וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוחות אמריקאים בירדן לסייע עם המשבר בסוריה"

לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס" מפי בכירים אמריקאים, כוח של כ-150 מומחים נמצא בבסיס בעמאן בחודשים האחרונים, על מנת לסייע בקליטת הפליטים ולהיערך להתפשטות הלחימה באזור

צבא ארצות הברית שלח בחשאי כוח משימה מיוחד על מנת לסייע בהתמודדות עם המשבר בסוריה - כך דווח הבוקר (רביעי) ב"ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, הכוח, הכולל למעלה מ-150 מומחים, נועד לסייע לצבא המקומי להתמודד עם שטף הפליטים הסורים המגיע למדינה, להיערך לאפשרות שסוריה תאבד שליטה על מאגרי הנשק הכימי שלה ולהתפרש לקראת האפשרות של התפשטות ההתקוממות בסוריה לעימות רחב יותר.

הכוח, בפיקוד קצין אמריקאי בכיר, מוצב במרכז אימונים ירדני בצפון הבירה עמאן, ועד כה הוא התמקד בסיוע לירדנים בקליטת 180 אלף הפליטים הסורים שחצו עד כה את הגבול על מנת להימלט מהאלימות בארצם. בין היתר, בכירים אמריקאים המעורבים במבצע מסרו כי המשימה כוללת גם יצירת תכנית לבודד את ירדן מהעימותים בסוריה, ולמנוע מצב כמו זה שקיים בגבול בין סוריה לטורקיה.

הבכירים הסבירו כי נידון גם רעיון של יצירת אזור חיץ בין סוריה לירדן, אשר ייאכף על ידי הכוחות הירדנים בצד הסורי של הגבול, וייתמך – מבחינה מדינית וייתכן שגם מבחינה לוגיסטית – על ידי ארצות הברית. עם זאת, לפי שעה מדובר רק באחת האפשרויות.

חוששים לביטחון מאגרי הנשק הכימי

המשימה האמריקאית בירדן החלה בחשאי במהלך הקיץ, לאחר תרגיל צבאי ענק שהתבצע במדינה בשיתוף כ-12 אלף חיילים מ-19 מדינות בחודש מאי. על פי הבכירים האמריקאים, בין המשתתפים מומחים לענייני תקשורת, לוגיסטיקה, תכנון, אימונים וחברי צוות המטה.

"אנו עובדים בצמוד עם עמיתינו הירדנים במגוון תחומים הקשורים לסוריה זה זמן מה", סיפר דובר הפנטגון, ג'ורג' ליטל, אשר הוסיף כי הדאגה המרכזית היא ביטחונם של מאגרי הנשק הכימי והביולוגי של סוריה. "כפי שאמרנו בעבר, אנו מתכננים כמה תכניות אפשריות, הן באופן חד צדדי והם עם שותפינו באזור".

פליטים שברחו מסוריה במחנה אל-זעתרי, ירדן, אוגוסט 2012. רויטרס
עד כה התמקד הכוח בסיוע לירדנים בקליטת 180 אלף הפליטים הסורים שחצו עד כה את הגבול/רויטרס

ממשל אובמה נמנע עד כה מהתערבות במשבר בסוריה מעבר לאספקת ציוד לכוחות המורדים הנלחמים נגד כוחותיו של הנשיא בשאר אסד. עם זאת, הצבת הכוחות בירדן עשויה לשמש בעתיד במקרה של הרחבת המעורבות האמריקאית במתרחש בסוריה.

בירדן, בעלת ברית משמעותית של ארצות הברית במזרח התיכון, ואחת הראשונות ממדינות ערב שיצאו נגד אסד וקראו להתפטרותו, הולכת וגוברת הדאגה מפני מעבר של לוחמים איסלמיים בגבול המשותף. גם החשש האמריקאי מזליגת האלימות למדינות נוספות באזור התגבר בעקבות חילופי האש שהתקיימו בימים האחרונים בין סוריה לטורקיה. גורמים רשמיים בפנטגון, כמו גם בשגרירות הירדנית בוושינגטון, סירבו להגיב לפרטי המשימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully