וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג המורדים בסוריה: מוכן לפגוש סגנו של אסד

לאחר שזכה להכרה מצד אירן ורוסיה, נועד יו"ר האופוזיציה הסורית אל-חטיב עם שר החוץ האירני סלאחי. בפגישה עם סלאחי הציג אל-חטיב אתהצעתו לשיחות בתנאי שהמשטר יפורק

יו"ר קואליציית ארגוני האופוזיציה בסוריה, מואז אל חטיב, סיפר היום (שני) כי הוא מוכן לנהל משא ומתן עם סגנו של נשיא סוריה, פארוק א-שרע, אך הדגיש כי השיחות יתקיימו בתנאי שהממשל הסורי יפורק. לאחר פגישה בגרמניה עם בכירים מאירן, רוסיה וארה"ב סיפר אל חטיב לרשת אל ג'זירה כי הוא ביקש מאירן להעביר את הצעתו לממשלת אסד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"שיחה פורה מאוד". סלאחי ואל-חטיב/מערכת וואלה, צילום מסך

אל חטיב נפגש היום לראשונה עם נציג מהמשטר האירני, שר החוץ עלי אכבר סלאחי, ואמר כי ביקש ממנו להפסיק את התמיכה האירנית במשטר הסורי ולמנוע את הפיכת המשבר לסכסוך בין סונים לשיעים – דברי אל חטיב בראיון לרשת אל ערבייה. חטיב סיפר כי הבהיר לסלאחי שעל טהרן לסייע להביא לסוף שפיכת הדמים בסוריה. לדברי חטיב מטרתו להבין לסוף המשטר הסורי עם פגיעה מינימלית באזרחים וצמצום הנזק האפשרי. עוד הוא סיפר כי הוא העביר מכתב לבשאר אסד, בו כתב: "המדינה חשופה לסכנה חמורה. אני מבקש ממך להסתכל בעייני ילדייך לפני שאתה הולך לישון, דבר שיחזיר חלק מהאנושיות שבך".

ביום שבת האחרון דווח כי אל-חטיב זכה להכרה מצד סוריה ואירן, שתי המדינות שבמשך קרוב לשנתיים, מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה, הביעו תמיכה בלתי מסויגת בנשיא הסורי בשאר אסד. אל-חטיב המייצג את כוחות המורדים בסוריה, נפגש בשבת עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, במהלך ועידה ביטחונית במינכן שבגרמניה.

סלאחי עצמו הצהיר כי ארצו "תמשיך בשיחות עם האופוזיציה הסורית" לאחר המפגש הרשמי הראשון שקיים עם אל חטיב. במסיבת עיתונאים מול המכון הגרמני למדיניות חוץ סיפר סלאחי: "שוחחנו במשך 45 דקות, שיחה פורה מאוד, והחלטנו להמשיך בשיחות מסוג זה" . בכל הנוגע לתמיכה בצבא סוריה אמר סלאחי כי "הצבא הסורי הוא גדול מספיק ולא זקוק לסיוע של לוחמים מבחוץ. אנו נותנים תמיכה כלכלית – שולחים בנזין, חיטה ומנסים להעביר חשמל דרך עירק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully