וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר החוץ הרוסי: מאהר אסד פצוע אנוש ורגליו נכרתו

ניר יהב

14.8.2012 / 9:14

בעבר נפוצו שמועות שאחי הנשיא נפצע בפיגוע בדמשק בו נרצחו בכירי מערכת הביטחון הסורית. כעת מאשרים במוסקבה: מאהר נלחם על חייו. הבכיר הרוסי הוסיף: אסד יהיה מוכן לפרוש

צילום: רויטרס, צילום חובבים שהועלה ליוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק

(הכתבה על הפיגוע הקטלני בדמשק מאמצע החודש שעבר)

סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, אמר כי נשיא סוריה, בשאר אסד, יהיה מוכן לעזוב את השלטון, וטען כי מאהר אסד, אחי הנשיא, נפצע אנושות בפיגוע שהיה בדמשק באמצע החודש שעבר. לדבריו אין לפי שעה אישור נוסף.

את הדברים אמר הבוקר (שלישי) סגן השר בשיחה עם עיתון הסעודי "אל-ווטן". לדבריו, מאהר אסד, מפקד הדיוויזיה הרביעית של משמר הרפובליקה בצבא סוריה, איבד את שתי רגליו בפיגוע. "הוא נפצע באורח קשה מאד", אמר, "הוא נאבק על חייו".

הטענה כי אסד מוכן לעזוב את השלטון כבר הושמעה פעמים רבות מפיהם של גורמים שונים, ובין היתר "נפלטה" מפי השגריר הרוסי בפריז. ואולם, אם הטענה לגבי אחי הנשיא נכונה, הרי שהמורדים - שחיסלו באותו פיגוע את בכירי מערכת הביטחון - הצליחו במשימתם לנטרל מפקד בכיר נוסף, והוציאו מכלל פעולה עוד מפקד המקורב לנשיא הסורי.

האח האכזר מדמשק: מי אתה, מאהר אסד?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
זירת הפיגוע בדמשק, בו נרצחו, בין היתר, שר ההגנה דאוד רג'חה והממונה על המודיעין אסף שווכת/מערכת וואלה, צילום מסך

הדיוויזיה שבפיקודו של מאהר אסד היא אחת המובחרות ביותר בצבא סוריה. בין היתר היא אמונה במקרי חירום להגן על ארמון הנשיא ועל מתקני הביטחון הרבים בדמשק ובפאתיה. זו אחת הסיבות, אפוא, שיותר מפעם נפוצו שמועות על פציעתו של אחי הנשיא, אך זו הפעם הראשונה שפקיד כה בכיר ברוסיה מאשר את הטענות הללו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אסד מוכן לעזוב" - אך לאן, ומתי?

ערב מינויו הצפוי של לחדר ברהימי לשליח הבינלאומי החדש לסוריה, התייחס סגן השר בוגדנוב למצב המדרדר במדינה. לדבריו, הנשיא אסד יהיה מוכן לעזוב את השלטון. כמו גורמים מדיניים רבים שכבר השמיעו את הטענה הזו, גם סגן השר לא פירט מתי יהיה מוכן אסד לעזוב את השלטון או לאן, ומה אסד צפוי לקבל בתמורה לעזיבה שקטה ומסודרת.

פירוש אפשרי לדבריו הסתומים של סגן השר אפשר, אולי, למצוא בצאתה היום לסין של היועצת המדינית של אסד, בותיינה שעבאן: אסד הוא בן הטיפוחין של בייג'ינג ושל מוסקבה, ושתי הבירות נמצאות בחזית המאבק המדיני עבורו בזירה הבינלאומית.

בתוך כך, נשיא טורקיה, עבדוללה גול, אמר ליומון הלונדוני "אל-חיאת" כי האירועים בסוריה הוכיחו שהעם הסורי "מתאווה לשינוי מהותי שאי אפשרי ליישמו בדרכים הרגילות". הוא הכחיש כי ארצו מחמשת את המורדים בסוריה, והוסיף כי אנקרה נתנה עצות רבות לנשיא בשאר אסד כיצד ליישם רפורמות פוליטיות. "העצות שלנו נפלו על אוזניים ערלות", התלונן. גול קרא לקהילה הבינלאומית להעביר מסר ברור למשטר הסורי, לפיו יש להפסיק מיידית את הדיכוי ואת שפיכות הדמים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully