצל ראש הממשלה", אמר בנט אמש בוועידת המפלגה בבנייני האומה בירושלים. "האם נסתער על ההזדמנות הזו או שנחמיץ את גודל האירוע? האם נתמודד עם הנושא המורכב של חיבור החרדים לישראל, או נטמין את הראש בחול עם עוד מתווה סרק שרק יעזור לעבור מכשול פוליטי? האם נפקיד את המשא ומתן בידי מי שכבר הצהירה שתחלק את ירושלים וויתרה על אריאל? הרכב הממשלה יכריע האם זו ממשלת הזדמנות עם כוחות חדשים או ממשלת החמצה והכדור כאמור בידיים של נתניהו".

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully